Xsara Picasso 2003 Radio upgrade - “how to”
mpt75
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5

Gepost: 10 januari 2012 02:13 PM

Hallo,

Als eerste, excuses voor mijn Nederlandse taal; ik leer het nog:)

Ik zie, hier in de forum, dat veel mensen hebben geen duidelijk beeld wat te doen als ze willen originele autoradio met aftermarkt radio vervangen (problemen met BSI, boordcomputer, stuurwielbediening, tussenkabel etc…)

Mijn ervaring is, stap voor stap:

1. eerste, je moet weten welke radio zit in je auto (welke model); jullie kunnen dat zien op de zij kant van de radio (als hij is uitgetrokken)
2. wat is het dat je wilt? Gewoon een andere radio aansluiten of ook gebruik te maken van stuurwielbediening? In iedere geval moet je exact tussenkabel vinden, volgens de bouwjaar van je auto en model van je originele radio. Ik heb zelf deze gekocht: kabel model 27.1040-400 en lead model 27.1000-09, allebei voor mijn pioneer 6100BT in plaats van originele VDO RD3 radio. Deze zijn niet goedkoop (met TNT service rond 75eur) maar ik heb pioneer op de marktplaats gekocht voor 60eur; dus, ik heb “nieuwe” auto radio met mp3, CD, USB aansluiting, parrot bluetooth (ingebouwd in de radio) en ik gebruik stuurwielbediening voor 135eur in total. De prijs van 135eur voor onderdelen valt niet tegen mij.
3. Hoe sluit je de nieuwe radio aan? Trek de huidige radio uit; sluit de tussen kabel in plaats van auto radio aan (er is gebruikershandleiding bij deze kabel aanwezig); op het vrij eind van de tussen kabel sluit de kabel die kwam met je aftermarkt radio aan; aan het eind, sluit de aftermarkt radio aan.
4. Met autosleutel moet je contact maken en alles uitchecken (bediening, bluetooth, etc)

Probleem: mijn radio werkt niet of werkt vreemd
Oplossing: heb je de juiste tussen kabel gekocht? Het is handig eerste met verkoper contact op te nemen en zeker weten wat moet je voor je auto kopen.

Probleem: na de installatie, mijn radio/stuurwielbediening werkt maar er is geen informatie op de boordcomputer.
Oplossing: moet je ALLES uitschakelen en sleutels verwijderen; vind de zekering kastje (aan de linker kant van de stuur, waar is de plaats voor de zonnebrillen) en trek de zekering voor je boordcomputer uit (groene, met HS letteren op de zekering). Wacht vijf minuten en breng het weer in de plaats. BSI is teruggezet.

Nu alles moet werken.

Groetjes.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook