1 van de 15
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Problemen en oplossingen DS4
Frie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 16-02-2011

Gepost: 24 januari 2012 10:08 AM

Mijn auto start sinds gisteren niet meer zo goed confused
Ik moet de startmotor langer laten draaien en de motor komt schokkend tot leven.
Tijdens de eerste km’s schokt de motor ook nog af en toe bij versnellen.

Bij lagere temperaturen (nachtvorst) maakt het onderstel krakend/rammelend geluid.

Interieur is niet echt rammelvrij. En bij temperatuur verandering hoor ik ook wel het eea zich zetten in het dashboard.

Het komt nu niet echt uit om naar de dealer te gaan, dus ik hoop dat het starten weer beter wordt.

Edit: toch tijd maken voor de dealer. Net midden op de dag was de motorloop na het starten nog beroerder. En na een paar km is de koelventilator aan het loeien geslagen of de motor heet was. Fan ging niet meer uit totdat ik de motor uit zette.

Mijn leken verstand zegt dat er een temperatuur sensor zijn werk niet doet. Bij koude start daarom geen verrijkt mengsel en onnodig draaiende ventilator past daar ook bij.

Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4

Profiel  
 
064harry
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011

- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Gepost: 24 januari 2012 10:03 PM
  [ # 1 ]

Pfiewww…...

Ik hoop voor je dat alles snel gefixed wordt!!

Succes kerel!

Profiel  
 
Frie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 16-02-2011

Gepost: 24 januari 2012 10:21 PM
  [ # 2 ]

Moest de auto bij de dealer achterlaten.
Er waren zoveel foutmeldingen bij het uitlezen dat ze ff niet wisten wat ze er mee aan moesten.
Ze hadden het over vervangen van de zekeringenkast. Ik moet de reservesleutel nog afgeven omdat die moet worden geprogrammeerd. Dan lijkt mij dat ze de ECU bedoelen die vervangen wordt.

Vreemd is dat er geen enkel controle lampje brandde en dat de motor behalve in de koude fase gewoon presteerde zoals altijd.

Maar wie weet dat bij doorrijden in deze staat er wel wat in de prak gaat. Daarom moest de auto ook daar blijven. Ze kunnen donderdag pas aan de slag omdat het betreffende onderdeel er dan pas is.

Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4

Profiel  
 
VDB79
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 07-12-2011

- DS 4 e-HDI 110 EGS So Chick
Gepost: 24 januari 2012 11:42 PM
  [ # 3 ]

Dat is niet zo mooi. Laten we hopen dat deze kuren niet exemplarisch zullen zijn voor de DS4. Ik moet zeggen dat ik nu, na 10 dagen.., nog niks heb gemerkt van ondeugdelijkheid, ook geen gekraak/gerammel. Maar toch heb je altijd wel in het achterhoofd dat een wagen met zoveel electronica i.c.m “de franse slag” weleens voor problemen kan gaan zorgen.

Succes iig.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 januari 2012 11:47 PM
  [ # 4 ]

Die electronica komt overigens voor een groot deel uit Duitsland….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Frie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 16-02-2011

Gepost: 27 januari 2012 08:32 PM
  [ # 5 ]

Na 3 dagen de auto weer terug. De zekeringenkast is vervangen en de koelwater temperatuursensor.
Kijken of ie het nu weer goed blijft doen.

Tevens mijn automatische spiegels uit laten zetten. Ik ben er nooit zo’n fan van geweest maar bij Citroen nog minder omdat elke keer bij deur sluiten en ontsluiten de spiegels weer in beweging worden gezet.
Als je wat meer moet laden of lossen en je kunt de deur niet ontgrendeld laten dan blijven die spiegels op en neer gaan.
Mijn vorige auto had elektrische spiegels die alleen met een knopje ingeklapt konden worden. Als ik ze in 3 jaar 10x ingeklapt heb dan is het veel. Dat aantal was nu al in een dag bereikt.

Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 27 januari 2012 08:47 PM
  [ # 6 ]

je kan ze ook inklappen voordat je de auto sluit…
dan blijven ze ingeklapt bij het ontgredendelen..
vind het toch reuze makkelijk…

Profiel  
 
064harry
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011

- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Gepost: 27 januari 2012 08:52 PM
  [ # 7 ]

Ik vind het wel handig. Spiegeltjes ingeklapt? Zit mijn deur op slot!

Profiel  
 
Frie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 16-02-2011

Gepost: 27 januari 2012 11:08 PM
  [ # 8 ]

Na een bericht van knarfield (C4 topic) over de melding in zijn virtueel onderhoudsboekje heb ik in het mijn gekeken.

Daar staat een diagnose melding Koelvloeistofniveau.
En 2 waarschuwingen. Een zonder tekst en een over Koelvloeistofniveau.
Hopen dat het een valse melding was. Op mijn dashboard heb ik niks gezien.
Had van de week graag een watertemperatuur meter gehad cool smirk

Misschien ook wel een koelvloeistof verlies gehad zoals 064harry ?.

Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4

Profiel  
 
064harry
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011

- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Gepost: 27 januari 2012 11:48 PM
  [ # 9 ]

Ja, ik heb het boekje ook al 10x doorgespit, maar d’r zit echt geen temperatuurmeter in…..

Morgen zal ik nog es kijken naar het peil van mijn koelvloeistof.
Ik heb verder geen dashboard meldingen gehad.

Profiel  
 
Frie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 16-02-2011

Gepost: 28 januari 2012 12:10 AM
  [ # 10 ]

Misschien is er iets met de cheat codes oproepbaar (traffic inhouden)
Bij een vorige auto was er ook een trucje om allerlei waardes zichtbaar te maken.
Maar ja, niemand weet iets van die codes.

Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4

Profiel  
 
dewim
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 05-12-2011

- DS 4 thp200 sport chic
Gepost: 28 januari 2012 12:35 AM
  [ # 11 ]

Jammer van de problemen.
Nu om de foutmeldingen uit te lezen kan ook makkelijk zonder de garage.
Als je een smartphone of tablet hebt die op android draait.
Gewoon de app torque downloaden en een bluethoot obd stekkertje van 15 euro kopen.

Je kan op deze manier heel de auto uitlezen en meer.
Sommige instellingen van de electronica kan je aanpassen.
De prestaties uitlezen enzo.

Grtz

Profiel  
 
Frie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 16-02-2011

Gepost: 28 januari 2012 09:09 PM
  [ # 12 ]

De auto rijdt weer zoals ie moet rijden. Weet nu ook wat ik mistte toen hij de kuren had: het zoemen uit het vooronder bij het insteken van de sleutel in het startslot. Dat zal wel een benzine inspuiting zijn.

Moet nu weer wat vertrouwen in (de kwaliteit van) de auto krijgen en dan helpt dit niet echt:

Vandaag bij het auto wassen zaten er plekjes op de chroomstrips op de deuren en achterbumper.
Die waren alleen met zeer veel moeite weg te krijgen. Lijkt erop dat het materiaal erg corrosie gevoelig is.
Het zal waarschijnlijk komen van het weinige zout dat er tot nu toe is gestrooid.
Er staat nog geen 6000 op de teller dus ben benieuwd hoe dat er over een jaar of 2 uitziet.

Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 28 januari 2012 09:20 PM
  [ # 13 ]

Altijd jammer dat een bijna nieuwe wagen problemen gaat vertonen, hopelijk is alles nu goed en wel in orde want garage in garage uit, neen das niet prettig nono . Ik veronderstel dat ze de BSI vervangen hebben, deze kan je beschouwen als het centrale zenuwcentrum van je wagen en als het daar fout gaat heeft dat overal zijn weerslag.
Ook bij andere merken en zelfs de meest gerenomeerde zijn er al eens de nodige problemen hoor, al zullen Duitse fanboys beweren dat dit enkel bij Franse of Italiaanse wagens vookomt. Ze geloven maar wat ze willen, maar ik werk voor een Duitse toeleverancier in de automobiel en overal gaat er al wel eens wat rommel buiten…..
Ik wens jou en je wagen in alle geval veel beterschap Wink .

P.S. Chroom regelmatig even oppoetsen / beschermen met een goede wax helpt al heel veel, zag er bij mijn C5 na 61000 km nog best goed uit.

Profiel  
 
064harry
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011

- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Gepost: 30 januari 2012 01:42 PM
  [ # 14 ]

Schrik!!!
Mijn MyEway satnav. op zwart!!
Het was maar effe, maar toch.
Hopelijk was het een reset. In de gaten houden dus.
Vanavond effe checken want ik heb er al iets meer over gelezen ergens.

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 31 januari 2012 06:00 PM
  [ # 15 ]
Frie schreef:

De auto rijdt weer zoals ie moet rijden. Weet nu ook wat ik mistte toen hij de kuren had: het zoemen uit het vooronder bij het insteken van de sleutel in het startslot. Dat zal wel een benzine inspuiting zijn.

Moet nu weer wat vertrouwen in (de kwaliteit van) de auto krijgen en dan helpt dit niet echt:

Vandaag bij het auto wassen zaten er plekjes op de chroomstrips op de deuren en achterbumper.
Die waren alleen met zeer veel moeite weg te krijgen. Lijkt erop dat het materiaal erg corrosie gevoelig is.
Het zal waarschijnlijk komen van het weinige zout dat er tot nu toe is gestrooid.
Er staat nog geen 6000 op de teller dus ben benieuwd hoe dat er over een jaar of 2 uitziet.

Corrosie op de chroomstrips….??????? Dan ben jij de eerste waarvan de plastic (!) chroomstrips roesten. Dat is geen roest. Er zullen meer van die plekjes op je hele auto zitten en als het pekelen van de straat echt begint krijg je alleen maar meer van die plekjes. Maar, geen nood. Het is roest ja, maar niet van je auto. Het is straatvuil met een ietsiepietsie metaal en dat roest.

Profiel  
 
 
1 van de 15
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook