![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_3107.jpg)
Totaal aantal Berichten: 35
- ZX 3 deurs
Hier een update van mijn probleem, door wat meer toeren te geven gingen de lampjes op het dashboard en de ruitenwisser en verlichting en dergelijke weer normaal werken.
De auto maakte bij stationair draaien een metaalachtig geluid, bij het bijvullen van mijn ruitensproeier reservoir hield door het per ongeluk lekken van deze vloeistof op de dynamo dit piepende geluid op. Lijkt me een redelijke verklaring omdat ik dat metaalachtige geluid niet kon plaatsten.
Nu bleek het na goed zoeken hier op het forum om een zekering te gaan die de ook bijvoorbeeld de mistachterlichten en het ruitensproeierpompje aanstuurt. Na deze zekering te hebben vervangen werkt dus alles weer normaal.
Ik heb een Xsara Picasso uit 2001 met km stand 103540 nu een maand in bezit.
Vanmiddag tijdens het starten bleef het rode accu lampje branden en viel de helft van mijn display weg.
Onder andere het tankinhoud icoontje was geheel verdwenen en de snelheidsmeter bleef op 0 staan als ik reed. De koplamp verlichting en richting aanwijzers werkten niet meer..
Na een minuutje of 5 met contact af en daarna weer starten werkte alles plotseling weer na het op en neer bewegen van mijn ruitenwissers hendel?
Is dit een kwestie van de dynamo of accu of moet ik me meer zorgen gaan maken richting com 2000 ofzo?