5 van de 9
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Noorwegen, Sambalbij
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 10 oktober 2014 03:47 PM
  [ # 61 ]

Ik heb het stuurslot overigens niet weer teruggemonteerd. Dat is een accessoire waar ik zowiezo een hekel aan heb. Willen ze je eend stelen dan houd een stuurrslot ze over het algemeen niet tegen, ze trappen het gewoon kapot en mocht je je eend terugkrijgen hetgeen vrij waarschijnlijk is zit jij met een berg schade. Eenden worden/werden meestal gepikt voor transport en niet omdat ze zoveel waard zijn. Na gebruik dumpt de dief een 2Cv meestal.
De beste anti-diefstal beveiliging is nog altijd een onderbreking van de +kabel naar je bobine met een verborgen schakelaartje op/onder je dashboard. Alleen jij weet waar die zit. Kosten een paar euro voor een schakelaartje en een paar meter draad. 10 minutjes werk en niemand steelt je dierbare 2CV meer.

zo, bestuurdersdeurslot opgestuurd gekregen van Harry uit Apeldoorn. Duurde wel ff 2 weken voordat het er was. Lekker vlot die noorse post…. Maar goed ik had geen haast. Gelijk er maar even ingeschroefd. Fijn dat de deur nu normaal sluit en normaal open gaat. Nogmaals bedankt Harry, bloemetje is onderweg.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 13 oktober 2014 06:43 PM
  [ # 62 ]

Gaat dat bloemetje ook met de Noorse post? tongue wink

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 15 oktober 2014 12:05 PM
  [ # 63 ]

haha zou wat wezen,heb je een droogboeket ..... nee hoor gewoon met de pleur-op, eeh sorry fleur-op

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 07 januari 2015 12:34 PM
  [ # 64 ]

zo gisterenavond maar weer eens geeend. Ik was voor de kerst even in NL en bij het Ei even wat onderdeeltjes gehaald. Krukaspakking en top lagertje alsmede een mooi grijs dashbord/ventilatieklepdeksel.
Ik had al een tijdje motorolielekkasje. De oude keerring achterzijde was denk ik nog de originle uit 1973, kei en keihard.
Toplagertje op de beproefde manier verwijderd; blok op de voorkant gelegd met krusaseinde naar boven gekeerd, gaatje vullen met olie en een passende bout er met een hamer inslaan. wel even wat papier of doekjes gebruiken maar op die manier pers je het oude toplager er hydrolisch zo heel makkelijk uit.

Motor eruit:

koppeling was niet helmaal fris meer dus maar een nieuwe set besteld. Duurt wel ff een week . Kon de klus daarom gisteren niet afmaken dus maar het voorbalkje in de hammerrite gezet en wat roestblaasje op,het schutbord verwijderd. Daar kwamen een aantal roestgaatjes te voorschijn die ik maar dicht zal kitten.
Er zaten voorheen 2 van die glazen remvloeistofpotjes op die altijd lekken. Das niet best voor je schutboard dus ik heb ze indertijd verwijderd en een plastic reservoir gemonteerd direct op de hoofdremcylinder.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 13 januari 2015 05:13 PM
  [ # 65 ]

voor de Kerst in NL nog even een mooi grijs ventialtieklepdashboardding gescoord bij het Eendeei en een oud dashboard grijs gespoten.
Is wel nooit zo geleverd maar het had wel zo geleverd kunnen zijn. Afijn ik ben van het bruine plastic af wat ik heel mooi vind in een oranje gele of groene eend maar niet in Sambalbij.

we gaan eens kijken hoe dit staat

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 22 januari 2015 12:52 PM
  [ # 66 ]

dindagavond weer lekker aan Sambal gewerkt. Nieuwe koppeling, drukgroep en lager gemonteerd.
gaat best aan 2 autos tegelijk werken Wink)

schutboard had ik met plamuur en kit vorige week al een beetje strakker gemaakt.Bij het schoonmaken kwam ik een kleurcode tegen : AC423 AS. iemand enig idee waar die AS voor staat?
De kleur AC 423 is een rode kleur uit 1970-1972. Dat zou betekenen dat de voorkant van de koets (is origineel inderdaad rood) ouder is dan het chassis (1973) en de achterkant van de koets die origineel groen is geweest (1975?) De eend is dus ooit uit minimaal 3 eenden samengesteld.
De vooras is van een AMI. dat zie ik aan de stabilisatorstang bevestigingen en de afwijkende fuseehoek. Die herken ikk ook van de AK400
Ach scheelt dat ik hem dus nooit origineel krijg en me daar dus ook niet druk over hoef te maken.

en in de verf

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 22 januari 2015 02:43 PM
  [ # 67 ]

Het achtervoegsel bij een kleurcode geeft aan wie de verfleverancier is. Bedende zijn Astral, Corona, R.M., Valentine en Duracryl. Jouw AC423 zal desdtijds door Astral geleverd zijn. Die kleur zal er anders uit zien dan een AC423 die uit één van de andere fabrieken komt.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 28 januari 2015 10:09 AM
  [ # 68 ]

thanks Ree.

gisterenavond Sambal weer rijklaar gemaakt, dashboard zit erin en ik vind het mooi. Nu nog de grijze pakjesplankbekleding erin die ik heb liggen en misschien de deuren met lichtgrijs Skai bekleden.

Maar nu eerst stuurbekrachtiging in Dubbus.

grappig en nog nooit eeder gezien :breekmoeren van de stuurslotbevestiging die niet afgebroken zijn.
Handig met demonteren. Ik moest wat extra vulplaatjes monteren om genoeg ruimte voor mn contactslotsleutel te krijgen.
De opstaande randje van dat scheve opvulding aan de achterkant breek ik normaal gesprkemn met hamer en beitel weg om een griptang op de breekmoertjes te kunnen zetten. Nu was dat niet nodig. Ik heb die randjes voor montage wel verwijderd om gewone moeren te kunnen gebruiken en er makkelijk bij te kunnen.
Detail : in deze breekmoeren zit geen draad in de moeren zelf, alleen in het konische gedeelte. Links een oude afgebroken exemplaaar zoals je ze normaal gesproken in een 2CV gemonteerd vindt.

als er nog een puritein is die zn eend helemaal 100% wil restaureren naar nieuwstaat stuur ik ze wel op naar je. Wink)

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 23 februari 2015 03:12 PM
  [ # 69 ]

gisteren Sambal van stal gehaald omdat we weer eens sneeuw hadden in de stad. Dan moet ik er even op uit. Sambal had nog niet gereden met de nieuwe koppeling en moet bovendien over 2 weken APK. Tijd dus om even de benen te strekken.

altijd mooie plaatjes in een verder zwart/witte wereld:

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 09 maart 2015 02:12 PM
  [ # 70 ]

Sambal vandaag gekeurd , alles ok behalve remverschil op de voorremmen. (trommels)
Natuurlijk remde hij prima vorige week en tijdens het rijden naar de APK. Nu echter weer scheeftrekken naar links. Grrrrr
Het hele remsysteem is nieuw op de leidingen na en de rechter handremkabel. Alles goed gecenteerd en afgesteld.
Met remmen op de handrem geen verschil…
Morgen maar de voorremmen wederom openen en inspecteren.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 11 maart 2015 04:24 PM
  [ # 71 ]

Gisteren voorremmen opnieuw gecentreerd , gesteld etc en hij remt met losse handen bij 50 km met een noodstop kaarsrecht.  Je zou zeggen perfect maar op de remmentestbank (verplicht hier) nog wel verschil maar dat ding draait zo langzaam, vergelijkbaar met een snelheid van ca 10km p/u. Remmen krijgen niet echt de gelegenheid lekker aan te grijpen zo.
Maar gelukkig goed genoeg en nu goedgekeurd voor 2 jaar. Mooi weer dus mezelf en Sambal beloont met een ritje , lekker dak open.

ja het is mooi hier, voor diegene die nog nooit Alesund gegoogled heeft hier een foto die ik gemaakt heb vorige week vanaf Sukkertoppen (suikertopje) een 350 mtr hoge berg vlakbij mn huis.
Ik woon een stukje rechts van de witte boogbrug links op de foto en mn werplaats is in dat beige gebouw met donker dak aan zee net onder de witte boogbrug, ook aan de rechterkant.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 11 maart 2015 06:38 PM
  [ # 72 ]

Gefeliciteerd! En wat een schitterend land. Wil ik zeker nog een keer naar toe in de nabije toekomst.

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 11 maart 2015 06:52 PM
  [ # 73 ]

Leuk, jammer dat het bewolkt was toen ik er was. Mooi centraal zit je daar! Hopelijk geen laadstroomprobleempjes zoals ik nu nu net ontdek. Leuk zo’n hobby auto maar dan moet ie het ook gewoon doen!. Might need your help:)

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 12 maart 2015 10:00 AM
  [ # 74 ]

meet eerst even met een multimeter op je dynamo of die genoeg stroom levert. Zo nee koolborstels checken en/of de het koper waar de koolborstels kontakt maken schoonmaken met een schuurpapiertje. Geeft de dynamo genoeg stroom dan is de spanningsregelaar de hoofdverdachte. Heb je een andere liggen dan die monteren. Meten op de accu en je weet of hij weer laadt.
Heb je een mechanische regelaar is hij af te stellen al is dat in de praktijk nogal een gepiel om het correct te krijgen.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 06 mei 2015 10:27 AM
  [ # 75 ]

gisteren (en vadaag) heerlijk voorjaarsweer dus ik moest er even op uit met Sambal. Lekker dak open

hier bij de oude Skodje bruggen, zijn er 2 van maar staat maar 1 op de foto.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
 
5 van de 9
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook