Totaal aantal Berichten: 43298
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Natuurlijk is 1200 euro voor een uitlaat voor een auto met een waarde van één hele rug belachelijk. ECHTER: ik ben van mening dat die 1200 als prijs an sich niet verkeerd is. Het spul deugd namelijk wél.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Daar zijn we het helemaal over eens.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Hier een paar foto’s van een Walker middendemper en een originele voor mijn V6. Het kwaliteitsverschil zie je en voel je. Daarnaast daalde het verbruik toen ik de walker eronderuit sloop en verving door de PSA-demper met 10%. Structureel. Niet dat je daarmee snel het prijsverschil terug verdient, maar toch.
Vooruit, even snel, €800 terugverdienen voor €0,015 per km = 53000km.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Gefeliciteerd met die bak Jan gewoon ff op zijn zijkant leggen dat is ff handig… zo te horen gaat het helemaal goed komen met je nieuwe slee
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
De gelijkhebbers t.a.v. de originele Citroen uitlaat krijgen nu al gelijk: Het Bosal spaghetti deel lekt tussen het vorktstuk, fonkelnagelnieuw.
Kwam boven bij de APK, we smeren het voorlopig even dicht. Als ik er weer eens onder moet zijn las ik het wel dicht.
Ik krijg een creditnota.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 43298
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Neem maar een Johnny Walker en geen Walker , Johnny!!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Vandaag weer een jaar APK gescoord. Alle lampjes doen het weer, bleek gewoon een zekering.
Geheel cadeau kreeg ik een mooi bericht op de lichtkrant: “NORMALE VERING” en even later donker, zoals het hoort.
Dat is best heftig, want toen ik hem bracht stond daar nog hardnekkig “PORTIER R.A. OPEN”, terwijl die deur gewoon dicht was. Waarschijnlijk is de hydractiefcomputer nu ook uit te lezen. Benieuwd welke tijdelijke storing ik daar zal zien.
Daarmee is het lijstje al aardig ingekort. Nog een nieuwe sleutel laten maken. En de airbag staat nog in storing. En de stoelen worden nog niet warm, juist nu….
In plaats van een vakje zit er een afdekplaat onder de radio (ik had er toch nog ergens één?).
De gasveren van de motorkap zijn wijlen, gelukkig had ik er nog een. Brezan kan ze niet leveren. Wie weet een adresje?
Touwens: Met al dat stekkergedoe ben ik een beetje door die clipjes heen die de stekkers borgen. Niet het indruksoort, die raak je niet kwijt, maar het soort dat op de ABS stekkers zit. Verdwijnen bij mij steevast in de vette wildernis. Waar haal je die?
Het schuifdak zal nog wel lekken, maar zolang het vriest is dat geen probleem.
De achterruitenwisser leidt een eigen leven en het slot van de achterklep ook. Er zal dus wel draadbreuk zitten in de draadbundel van de achterklep. Wachten op zachter weer, eerst schaatsen.
En als het beter weer is ga ik de Becker (radio, MP3, bluetooth handsfree, navigatie in één) inbouwen, altijd weer een beste klus.
Tot over twee jaar, als ik het Walker dempertje verruil voor (wie weet) een echte.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Goeie oplossing een uitlaat van EPS. Heb er zelf ook een, zijn nagenoeg dezelfde prijs als een origineel, maar dan van RVS, dus gaat veel langer mee. Je kunt uit vele geluiden en eindstukken kiezen. Ik heb gekozen voor 2 dubbele eindpijpen, geen einddempers, maar wel een dwarsdemper. Einddempers pastte niet ivm reserve-wiel.
Ik betaalde iets van € 1600, dus als je een enkele uitlaat kiest, zal het zeker onder de € 1500 uitkomen.
Wie heeft ervaring met RVS voor XM?
Ik betaal liever € 1600 voor een serieus RVS systeem dan voor een originele ijzeren pijp.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-04-2009
- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
@JanSR: doe hier je voordeel mee, m.b.t. je stoel verwarming.
http://blog.bxig.net/a63-reparaturanleitung-sitzheizung-citro-n-xm.html
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Dus met een airbag storing kom je toch door de apk in Nederland?
Waarschijnlijk die ring in je stuur (rotatie switch)
Wel onder de indruk van al dat werk in die koude
Ja, een apk en een airboag storing gaan volgens mij niet samen dus ik verbaas me er ook over.
Totaal aantal Berichten: 43298
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het apk handboek is vrij duidelijk:
Airbags en gordelspanners moeten aanwezig zijn, als ze van
fabriekswege zijn gemonteerd. Ook moet het controlelampje
goed werken. Als duidelijk is dat een airbag verwijderd is op
de plaats waar in de auto ‘AIRBAG’ staat vermeld of als het
controlelampje blijft branden of niet werkt, moet hiervan
melding worden gemaakt. Er moet dan op het
APK-keuringsrapport een reparatieadvies worden gegeven.
Het voertuig wordt dus hierop niet afgekeurd
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Ik ken al de Nederlandse regels niet meer, maar het verbaast me (een heeeel klein beetje maar) dat die eisen inmiddels niet gewoon Europees hetzelfde zijn…In elk geval is het, in het toch redelijk achterlijke Ierland, gewoon keihard afkeur. Da’s goed voor de verkoop van nieuwe modelletjes denk ik:)
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Helaas kent niet iedereen de regels.
Ik zegen mij al twintig jaar met de klandizie bij een merkloos service station waar de baas (net als Waterman) de regels zeer precies kent en die, waar ook maar enigszins mogelijk, in het voordeel van de klant uitlegt.
Een helaas grote uitzondering in de BOVAG-wereld, waar de slager zijn eigen vlees keurt. Geef mij het Franse systeem maar.
Al eerder voerden wij een heftige discussie over nut en noodzaak van de APK.
Alle verkeersongelukken vinden hun oorzaak in een bestuurdersfout. DUS doen we niets aan bestuurders, maar richten wij ons op het voertuig, voor de zo noodzakelijke schijnveiligheid. De Bovag schijnheiligheid zorgde er voor dat regering en parlement de uitvoering in hun handen legde zodat we bij iedere APK beurt worden uitgeschud, als we niet erg op onze tellen passen.
Geef mij het Franse, volledig onafhankelijke systeem maar.
Maar goed: Waarom doet die airbag het niet? Simpelweg vanwege een rottige stekkerverbinding, niet gek bij een lekkend schuifdak. Ik weet nog niet welk stekkertje. Hoogstwaarschijnlijk ergens bij de stoelen, of in de middenconsole, want de stoelverwarming doet ook niets. Deze auto zit nog geheel in zijn originele blik, dus is er nog nooit een airbagonderdeel geklapt. Eerst die vermaledijde Lexia aan de gang krijgen. Dat zal dit weekend wel lukken.
Als je naar merkgarage Mandarijn, Sinaasappel of Grapefruit gaat zit je vrijwel zeker aan één of meer nieuwe Airbag componenten vast voor een paar honderd Euro.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop