Centrale deurvergrendeling werkt niet meer.
Shahbaz1976
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 09 januari 2012 01:05 PM

Hallo allemaal,
Ik ben Sebastian en heb een 5-deurs Saxo 1.1 uit 2000.
Hierin zit centrale deurvergrendeling (volgens mij af fabriek), die het momenteel niet doet (hij heeft het wel gedaan) en daar gaat mijn vraag ook over.
Om welke reden dan ook is er een ander contact slot in gegaan, waardoor er met 2 sleutels gewerkt moet worden en waarbij de afstandsbediening niet meer werkt (contactslot van een peugeot). Dit is geen probleem, maar wel onhandig (hoe ik dit moet aanpakken zal ik nog opzoeken op het forum of in een ander topic vragen).

Het probleem:
Als ik de sleutel bij de bestuurderskant opendraai, dan gaat de bestuurdersdeur open en hoor ik de motor van de achterklep bewegen, maar deze gaat niet volledig open of volledig dicht, de andere deuren doen helemaal niks.
Als ik de passagiersdeur met de sleutel open doe, dan gaat alleen de passagiersdeur open.
Voor de rest gebeurd er helemaal niks.
Waar ligt de oplossing??
Waar kan ik bij deze auto de hoofdrelais van de centrale deurvergrendeling vinden?
Kan het zijn als de achterklep motor kapot is, dat de rest het ook niet doet?

Jullie zien het veel vragen en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Groet,
Sebastian

Profiel  

Shahbaz1976
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 12 januari 2012 02:15 PM
  [ # 1 ]

De hoofdrelais heb ik inmiddels gevonden (achter het zekeringskastje), maar weet nog niet of de hoofdrelais kapot is of de motor aan de bestuurderskant.

Hoop dat iemand wel een antwoord heeft op mijn overige vraag.

Kan ik makkelijk de motor aan de bestuurderskant verwijderen?

Sebastian

Profiel  

K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1194

Gepost: 12 januari 2012 08:40 PM
  [ # 2 ]

bij het openen slot passagierszijde gaat enkel de passagierportieropen =>normaal.

Ik vermoed dat je een slecht contact hebt aan de bestuurdersportier.
de sloten werken onafhankelijk van elkaar.

Afstandsbediening is dit een citroen of een peugot rm?  citroen rm : batterij zender controleren en deuren manueel vastzetten en een keer op dicht drukken op de rm en daarna op los en dan zou deze terug moeten werken.

Vervangen motors gewoon zijpaneel verwijderen met 2 schroevendraaiers met een breed lemmet en zachtjes wrikken.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook