Ik ben van plan mijn koppeling te vernieuwen , maar weet niet goed wat ik nou moet kopen.
Welke zijn goed en welke moet ik absoluut niet hebben?
Groet,Dirk
XM TCT Ambiance`94
Valeo setje nemen. LUK en Sachs laten liggen en bij voorkeur ook die keerring vervangen.
Ik heb op de eoa vage manier een 80k rondgreden met een luk plaat en een sachs drukgroep.. Was een beetje aan-uit effect in de 16v. Ik weet wel waar dat ding erin is gekomen maar goed. Die keerring is toen niet vervangen en die ging nu lekken. Enige optie was dus de bak eraf. Koppelingsplaat was nog als nieuw maar ik was dat ding wel wat zat. Nu een valeo set en dat gaat heerlijk!
Ik heb voor de grote beun het nodige gekocht bij mijnautoonderdelen.nl waaronder mijn koppelingset. Natuurlijk ben ik voor de goedkoopste gegaan, namelijk Valeo.
Luk wordt aan alle kanten afgeraden vanwege het hakkerige gedrag. Sachs schijnt een meer dan acceptabel alternatief voor Valeo te zijn.
Wim,
Disciplus Simplex
OK boys , dat wordt dan een Valeo.
Bedankt , dat wou ik ff weten
Groeten,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
Kwam bij de Brezan een LUK tegen , is dat ook wel OK?
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
gompy58 schreef:Valeo setje nemen. LUK en Sachs laten liggen
wimb schreef:Luk wordt aan alle kanten afgeraden vanwege het hakkerige gedrag
Daar sluit ik mij graag bij aan. LUK is niet fijn in een PSA voertuig.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Oh sorry Gomp, niet goed gelezen. ops:
Volgens mij heeft die garage van mij er ook een Luk in gezet , maakt ook een fluittoon niet ingetrapt en pakt heeeel snel op.
Goed , dan echt op zoek naar de enige echte Valeo .
XM TCT Ambiance`94
Over de LUK / Valeo discussie, dit zat in mijn diesel (goed kijken!):
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 10362
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Misschien bij luk gereviseerd?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Fantastisch! Keek er leuk overheen, was op zoek naar scheuren en gebreken.
Ik heb trouwens ook een LUK in mijn xantia gezet. Wist ik veel. Tot dusver nog geen problemen. Tijd zal het leren.
jantje1948 schreef:Misschien bij luk gereviseerd?
Nee het is een nieuwe set, onderin de foto zie je nog de datum die door Valeo op de drukgroep is gezet met hetzelfde lettertype e.d. als het merk. Deze set heb ik zelf nieuw gekocht.
Ouwe mopperkont
Wij mogen denk ik concluderen dat LUK gemaakt wordt bij Valeo?
Viel mij al op dat die 2 altijd samen worden aangeboden op de diverse websites.
Maar het zijn wel kwalitatief verschillende produkten denk ik.
`t Gekke is dat de Valeo goedkoper is en hier als beter wordt gekwalificeerd.
Beter zo als andersom nietwaar?
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik snap er écht niets meer van ... ik lig nu 15 jaar aan die troep te beunen maar het wordt steeds gekker…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
In mijn Xantia 2.0i ging met 220000 km.het druklager stuk, koppelingsplaat en drukgroep zagen er nog prima uit ,het was een Luk set.
Weer een zelfde set gemonteerd. Ik heb de auto van af 100000 km dus weet niet of het de
eerste was (ik vermoed van wel).Wel zit het druklager nogal mickeymouse vast geklemt vind ik.
Maar ja het werkt en de koppeling grijptgewoon lekker soepel aan.
jantje1948 schreef:Misschien bij luk gereviseerd?
Zou heel goed kunnen, of door Valeo geproduceerd volgens Luk specificaties.
Of imitatie uit China ???
Er is een merk dat nog slechter is dan Luk, en dat is AP, dat wil je echt niet