4 van de 9
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Noorwegen, Sambalbij
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 20 augustus 2014 11:12 AM
  [ # 46 ]

de laatste tijd alleen aan DUBBUS gewerkt na Citromobile alleen de chokekabel vervangen. Nu maar eens een avondje ge-eend.
Ooit is Sambal waarschijnlijk eens opgetakeld (op een sloop?) waarbij de rechterkant van de koets boven de voordeur is verziekt. Ik had al heel lang een donorstuk liggen dat ik er gisterenavond maar eens ingebakken heb.

donorstuk

oud eruit

en nieuw pasklaar

en erin gelast

verder staan op mijn verlanglijstje voor dit najaar het vervangen van de oliekeerring op de achterzijde van de krukas en het vervangen van de deursloten binnenzijde van model 1973 en later ,die dikke puisten,  naar model 1972, de oude grijze platte sloten.
Dit scheelt ruim 4 cm in de breedte qua binneruimte. Linda en ik zijn niet de kleinsten dus alle beetjes helpen. Die puisten zitten gewoon in de weg en op langere ritten zijn ze gewoonweg pijnlijk.
Bovendien ben ik nooit gek geweest op die dingen, hoevaak ben ik niet met mn kleren aan die scherpe uitsteeksels blijven hangen bij het in en uitstappen.
Betekend wel dat ik afscheid ga nemen van het bruine plastic in het interieur. Ik heb nog een oud grijs dashboardje liggen eindjaren zestig en een grijs AZAM stuur, misschien dat ik dat er ook maar inprak.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 27 augustus 2014 10:09 AM
  [ # 47 ]

gisteren begonnen med het ombouwen van de sloten. na verwijderen van de ophanginging van de puisten van de deurlijst blijken de deuken er nog steeds in te zijn gemaakt alleen de deurvangers zelf ontbreken en die moet ik dus zelf maken. Maar das niet zon probleem.

1 kant is nu klaar :

voor de andere kant mis ik nog 2 van deze:

en dit plastic deurhandlegeleider bestuurderszijde:

eens kijken of ik die op het noorse 2CV forum te pakken kan krijgen.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 27 augustus 2014 01:20 PM
  [ # 48 ]

Leuk de de vergrote foto en de poster (luchtfoto) van Italië aan de muur. Was een geweldige meeting!

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 27 augustus 2014 07:18 PM
  [ # 49 ]

Ja, dat is/was mn 2-motorige AKSahara.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 12 september 2014 10:23 AM
  [ # 50 ]

van de week ook mn voorruitlijst maar eens netjes gemaakt. beetje bij beetje wordt Sambalbij toch wel een nette eend.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 12 september 2014 11:39 AM
  [ # 51 ]

missende delen inmiddels besteld bij Jaap V. hopenlijk komen ze gauw binnen zodat ik de deuren aan de bestuurderzijde af kan maken.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 17 september 2014 02:15 PM
  [ # 52 ]

Onderdelen afgelopen vrijdag al binnen!! Nog nooit zo snel onderdelen binnen gehad.

Gisteravond de sloten aan de bestuurderszijde vervangen. Oude puistophanging eruit geslepen en oud model deurvangers aan de stijlen gelast. Alles liep soepel totdat ik er bij montering van het laatste slot, de bestuurdersdeur, achter kwam dat het slot wat ik daarvoor had liggen een bijrijdersslot was….
Hij opent dus verkeerd om. Lastig vanaf de buitenkant maar een groter probleem is dat hij dus niet van binnenuit te openen is….
Goede raad was duur, de lasklus ongedaan maken eigenlijk geen optie. Dan dus maar het slot opengeboord om te kijken of het mechanisme om te bouwen was. Met wat laswerk lukte dat uitendelijk wel maar de legering laat zich niet echt lekker lassen en de assymmetrische delen laten zich niet zomaar omkeren.
Afijn het werkt en zit erin maar het loopt stroef. Dus als iemand nog een oud model deurslot bestuurdersdeur heeft liggen kan hij mij erg blij maken.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 22 september 2014 12:00 PM
  [ # 53 ]

alvast het stuur gemonteerd, van de week ga ik de handremkabels vervangen, de remmen beginnen te piepen en ik weet wat dat betekent. Dan zal ik ook gelijk de stuurbuis vervangen voor een lichtgriijze. ik moet hem toch loshalen op de as omdat het stuur scheef staat.
Deurpanelen heb ik helaas alle in het oranje op voorraad. Ik wil e zal ook tzt de raamklemmetjes en deurscharnieren grijs maken.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 24 september 2014 12:19 PM
  [ # 54 ]

gisterenavond de linker handremkabel vervangen. Nodig omdat de stelmoer vast zat. Ik vermoedde dat de kabel stroef liep maar dat bleek niet het geval. wel bleek ik de veer van de remschoenen verkeerd om te hebben gemonteerd. Dat was blijkbaar het probleem van het scheefremmen iedere dag bij de eerste keer remmen en het piepen van de remmen. De veer belemmerde het terugkomen vna de voorste remschoen. Afijn alles schoongemaakt , schuurpapiertje over de schoenen en alles netjes opnieuw afgesteld. Remt nu zonder problemen.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 24 september 2014 12:40 PM
  [ # 55 ]

Good job! Ben wel benieuwd naar de grijze auto op de voorlaatste foto Smile Wat is dat voor een ding. Mocht je nog van de plastic bruine deurpanelen afwillen, dan houd ik me aanbevolen. Leuk eendje, al heeft ie trommel remmetjes. Ze zeggen dat het beter remt dan schijven he Smile

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 24 september 2014 02:45 PM
  [ # 56 ]

das een Ford taunus uit 1960 van een vriend van me. Ik heb geen bestemming voor de bruine plastic deurstrips en kapjes alsmede het zeer zeldzame stuur. Kan ik wel naar je opsturen tegen verzendkosten als je me je adres geeft. Moet je wel beloven dat het in een auto gaat en niet op zolder beland.
Dashboard en de kap over de ruitewissermotor zijn kapot maar op het Ei wel te krijgen.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 24 september 2014 02:52 PM
  [ # 57 ]

trommelremmen, mits in orde remmen beter. Maar voor autos die veel stilstaan kun je beter schijven hebben.
Werken aan trommelremmen is wel meer arbeidsintensief maar je hebt daar wel een goed werkende handrem bij die ook nog eens makkelijk is af te stellen.

Vroeger bouwde ik het liefst om naar schijven maar deze laat ik lekker. Het complete syteem is nu op 1 handremkabel na compleet nieuw dus ik kan er even tegenaan. Temeer omdat de eend bijna altijd binnenstaat.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 september 2014 02:57 PM
  [ # 58 ]

Het mooist is een trommel systeem met LHM cylindertjes. Die gaan niet vast zitten.. Ik ga eens kijken of ik de Ami om kan bouwen..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 24 september 2014 06:50 PM
  [ # 59 ]

Of silicone olie gebruiken…Dot 5.

Maar kun je niet mengen…dus bij nieuw/schoon systeem.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 01 oktober 2014 10:14 AM
  [ # 60 ]

moest ik van de week even naar Brattvåg, mooi ritje en mooi weer dus neem ik sambal even mee uit. heerlijk genieten:


hier en daar was het nog een beetje vochtig maar dat mocht de pret niet drukkken. de herfst begin te komen.

maar ineens hoorde ik kraaaaaaak vanonder mn kont. Oh jee daar gaat een kanvas matje vermoedde ik gelijk. Die heb ik er 2 jaar geleden nog nieuw ingezet… nou ben ik met mn 98 kilo niet de lichtste maar over deze kwaliteit ben ik niet te spreken.

met heel voorzichtig doen ben ik thuis gekomen en daar maar een oud matje gemonteerd. Ik had nog een oude achterbank uit de jaren 70 liggen.Wie wat bewaard heeft wat nietwaar.


gisteren de grijze stuurstang gemonteerd, nog een flink klusje aan gezien de oude bruine stuurstang aardig vastgeroest zat op de as. beitel onder het plaatje waar det stuur op vastzit en een vuistje deden hem na 15 minuten flink meppen uiteindelijk loskomen. Ik herrinner me dat ik vroeger altijd een scheutje motorolie in de stuurbuis gooide bij mn eenden om dit te voorkomen en doorroesten van de stuurbuis tegen te gaan. Nu dus ook maar weer gedaan.
Een geluk bij een ongeluk: ik dacht dat ik geen stuurslot had, hmmmm de tanden van de stuurslotring hebben zoveel van de stuurstang weggevreten dat je geen weerstand meer voelt.Ik schat dat toch gauw de helft van de stuurstang is doorgesleten…. Rijp voor het oud ijzer dus en ik ben blij met mn oude grijze jaren zestig stuurstang zonder stuurslotschade. Moest wel even de mof die over de stuurstag zit inkorten , die was een paar cm te lang aangezien het uiteraard een model zonder stuurslot betrof.
Langzaam aan wordt het interieur lichter.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
 
4 van de 9
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook