Totaal aantal Berichten: 17
- DS 3 1.6 e-HDi Airdream So Chic
Hallo,
ik stel me bij deze even netjes voor, zoals het hoort
Nadat mijn vriendin een nieuwe C1 had gekocht voor de jaarwisseling, begon het DS3-virus op te komen toen ik met haar bij de dealer was.
Toevallig stond daar ook een schitterende demo en gelijk een afspraak gemaakt voor een proefrit. Afgelopen zaterdag dan ook uitvoerig de auto getest en eigenlijk gelijk verkocht. Ik heb het nog even laten sudderen, maar toch zojuist de knoop doorgehakt en de dealer akkoord gegeven voor levering.
Ik moet zeggen dat de ervaringen van jullie hier ook een rol hebben meegespeeld. Oke, ik heb gelezen dat er wat mankementjes (trillen/ rammeltjes/ etc) zouden kunnen optreden, maar ik ben echt een pietlut en zal dan gelijk langs de dealer gaan.
Ik heb gekocht: DS3 1.6 e-HDi Airdream So Chic met een pack perfo. Voor de kenners, de demo-auto van Ruesink. Een witte body met een zwart dak. Misschien niet de meest orginele kleurstelling, maar voor mij echt de mooiste! (Verklaart gelijk mijn gebruikersnaam ) Ben ook nogal van het poetsen, dus ik kan me uitleven!!
Ik heb ook geen vaste navi, waar ik eigenlijk wel blij mee ben gezien de verhalen van jullie over de oude kaarten. Ik zit te denken aan een Zenec met klapscherm, maar moet nog even kijken hoe dit dan tot z’n recht komt in het dash. Kan me dit nu nog niet goed voor de geest halen namelijk. Zenec heeft up-to-date kaarten, zeer uitgebreid, iPhone/iPod en carkit mogelijkheden en prijs-technisch zeer zeer scherp. Jammer overigens van de afwezigheid van een dubbel DIN!! Ik kon eigenlijk ook niets vinden hier over iemand die een dergelijk klapscherm heeft ingebouwd.
Heb gelijk even geinformeerd naar de zonneschermen voor achterin, want dat mag nog wel wat donkerder wat mij betreft.
Aanpassingen/ toekomstdromen:
Natuurlijk loop ik al met wat ideetjes in mijn hoofd voor in de (nabije) toekomst;
- winterwielen (Waarschijnlijk tot de volgende winter doortuffen en dan de winterbandjes op de originele velgen)
- 17” LM wielen
- Navi
- Afneembare trekhaak
- Misschien wit dashboard
- Die chromen strip op de deur wit laten spuiten
Hebben jullie wellicht nog wat tips waar ik op moet letten? Maakt niet uit op welk autogerelateerd gebied??
Totaal aantal Berichten: 242
- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
Welkom! Mooie kleurstelling!
Wanneer krijg je ‘m?
Citroën DS3 :: Pack Perfo :: Pack Comfort My Way :: 17” Bellone Black [zomer] / 16” Vallunga [winter] :: Spoiler
Welkom!! Mooie auto toch!
En de kleur is prima zo
Heel veel plezier en natuurlijk veilige km’s ermee!
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Dank jullie wel!!
Ik mag hem donderdag afhalen, dus donderdag gelijk na het werk door naar de dealer!!
Dus nog een week geduld. Morgen maar alvast een bevriende bandenboer bellen of hij me alvast een mooie deal kan maken voor een setje winterbanden. Gezien de slechte// goede winter zijn er vast de nodige over
- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
Dan hoef je niet meer lang te wachten. Ik mag de mijne als het goed is komende maandag ophalen!
Citroën DS3 :: Pack Perfo :: Pack Comfort My Way :: 17” Bellone Black [zomer] / 16” Vallunga [winter] :: Spoiler
Welk type heb jij gekocht?
Aan je profielfoto te zien een witte in ieder geval
- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
Dit is de mijne:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214603/P30/#1563634
Afgelopen donderdag dan eindelijk de auto opgehaald!!
Moest zaterdag even naar Amersfoort, dus gelijk even gespeeld met de cruisecontrol op verschillende snelheden icm met verbruik. Wat een verschil tussen 110 - 120 - 130 - 140 - 150!! Dat is toch wel even schrikken.
Heb inmiddels 400km gereden en gemiddeld 1:21 met een zijden voetje… Moet me echt inhouden, want was vroeger van het doorstampen. Netjes op tijd schakelen, uitrollen en goed op de snelheid letten… Moet wel zeggen dat het echt een sport begint te worden.
De volgende tank wil ik ‘normaal’ rijden, zodat ik een referentie punt heb kwa verbruik.
Heb overigens gelijk bij de dealer even de zonneschermen voor achter besteld en komend weekend even achter de navigatie en de zomerwielen aan…
I love the DS3!!
- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
Fijn dat je er zo tevreden mee bent! Ik ben er ook dol op! Bijna 1000km in één week erop zitten. Super!!
- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
-dubbel-
Totaal aantal Berichten: 357
- DS 3 E-HDI Airdream
Super kleurtje
Wat voor navi komt erin
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
Thanks!! Zie dat je dezelfde kleurstelling hebt gekozen
Zit zelf te denken aan de Zenec ZE-NC514 of ZE-NC524 incl. stuurbedieningsmodule. Zijn prijs-technisch erg scherp en doen IMHO niet onder voor merken als Pioneer die voor eenzelfde systeem de dubbele prijs vraagt. Heb in mijn vorige auto een Pioneer AVIC gehad, maar die liet me na een jaar al geregeld in steek en is meerdere malen teruggeweest naar de fabriek. Dus Pioneer nooit meer!!
Net op op http://www.originalcarparts.nl de rubber inzetbak voor de kofferruimte gezien. Jammer genoeg ligt ING internetbankieren er weer uit, want anders had ik hem al wel besteld. Even afwachten dus!!
Totaal aantal Berichten: 562
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Voordat je die inzetbak gaat plaatsen, moet je niet vergeten om ‘m eerst bij te snijden/knippen. Dat was mijn dealer vergeten te doen, dus die van mij paste voor geen meter (niet dat ik ‘m nog gebruik…).
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
Ok, bedankt voor de tip!! Zojuist besteld, dus ben benieuwd
Nog even wat anders, volgens mij is er iets met m’n start/-stop systeem. Lampje ECO blijft alleen groen knipperen, maar de motor slaat niet af??
Dan is je accu niet volledig vol, of de motor niet warm of te veel verbruikers aan. Staat een hele lijst uitzonderingen in het instructieboekje waardoor het niet werkt.