3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
GSA naar electronische ontsteking ombouwen. De beste optie?
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 maart 2012 10:25 PM
  [ # 31 ]

waar we bang voor zijn mario, is dat jij er commerciele belangen bij hebt. Dat je er lekker tussen gaat zitten. Als je het bedrijf bekend maakt zullen meer mensen bereid zijn het organiserende deel aan jou over te laten. Dat staat de korting die jij gaat regelen niet inde weg dus… Maak het bekend of hou er over op!

BTW: Jij hoeft waterman niet te leren klimmen. Dat kan hij allang. 

police

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mario tt
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 253
Geregistreerd: 18-05-2011

Gepost: 25 maart 2012 10:45 PM
  [ # 32 ]

Dit is inderdaad het bedrijf wat die conversies doet. Het is alleen wel jammer dat er alleen op deze manier moeite wordt gedaan voor iets wat al langer bestaat maar niemand behalve ik, de moeite voor heeft gedaan om het te vinden. Terwijl Waterman het dus in 5 minuten kon vinden.

Ik trek me dus bij dezen ook terug als trekker van het geheel.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 maart 2012 10:54 PM
  [ # 33 ]

Afhakers genoeg idd. jammer.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 25 maart 2012 11:11 PM
  [ # 34 ]
Mario TT schreef:

Ik trek me dus bij dezen ook terug als trekker van het geheel.

Dus omdat een ander het ook kan vinden op het internet trek jij je terug als initiator van de eventuele groepsaankoop die je eerder zelf voorstelde? Dan ga ik als weldenkende mens toch echt denken dat je er wel handel in zag…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 maart 2012 11:12 PM
  [ # 35 ]

JUIST!! zonde van de gebruikte lucht en speeksel….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mario tt
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 253
Geregistreerd: 18-05-2011

Gepost: 25 maart 2012 11:19 PM
  [ # 36 ]

Ik ben blij dat jullie beseffen wat jullie bereikt hebben.

Profiel  
 
Gepost: 25 maart 2012 11:30 PM
  [ # 37 ]

Wat zeg je nou? Omdat iemand vraagt naar meer informatie is ie de gebeten hond?

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 26 maart 2012 06:17 PM
  [ # 38 ]

Ik heb het altijd een bijzonder goed initiatief gevonden, heb ik je ook gezegd via mail.
Elk initiatief in welke richting dan ook is welkom op dit gebied.

Dat er geen interesse is komt mede door de prijs. Dat je gister niet geweest bent is jammer maar
daar naast had je er niet veel liefhebbers mee getroffen want de meeste leden zaten lekker in het zonnetje
i.p.v naar de ALV te komen.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 26 maart 2012 10:04 PM
  [ # 39 ]
citro-power schreef:

de meeste leden zaten lekker in het zonnetje
i.p.v naar de ALV te komen.

Guilty!

Terug on topic: zou het niet mogelijk zijn om bij GSA-elektronische ontsteking een computer aan te sluiten in de plaats van een module? Dan hoeft er niet speciaal een unit te worden ontwikkeld en kun je toch de curves instellen.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 26 maart 2012 10:13 PM
  [ # 40 ]

Zou mogelijk zijn, heb geen idee of dat kan.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 26 maart 2012 10:14 PM
  [ # 41 ]
Midfriesland schreef:
citro-power schreef:

de meeste leden zaten lekker in het zonnetje
i.p.v naar de ALV te komen.

Guilty!

what nono

Profiel  
 
DoctorPallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 27-03-2008

Gepost: 27 maart 2012 01:28 PM
  [ # 42 ]
Midfriesland schreef:

Terug on topic: zou het niet mogelijk zijn om bij GSA-elektronische ontsteking een computer aan te sluiten in de plaats van een module? Dan hoeft er niet speciaal een unit te worden ontwikkeld en kun je toch de curves instellen.

Helaas, dat heeft geen enkele zin. De curves komen niet van de module, ze komen van de verdeler. Het zijn de vaccuum (onderdruk van de carburateur) en de centrifugaal (toerental motor) vervroeging die de curves creeren, niet de module.

Ik ben bezig een verdeler van een GSA 1300 ECO motor naar een 1220 motor om te bouwen door alle onderdelen die voor de vervroeging zorgen te verwisselen. Ben nog niet klaar gezien de bedrading moet worden vervangen, maar het ziet er veelbelovend uit.

Nisse

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 maart 2012 02:32 PM
  [ # 43 ]

je kan natuurlijk een computer programmeren die de opnemer en een vacuum voeler als input heeft. Die laat je de bobine sturen. Maar dan ben je het wiel aan het uitvinden.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 27 maart 2012 06:59 PM
  [ # 44 ]

Dat gebeurt ook in de printplaat van 123.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 07 juni 2013 10:51 AM
  [ # 45 ]

Interessepeiling:

Wie heeft er interesse in een volledige elektronische ontsteking voor de GS(A) op basis van een eenvoudige toerental sensor? in combinatie met een MAP (vacuum) sensor.

Met zo’n ontsteking kun je zelf alle mogelijke curves instellen (eenmalig instellen via computer of laptop) en kun je ook een aantal presets (3) opslaan en daartussen schakelen tijdens het rijden.

Een extra optie is om de verdeler dan te laten vervallen en te gaan werken met een wasted spark configuratie.

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook