multiriem vervangen xsara 16-16V, 2002
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1825

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 31 januari 2012 12:37 AM

hallo mannen, aan gezien ik nog een beetje ouderwetse (hobby)monteur ben, normaal maakte je de bouten los van de dynamo, en drukte je de dynamo opzij, zodat je de ouderwetse V-snaar, eraf kon pakken, maar tegen woordig zit er een spanner op, maar wat is de truc om de spanner te ontlasten zodat de multiriem eraf kan. en ik heb airco.  nou alvast bedankt, dan kan ik in het weekend de xsara van zijn gepiep verlossen.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 31 januari 2012 01:58 AM
  [ # 1 ]

Als je een airco heb, dan heb je er een auto-spanner op zitten.
Nu zijn er 2 typen, eentje met een vierkant gat erin waar je een 3/8” verlengstuk in kan steken en dan draaien, dan gaat de spanrol tegen de veerdruk in, naar voren en kun je de snaar er af halen.

Ander type heeft geen vierkant gat, daar zet je een dop op de bout van de spanrol en die probeer je aan te draaien (rechtsom), dan gaat de spanrol in zijn geheel naar voren en kun je de riem er af nemen.

Hopelijk heb je het 2e type, dat is veel makkelijker, die met het vierkant gat kan lastig zijn om daar iets fatsoenlijks in te krijgen.

Profiel  

beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1825

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 31 januari 2012 09:37 PM
  [ # 2 ]

dit gaat me lukken, iedergeval hartelijk bedankt zx1.4i, scheel me ook weer heel wat geld, en tijd.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook