



Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011
- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Zoals sommigen weten was ik begonnen met het vernieuwen van het hemeltje en de stijlen.
Ik heb stof besteld bij CX-basis in Duitsland, duurde iets langer dan verwacht voordat het binnen was, maar ja dat is niet zo een groot probleem. Supergoed materiaal erg dik spul en een schaar moet al naar de scharensliep. Ik verlijm het met spuitlijm van Bizon en heb er veel vertrouwen in. Hieronder een paar plaatjes om het af te maken.




Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011
- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
goed bezig!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
kijk alsjeblieft uit met die Bison spuitlijm: gaat dwars door de stof heen als je te enthousiast bent. Er is speciale stoffeerderslijm op de markt die op het doek hecht in plaats van erin.















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
De vader Jim vertelde dat hij houtlijm verdunt met water, heel dun uitsmeert en de hemel aan het dak plakt, water en lijn drogen op waarna de hemel mooi strak zit zonder dat de lijn voor de hemelstof is heen gebrand of overal harde plekken zichtbaar zijn. Vond het een goed advies
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik heb spuitlijm van de leverancier van schuimplastic.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>











Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Ik heb er eens enorm mee geklungeld en heb het toen een bekleder laten doen.
En raad eens: na 10 jaar begint het weer hier en daar (waar de spanning op staat) los te laten
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Een beetje als mosterd na de maaltijd, maar ik zou geen Bison gebruiken. Destijds heb ik aan de specialisten van Bison gevraagd welke lijm ik het best kon gebruiken. Hun antwoord was kort: Géén!
Je kunt alleen lijm gebruiken die hittebestendig is. Tot 60 graden is ècht te weinig en Bison heeft er geen lijm voor.
Ik heb het daarna met van alles geprobeerd, dure bussen van allerlei merken. Maar bij de eerste de beste zomerdag van 30 graden kwam alles weer naar beneden.
Kortom, ik doe het niet langer zelf maar bereid alles zorgvuldig voor en laat een professionele autobekleder het meeste doen. Het afwerken doe ik dan wel weer zelf maar zo blijf je een beetje binnen het budget.











Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Ik sluit me hierbij aan.
Alleen is mijn ervaring dus dat zelfs als je het een professional laat doen er toch weer (gelukkige kleine) stukjes zijn die uiteindelijk weer loslaten.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI












Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
ik heb het bij diverse cxen gedaan, altijd met bison uit het blik.
gewoon enkekzijdig met de kwast aangebracht en het zit nu inmiddels een jaar of 5, ook in hartje zomeren ook in de rondingen waar spanning op de stof staat, dus het kan wel.
ik heb ook de CX basis stof gebruikt
Wat is Citroën rijden toch formidabel !

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Geldt het bovenstaande ook voor bv. het tapijt in de kofferbak: niet zelf met spuitlijm gaan knoeien?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
waarom heb je de lijm van CX Basis niet meebesteld? Ik heb het met hun lijm gedaan, en tot nu toe (wel nog maar een kleine 4 jaar) hangt dat nog lekker vast. (Ik moet eigenlijk wel nog eens vooraan kijken onder de zonnekleppen want daar krijg ik één kant niet in die vervelende ‘dubbele’ plasticclip…)
Hoi
Ik heb ook al mijn stijlen opnieuw bekleed (behalve hemel) met de originele bekleding die er eerst opzat, met PALTY spuitbus, je hebt dan weer de originele look terug zeg maar. Werkt echt fantastisch dit spul, ik heb deze tip gekregen van iemand die bij een bedrijf werkt, die auto’s ombouwd voor minder/invaliden. Die is de hele dag bezig bekleding los en vast te maken .
gr Jeroen
Goede raad is voorraad




Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011
- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Of het blijft zitten bij een hete zomerdag, geen idee het is op dit moment nog geen zomer. De lijm die CX basis heeft is ook een spuitlijm, of deze beter of minder is geen idee. Maar tot dusver werkt het perfect helemaal geen kliederboel, gewoon beide zijden inspuiten minimaal tien minuten laten drogen en aanbrengen. Het voordeel is zelfs dat het niet direct kneitervast zit maar nog weer los het halen valt. En daarbij er vormen zich geen klonters en tot dusver is het ook nergens door de stof heen gekomen.






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
de lijm die ik toen had van CX Basis, daar zat een spatel bij, daarmee gedaan, droogde wel vrij snel, maar goed meegevallen. Je moest eigenlijk wel met twee zijn ... Nuja, er zullen nog wel goeie producten zijn, ik hoop voor jou dat het ook weer 20 jaar meekan









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
demuywo schreef:waarom heb je de lijm van CX Basis niet meebesteld? Ik heb het met hun lijm gedaan, en tot nu toe (wel nog maar een kleine 4 jaar) hangt dat nog lekker vast. (Ik moet eigenlijk wel nog eens vooraan kijken onder de zonnekleppen want daar krijg ik één kant niet in die vervelende ‘dubbele’ plasticclip…)
Omdat de lijm van CX-Basis gewoon bij een beetje fatsoenlijke automaterialenzaak te bestellen is voor de helft van de prijs
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971