Totaal aantal Berichten: 47
- BX 1.4 i Deauville
- BX 1.9 GTi
Mijn dashboard verlichting (1.9 GTi) werkt maar aan een zijde, die achter de KM-teller. Het deel van de toerenteller en olie temp + water temp in zijn geheel niet. Lampjes heb ik gecontroleerd, dimmer gecontroleerd, zonder resultaat.
Dash board inmiddels al 10 x in en uit elkaar gezet.
Is de dashboard verlichting gescheiden ?
Iemand een idee wat dit kan zijn ?
Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
De klokkenwinkel krijgt volgens mij op meerdere plekken voeding. Je zou een baan van een lampje die het niet doet kunnen volgen om zo te kijken waarom die geen stroom krijgt.
Totaal aantal Berichten: 664
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Of er is misschien een zekering gesprongen?
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Nee dat kan niet. De stroom moet door de dimmer gaan naar de verlichting. Als de helft van de verlichting dus werkt, zit het na de dimmer. De zekering zit voor zover ik weet voor de dimmer.
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- CX Laagdaks prestige
Ah, oke zou kunnen.
Bij mij werkt al de achtergrondverlichting niet meer, dus alles wat groen is en dit komt door een zekering. De waarschuwingslampjes werken wel nog.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Thomas, je dimmer is dus wel in orde? Dat heb je gecontroleerd?
Eveneens ben ik tevens ook.
thomasc3vtr schreef:Ah, oke zou kunnen.
Bij mij werkt al de achtergrondverlichting niet meer, dus alles wat groen is en dit komt door een zekering. De waarschuwingslampjes werken wel nog.
dat is zonde en erg lastig in het donker!!!????
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- CX Laagdaks prestige
Ik ben er vrij zeker van dat het van een zekering is, want de ruitenwissers, elektrische ramen voorraan en de bediening van het dak werken ook niet meer. En deze zijn op hetzelfde gezekerd. Ik denk dat het komt doordat ik met een massakabel tegen een + kabel gezeten heb toen ik het bedieningspaneel terug installeerde of kan dit ook aan een dimmer liggen?
Het geeft nu eigenlijk geen problemen, want de bx rijdt toch niet (het is met mijn eigen bx, de millésime gebeurd)
Totaal aantal Berichten: 116
- BX 1.6 TGI progress
Hallo,
Ik heb laatst ook mijn lampjes vervangen en had hetzelfde probleem.
Oplossing: Naar de sloop gaan voor een printplaatje (dat groene ding) en die vervangen. Daarna werkte bij mij alles weer perfect.
Misschien is je huidige (groene) printplaat ook nog wel goed, ff met contactspray + doekje de banen bij langs gaan.
Succes!
Ook deze gek een gebrek!
Totaal aantal Berichten: 47
- BX 1.4 i Deauville
- BX 1.9 GTi
Beste mensen, allemaal bedankt voor het meedenken, maar helaas moet ik bekennen dat ik in dit geval een zeer slechte trouble shooter ben geweest…....zat namelijk gewoon in de lampjes. een maand of wat geleden alle lampjes vervangen in het dash, dus mijn verwachting was dat het niet de lampjes kon zijn. Tevens was het precies het gehele rechter deel van het dash board. Gisteren avond nog maar weer eens aan de gang geweest, halve kabelboom los gepeuterd en nagelopen, maar zonder resultaat. Nou nog eens een lampje proberen waarvan ik zeker wist dat deze het deed en ja hoor hij brandde dus ook aan de andere kant.
Helaasd met al dat gefrutsel aan het dash board mijn kabel van mijn KM-teller gebroken. Hopelijk kan ik deze nog krijgen bij de Citroen dealer.