Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011
- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Zo…. de eerste 80.000 km zitten er erop.
Vrijdag effe naar de dealer voor een laatste checkup voordat ie uit de Citroën Freedrive garantie gaat.
Het was of tot 2017 of tot de 80.000 km. Welke eerst was.
Dus toch nog aardig wat kilometers met mijn bolide gereden.
Het blijft een mooie en fijne auto vind ik.
Alles doet het nog prima. Geen afgebroken onderdelen o.i.d.
Alleen vind ik het ontzettend jammer dat de eTouch App het niet meer doet.
Al met al tevreden.
Ook met de goede service van de dealer (in mijn geval Ruesink Doetinchem)
Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011
- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Nu 90.000 km beurt. (Nou ja ... ik ben d’r al 1000 overheen)
Koelvloeistof 2 x bijgevuld dus ze gaan e ‘m een nachtje onder druk laten staan om te kijken of er evt een lekkage is.
En hij rijdt ontzettend slecht
Stotteren… inhouden… laat met koppelen… echt zo klatsen in de bak (andere omschrijving heb ik effe niet)
Maandag lever ik hem in.
Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011
- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Terug gekregen van de grote beurt…(was uitgesteld)
Motor heeft weer een ‘schoonmaakbeurt’ gehad á €1700 (100% Coulance Citroën)
Dit is nu al de 2e keer!
Iemand van jullie ook dezelfde problemen?
Heb een Citroën DS4 THP 155 EGS So Chic.
Nu is het nog voor rekening van Citroën maar ik heb geen zin om dit de volgende keer zelf te moeten betalen.
Als de motor zichzelf vervuilt zal dit toch een gebrek zijn.
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Hier pas één keer dit probleem gehad. Bij 30.000 km. af en toe inhouden.
Wel zijn ook de ketting en -spanner vervangen. Tevens andere olie en software gekregen.
Volgens de dealer zou het nu niet meer voor komen, maar geeft verder geen garantie
Mocht het weer voorkomen zou Citroen coulant zijn.
Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011
- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Ja dat wordt er tegen mij ook gezegd al geeft dat een beetje een naar gevoel.
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Downsizing heeft zo zijn nadelen. Fabrikanten weten dat inmiddels en ik ben benieuwd hoelang deze trend zich voortzet. Google maar eens op downsize motoren.
Voor de rest is het een puike wagen maar ik zou er geen kopen met 100.000 + op de teller.
Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011
- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Soms denk ik wel eens dat 53 km/u in de 6e versnelling ook niet echt gezond kan zijn.
Dan blijft toch die aanslag aan de kleppen ontstaan?
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
gewoon altijd zorgen dat je rond de 2400tpm blijft in de stad, op buitenwegen waar je ruim 80 rijd, kan je over gaan naar de 6e anders niet, anders smoor je de motor, er komt alleen brandstof in de motor en geen lucht, en benzine heeft lucht nodig om geheel te verbranden, dus als er geen lucht is, verbrand de brandstof maar gedeeltelijk, bv bij een accetyleenbrander zie je dit heel goed, je hebt gas en zuurstof, als je de zuurstof dicht draait komt er alleen nog maar een vlam en een enorme giftige zwarte wolk uit,(you tube) dat zwart zet zich af in de gehele motor,
dus de boel een beetje op toeren houden is de redemie.
Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011
- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Dit is nu de 2e keer dat mijn motor schoongemaakt is…
Ik rij altijd in de automaat stand. Dus dat 53 km/uur in de 6 dat doet de EGS zelf.
Vaak schakel ik terug naar een lagere versnelling met de flippers aan het stuur.
Maar na 2 minuten is ie al weer terug in die 6.
Ik kan natuurlijk manueel gaan schakelen maar dat kan niet helemaal de bedoeling zijn geloof ik.
Op mijn werk heb ik een cursus zuinig & defensief rijden gehad.
Daar moest ik ook al helemaal onder toeren rijden maar daar komen ze nu ook helemaal van terug.
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
het was een cursus, hoe hou ik de garage draaiende.