Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011
- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Volgens mij kun je er geen peil op trekken.
Ik ken mensen die heel veel probleemloze km’s met hun Citroën hebben gereden en ik ken mensen die om de week in de garage staan met hun VW.
Ook ken ik mensen die probleemloos veel km’s gereden hebben met hun VW en mensen die om de week in de garage staan met hun Citroën.
Dus…......
Maar mijn kacheltje wordt weer lekker warm.
Een weekje mijn auto kwijt geweest.
Nieuw paneel d’rin en iets met de software.
Volgens mij doet ie het weer als vanouds.
als er een fabrieksfout inzit, en ze willen je laten opdraaien voor de kosten?
Is dat normaal of niet?
ik vind van niet
Citroën Ds4 THP 200 PK
Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011
- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Hmmm nee, da’s inderdaad niet zo mooi.
Dan snap ik dat je er zo over denkt.
Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011
- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Vraagje:
Volgens mij speelt mijn iPod niet meer automatisch af.
Ik steek ‘m mbv een 30 pins naar USB kabel in het USB poortje zoals gewoonlijk.
De auto herkent ‘m, geeft het juiste nummer weer maar speelt niet af.
Mijn iPhone precies hetzelfde alleen kan ik daar de muziek op mijn toestel bedienen en op mijn iPod (NANO) niet.
Volgens mij wordt de telefoon ook niet opgeladen.
Is dat eigenlijk na te meten in een USB poortje? Hoeveel watt ‘t produceert?
Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011
- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Wil er iemand mijn effe matsen?
Graag wil ik weten:
Als je je telefoon op de USB poort in de DS aansluit dan doet ie als het goed is niets.
Totdat het contact aangaat dan begint ie pas met opladen?!?
Bij mij doet ie het constant. Dwz het oplaad tekentje op mijn telefoon staat er. Het wordt alleen niet opgeladen, ongeacht of het contact aanstaat of niet. Weird.
Na aansluiten van de telefoon op USB poort begon deze met opladen. Die poort lijkt voortdurend onder spanning te staan want het ledje op de USB stick die er in zat brandde.
Kan zijn dat er eea getriggerd wordt met instappen, maar toen ik de deuren op slot deed en de binnenverlichting doofde bleef het ledje branden.
Kan zijn dat de energie spaar modus uiteindelijk de boel wel afsluit, maar daar heb ik niet op gewacht.
Ik denk dat jouw telefoon wel oplaadt. Het gaat alleen heel langzaam omdat er weinig vermogen wordt geleverd door de USB poort. Ik kan aflezen in %. Na 1 minuut of 5 was er pas 1% bijgekomen.
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011
- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Thanks for checking…. Ik ga d’r nog es een studie van maken. Zondag naar Utrecht en dan hou ik het effe in de gaten.
De eerste 2.5 jaar nooit gezien, maar nu 2x in een maand tijd “ECO mode” op het display na het instappen.
Ik heb geen verklaring hiervoor.
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Misschien Batterij aan het verzwakken?????
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Moet “ergens” een stroomverbruikertje zijn.
Vorige week op weg naar mijn vakantiebestemming ging ik inhalen op een lekker steile helling. Je hebt niet voor niks turbo power niet waar. De motor moest er flink aan trekken. Hoppa foutmelding Probleem met de motor. Service.
Na een keer uitzetten van de motor bleef de melding. Aangezien ik niks merkte aan het motor gedrag en er geen Stop op het display stond en ik niet in de gelegenheid was een garage te bezoeken ben ik doorgereden.
Vandaag naar de garage geweest. Boordcomputer uitgelezen. Ik heb meegekeken. Alles was in het Frans dus ik kon er niet veel van bakken. Er werd onder de motorkap met een zaklamp gezocht en er zat kalk aanslag op een pijpje bij de turbo. Er zou water lekkage geweest zijn.
Ik heb de fout laten resetten. Monteur adviseerde er naar te laten kijken als ik thuis was. Kijken of de foutmelding terug komt. En koelwaterpeil in de gaten houden.
In Frankrijk een brood bestellen is toch gemakkelijk dan in de garage praten over problemen en oplossingen bij je auto
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Sinds mijn garage bezoek al weer de nodige km gereden.
Foutmelding is nog niet teruggekomen.
Maar de belasting van de motor is ook nog niet al te groot geweest zoals toen de motorstoring zich voor heeft gedaan.
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011
- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Thuis gelijk effe naar de dealer. Dat geeft een ‘iets’ fijner gevoel.
Dat zei die monteur ook. Het was niet nodig er meteen iets aan te doen. Maar dan moet de boel het nog wel een kleine 2000km volhouden
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Vandaag weer een akkefietje
Na het instappen beide ramen geopend om de warmte uit de auto te laten.
Ff later onderweg de ramen sluiten. Rechts ging dicht maar linkerraam ging niet verder dan half dicht en reageerde niet meer op de bedienknop. Auto stilgezet. Er klonk geen enkel geluid bij het bedienen. Geen zoem, geen klik, niks.
Balen natuurlijk want zo kun je de auto natuurlijk niet parkeren, dagje uit in duigen? En ik had ook weinig zin om voor de 2e keer in mijn vakantie naar een garage te moeten.
Motor uit motor aan hielp niet.
Eindje gereden, auto neergezet om instructieboekje te raadplegen.
Zag de procedure van raam resetten, maar bij de eerst aanraking van de raamschakelaar deed deze het weer.
En bleef het doen…..
Franse elektronica op zijn best.
Een beveiliging die onnodig actief werd?
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4