verroeste schijven/schijven buiten tollerantie auto trekt naar rechts
SilenTdeatH
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 23 januari 2012 08:15 PM

beste,

heb zonet 85000Km achter de “kiezen” en krijg te horen dat mijn voorschijven dienen vervangen te worden daar ze buiten tolerantie (te dun) zijn (blijkbaar rem ik te veel?); maar de remblokken zijn wel nog in orde.
de achterste schijven dienen eveneens vervangen te worden daar ze verroest zijn door te weinig te remmen.

normaal is het toch de bedoeling dat je remblokken verslijten en niet je schijven (remblokken zijn nog niet vernieuwd)?
wordt er tevens niet bij het remmen op zowel de voor als achterwielen geremd?

tevens had ik het probleem dat mijn wagen naar rechts trok bij accelereren en indien ik het gaspedaal los liet eveneens.

bij nazicht bleek er een probleem met de lagerring van ?stuurhuis?; hierop zat te veel speling.
eveneens blijkt er een probleem met mijn banden te zijn.
ze hebben de rechtse band aan de linker kant gemonteerd en andersom, nu trekt de wagen naar links.
heeft er nog iemand zo’n probleem voorgehad?

kan ik dit controleren door eventjes 2 andere voorwielen te monteren van een ander type citroen?

Profiel  

bjorncoupe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 65

Gepost: 23 januari 2012 09:05 PM
  [ # 1 ]

ivm remschijven,dat heb ik ook..

citroen was laatst in garage voor en piepent geluid achteraan.
en nu bleek,dat voorste schijven wat *ingesleten* waren tov de remblokken.
deze man zij me dat de remblokken waarschijnlijk te laat vernieuwt zijn.
waardoor er even ijzer,ijzer contact is geweest (zonder verdere schade overigens) enkel wat ingesleten.
waardoor ook mijn schijven mogen vervangen worden maar de blokken nog zgan zijn.
daarom zijn ze dus ook niet vervangen..
wagen had toen 66 500 km gereden,momenteel zit ik zo een 500 km verder.

en voor dat weg trekken,kan je prima even andere velgen gebruiken steek is als ik het goed heb 4 x108..

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook