gepiep bij stationair draaiende c4 gran picasso
markil
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 120

Gepost: 31 januari 2012 08:21 PM

Ik ben inmiddels aan mijn vijfde picasso bezig en heb geleerd dat elke picasso wel een keer iets “vreemds” heeft, maar wat ik nu heb stelt zelfs mijn dealer voor vraagtekens.

Mijn c4 picasso, van slechts anderhalf jaar oud, laat een behoorlijk gepiep uit de motor horen. Dit hoor je alleen bij stotionair draaien en warme motor. Het maakt niet uit of de koppeling in of uit getrapt wordt. Het is alleen hoorbaar bij stationair draaien (750 toeren). Wordt het ietsje ingetrapt verdwijnt het gepiept.

De auto is inmmiddel 3 maal naar de garage geweest. Standwiel naar waterpomp is ingespoten, multieriem is gesteld en zelfs is de multieriem vervangen. Maar het gepiep blijft.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?

Profiel  

Quentin Gran Torino
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35

- ZX 3 deurs
Gepost: 02 februari 2012 11:39 AM
  [ # 1 ]

Ik ben erachter gekomen dat de dynamo wel eens zomaar uit het niets een metalig geluid kan veroorzaken, toen ik per ongeluk met bijvullen van het ruitensproeier reservoir op de dynamo lekte hield het geluid direct op…
Misschien dat dit voorval jou kan helpen…

Profiel  

markil
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 120

Gepost: 15 juni 2012 09:58 PM
  [ # 2 ]

Ns diverse onderzoeken, zijn we er achter gekomen dat het gepiep uit de waterpomp kwam. Deze is nu binnen de garantie vervangen en probleem opgelost.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook