3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Roadtripping: In the search for an XM
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 juni 2012 09:39 AM
  [ # 31 ]
JanSr schreef:

Paar jaar geleden een DS uit Frankrijk gehaald. Afgezien van een verkeerde keurmeester bij de RDW was dat niet moeilijker dan de auto van de buurman kopen. Vrijwaringsbewijs halen, naar huis rijden, naar de RDW rijden en klaar.

Allemaal ontzettend off-topic. De TS vraagt om ervaringen met Duitsland..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 22 juni 2012 12:26 PM
  [ # 32 ]

Daarbij, dat het één of meerdere keren goed is gegaan wil niet zeggen dat het ook mag en nog een keer goed gaat.
Dat van die rode platen door een ander laten regelen is ook een UITERMATE slecht idee. Je kan het namelijk alleen bij dat kantoor regelen en daarbij moet je een paspoort en officieel zelfs uittreksel bevolkingsregister overleggen. Daarmee kunnen ze hem tenaamstellen. Wordt je hier in Nederland aangehouden met een Duitse auto die NIET op jouw naam staat en is de Duitse tenaamgestelde niet bij jou in het voertuig aanwezig, dan bega je sowieso een economisch delict…

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 22 juni 2012 02:19 PM
  [ # 33 ]

Simpelste is dus die gele platen en bij de grens er groene platen opdoen.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 juni 2012 02:40 PM
  [ # 34 ]

En hoe makkelijk komt de gemiddelde Nederlander aan groene platen?
Wellicht heb jij het geluk dat je er simpel aan kan komen Wink

Maar dat geld zeker niet voor iedereen, en aan groene platen zitten ook regels aan verbonden. Volgens mij mag je een auto met groene platen ook niet op de openbare weg parkeren bijvoorbeeld, dus direct vanaf de grens eigen terein op of achter laten bij de garage.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 22 juni 2012 03:52 PM
  [ # 35 ]

uhm Arjan,... alsje mijn eerdere posting leest dan zie je dat ik dat al aangeef. De een kan wel aan die platen komen, de ander niet. En idd, als je ze erop hebt zitten, blijven rijden. Parkeren mag wel, maar het moet verband houden met de rit die je maakt en de supermarkt oid valt daar niet onder.

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 22 juni 2012 05:01 PM
  [ # 36 ]

Alvast bedankt voor de vele informatie. Het invoeren uit Duitsland houdt dus heel wat meer in dan we dachten. We zijn wel van België, hier zit de wetgeving nog iets anders in elkaar. Aan groene platen (garage platen zou ik misschien wel kunnen komen) Hier zijn ze veel minder streng op vlak van groene platen. Hier rijden de garagisten daar mee met hun gewone auto’s, ook tijdens het weekend enz. maar je mag deze enkel in België gebruiken. Verzekering kunnen we hier al op voorhand afsluiten aan de hand van het chassisnummer. Aangezien de verkoop enkel in de week kan geregeld worden zou mijn vader dan toch nog eens met de trein moeten teruggaan.

Voor mijn vader is het zeer moeilijk om een dag in de week vrij te nemen en als ik dit zo zie heb je al 2 dagen nodig, wat nog veel moeilijker is. (Hij is zelfstandig)

Ik sta zeker ook open voor reacties en tips enz op de XM zelf, want het zou onze eerste XM of C6 worden. C6-en zijn niet in het algemeen meer afgeragt, maar moesten wij een C6 kopen zal die bij ons waarschijnlijk meer afgeragt worden dan een XM omdat dat een nieuwere auto is en het dan volgens mijn moeder allemaal niet zo nou steekt. Een C6 is inderdaan misschien wel nog meer klasse dan een XM, ik heb vandaag ook eens bij enkele vrienden die totaal niets van auto’s afweten gepolst en zij vinden een C6 ook veel meer klasse uitstralen, maar mijn vader en ik zijn dan weer meer zot van die XM tongue rolleye Ik denk niet dat hij teruggedraaid is want hij ziet er toch echt wel nog goed uit en zoals er al gezegd werd in de topic zou je je al bijna afvragen hoe die 38000km er op gekomen zijn, maar je weet natuurlijk nooit. Valt dat niet redelijk snel op aan de pedaalrubbers en dergelijke? Voorlopig hebben we niets meer gehoord van de XM-man dus we zijn nog aan het afwachten, want we zullen natuurlijk niet vertrekken voordat we zeker zijn dat we de XM wel kunnen zien. Hij staat idd wel al erg lang te koop, maar zou dit altijd een slecht teken zijn? Dat is toch vaak met de duurdere tweedehands citroëns van een model en hij staat ook niet echt in de buurt van waar de meeste liefhebbers zitten (Nederland)

Dit is een C6 waar we misschien ook eens zouden stoppen als we gaan: http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=215781701

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 22 juni 2012 05:23 PM
  [ # 37 ]

als je echt moet kiezen tussen deze twee zou ik de XM vrolijk laten staan.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 22 juni 2012 05:28 PM
  [ # 38 ]
waterman schreef:
JanSr schreef:

Paar jaar geleden een DS uit Frankrijk gehaald. Afgezien van een verkeerde keurmeester bij de RDW was dat niet moeilijker dan de auto van de buurman kopen. Vrijwaringsbewijs halen, naar huis rijden, naar de RDW rijden en klaar.

Allemaal ontzettend off-topic. De TS vraagt om ervaringen met Duitsland..

Dank! dat had ik even niet in de gaten. Het ene grens over is kennelijk niet hetzelfde als de andere grens over. Temeer omdat er heel wat Duitse XM’s in NL rondrijden, ik heb nu de tweede. Maar nog niet zelf gedaan.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 22 juni 2012 05:58 PM
  [ # 39 ]
gompy58 schreef:

als je echt moet kiezen tussen deze twee zou ik de XM vrolijk laten staan.

Hmm, ik had eigenlijk gedacht dat de meeste liefhebbers voor de XM zouden kiezen.  tongue rolleye Voorlopig zegt iedereen bijna de C6. Maar mijn vader en ik zijn eigenlijk verliefd op die XM. Het zal moeilijk worden. Ik hou jullie ongetwijfeld op de hoogte

@ gompy geen probleem, we zijn ook naar wat C6-en in Frankrijk aan het kijken dus al jou informatie komt ook goed van pas.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 22 juni 2012 06:00 PM
  [ # 40 ]

Ook op groene platen rijden is illegaal! Je bent geen garage houder en het doel is niet de auto voor reparaties wegbrengen.. Dan nog, in geval van een ongeluk of aanhouden kun je erg veel gedonder krijgen!
De groene kaart voor de verzekering kun je niet bij je eigen verzekeraar kopen.. Dit moet een duitse zijn.. Bij die platenmakers hebben ze een map vol blanco groene kaarten. Zij zullen die ook voor jou activeren..

Succes!

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 22 juni 2012 07:01 PM
  [ # 41 ]

Zou de topictitel even aanpassen in : “in search of an XM” tongue wink
Staat wat chiquer ook cheese , wat meer C6.

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 23 juni 2012 03:14 AM
  [ # 42 ]
Xsara Coupe schreef:

Ook op groene platen rijden is illegaal! Je bent geen garage houder en het doel is niet de auto voor reparaties wegbrengen.. Dan nog, in geval van een ongeluk of aanhouden kun je erg veel gedonder krijgen!


Succes!

of je kijkt eerst even hoe de wet mbt groene platen in elkaar zit en komt tot de conclussie dat het maar net is hoe je het regelt…

Artikel 44 kentekenregelement

Een handelaarkenteken mag slechts worden gebruikt door degene aan wie het is opgegeven dan wel een door deze aangewezen persoon. Het gebruik is slechts toegestaan voor de categorie waarvoor het is opgegeven.

Een handelaarkenteken mag worden gebruikt voor voertuigen die ter bewerking of herstel aan degene aan wie het kenteken is opgegeven ter beschikking zijn gesteld.

Een handelaarkenteken moet worden gebruikt voor voertuigen die behoren tot de bedrijfsvoorraad van degene aan wie het kenteken is opgegeven.

Een handelaarkenteken mag uitsluitend worden gebruikt, indien met het voertuig als bedoeld in het tweede en derde lid gebruik van de weg wordt gemaakt in het kader van bedrijfsactiviteiten van het erkende bedrijf of de natuurlijke persoon of rechtspersoon aan wie het handelaarkenteken is opgegeven.
Voor overtreding van het eerste tot en met vierde lid is degene aan wie het handelaarkenteken is opgegeven aansprakelijk.

Waar het dus op neer komt is dat als je een groen kenteken leent van een garage bedrijf, deze je dus moet aanwijzen als ” aangewezen persoon”

Daarna komt het deel van de auto.
Of je regelt met de garage houder dat de wagen in de bedrijfsvoorraad wordt opgenomen en in principe kan dat al voor 1 euro bij wijze van spreken en is in principe een administratieve actie maar waar wel wat vertrouwen bij komt kijken. Je verkoopt immers de auto weer voor 1 euro….


Kortom, het is niet illegaal maar het is wel zo handig om de wet even te kennen wat dat betreft.

Deze info heb ik van het politie forum. Daar geven ook diverse politie beambten aan dat het eigenlijk ondoenlijk is om eventueel oneigenlijk gebruik aan te tonen omdat eigenlijk alles wel onder 1 van de opties kan vallen.

Waar sommigen wel op schrijven is het poets verhaal. Schade herstel en onderhoud ok, geen probleem, maar rijden met groene platen omdat de wagen gecleand word, dat gaat de meeste idd te ver.
Ook schrijft men vrijwel altijd op parkeren. Parkeren om even te showen en de wagen rustig te bekijken is geen enkel probleem. Maar elke andere vorm is een prent.

Waar men ook eventueel op controleert en schrijft is me marge zeg maar van de specifieke platen. marge in de zin van type voertuig etc. ( motorplaten op een auto gebruiken)

Speciek voorbeeld qua tijdstip dat werd aangehaald in het forum is het rijden met deze platen op zondag nacht. Ja het is wat buitengewoon maar niet direct strafbaar. Men gaf zelf als verklaring dat als een klant een proefrit alleen op zondag nacht kan maken het kan zijn dat de handelaar daaraan meewerkt, omzet is immers omzet aldus de betreffende agent.

In het geval dat ik een import deed was de eigenaar van de platen er ook bij (in Fr.) dus dat maakte het allemaal wel eenvoudiger. De wagen is toen daarbij ook daadwerkelijk direct van de grens daar de garage in gereden voor een grote beurt en al het verdere mbt invoeren.

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 23 juni 2012 03:41 AM
  [ # 43 ]

Het lenen van een garagekenteken is niet zo’n punt.
Als je maar trouwe klant bent bij de garage….

Als jij aan die platen kan geraken, dan zou ik gewoon via internet van te voren een setje platen bestellen met verzekering met een geel plakket (KKZ) en onderlangs via aachen / luik rijden.

Op de grens de garageplaten erop en op naar huis!
Dat is op een zaterdag nog wel te doen, een zondag begint denk ik wel op te vallen voor garageplaten.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 23 juni 2012 04:34 AM
  [ # 44 ]

In België, is een kenteken toch naams gebonden en neem je altijd je kenteken mee naar je volgende auto? In dat geval kan je toch gewoon je eigen plaat op de auto schroeven en klaar is Kees??
Anders lijkt mij een trailer toch echt het meest veilig Smile

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 23 juni 2012 08:36 PM
  [ # 45 ]

In België is een kentenken inderdaad naamsgebonden. Maar je kenteken gaat enkel mee als die auto in vervanging van een andere auto komt wat bij ons niet het geval zou zijn. En je voertuig en merk en versie enz. staan wel op je kentekenbewijs dus je kan die niet zo maar op een andere auto hangen. Een kenteken mag hier volgens de wet wel op een andere auto als die auto een vervangauto is, maar dan ben je niet verzekerd en volgens de politie mag dit niet en kan een grote boete tot gevolg hebben.

Mijn vader en ik hebben beslist. Ons hart zei de XM, maar ons verstand zei de C6. Normaal volg ik meestal mijn hart, maar ik stuur dit berichtje gewoon van bij mij thuis dus we zijn toch ons verstand gevolgd. We denken dat als we die XM zouden kopen dan toch nog een C6 zou bijkomen en dat ofwel de XM ofwel de BX weg zou moeten ofwel verwaarloosd zou worden. Bovendien zou mijn moeder waarschijnlijk niet zo blij zijn met de hoge jaarlijkse kosten van een XM en had ze liever een C6 gehad. Een C6 zal uiteindelijk ook niet mis zijn tongue wink

Voor het vervolg verwijs ik naar het C6 gedeelte, de titel zal ik nu wel laten Laughing

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook