Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 19-11-2009
- C4 (2004-heden) 1.4i berline Image
Hallo iedereen, ik ben Raymond en zo’n week 3 geleden mijn 3de BX gekocht in mijn leven Het is een BX 19 GT geworden uit 1985 met 55000kmop de teller. Alles wijst erop dat dezekm stand klopt, motorisch, exterieur en interieur zijn allemaal in erg oede staat, op wat verouderede benzine leidingen na dan, die heb ik al vervangen.
Vanavond tik ik een uitgebreider verhaal erbij met foto’s.
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
FOTO’s!!!!!!
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 22-06-2009
- BX Break 1.9 TRI
- Berlingo 1.6
WELKOM !
BEN BENIEUWD !
PEDRO
Have a break ...
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gefeliciteerd en welkom! Is dit de GT die bij De L’est te koop stond?
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Welkom hier, ik kijk nu al uit naar het uitgebreide verslag met foto’s!
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Welkom! Mooie km-stand. Hoe lang heeft ie stilgestaan?
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Welkom hierzo!
Enne fotoooooooooo’s!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 19-11-2009
- C4 (2004-heden) 1.4i berline Image
Inderdaad de meeste op het forum raden het al het is de BX 19 GT van de l’Est
Dit is wat de garage gezegd heeft en wat er op de site staat:
Onze GT komt van de tweede Franse eigenaar, die de auto op 29-9-1987 heeft aangeschaft en dus 25 jaar in bezit heeft gehad. Met zijn slechts 55.000km is de auto supergaaf, geen plekje en geen deukje te ontdekken. Het interieur is eveneens nog volkomen nieuw, omdat dit van nieuw af aan voorzien is van speciale BX bekledinghoezen, die perfect om de stoelen heen passen. We laten de keuze aan de nieuwe eigenaar of deze de hoezen over de bekleding wilt laten zitten of niet. Verder treft u in de auto nog alle originele fabrieksstickers en stempels aan.
De onderhoudshsitorie is bij de auto aanwezig.
Voor zover ik het kan beoordelen klopt het allemaal, op 1 butsje na dan, maar die had ik gezien bij aanschaf en was echt minimaal.
Onderhouds historie is als een boek te lezen, het begint in 1987 bij de 2de eigenaar (de eerste heeft er ongeveer 40.000 in 2 jaar opgereden, daarna komt de 2de waar ik hem van over heb genomen eigenlijk, deze heeft zeer weinig kilometers gereden, van ieder jaar heb ik een rekening of 2 en daar staan de kilometerstanden netjes in vermeld. Ook zaten er Franse kranten knippels bij met artikelen over de BX in het algemeen, het lijkt dus van een liefhebber geweest te zijn.
Verder laat de auto ook zien dat hij nog maar heel weinig gereden heeft, lak ziet er nog zeer goed, uiteraaard wel zeer kleine gebruikssporen maar niks schokkends. In het interieur zijn de stoelen nog heel dik en nog niet doorgezeten, stuur, dashboard en deur bekleding alles ziet en voelt als nieuw.
Motorisch lijkt ook alles nog erg goed tewerken, en de motor ruimte ziet er ook nog schitterend uit. Hij loopt heel soepel door alle toeren heen, enige wat ik nu weleens hoor zijn de v snaar van de dynamo en de snaar van de hydrolische pomp soort tikkend geluid, maar zelijken elkaar niet te raken. Deze zijn vervangen door nieuwe bij aankoop, ook vervangen bij aankoop: distributieriem, waterpomp, bougies, stuurstang hoezen, olie, filter. hij start fantastisch.
Ik zelf kan de laatste jaren een beetje sleutelen aan auto’s, ik heb 2 jaar geoefend met een BMW e30 325i ik heb hier het stuurhuis van vervangen, remschijven en remblokken, deurpanelen in het interieur geopend om schakelaar te vervangen, dashboard open geschroefd om lampjes te vervangen en natuurlijk olie verversen, luchtfilter, bougies etc.
Ik ben dus thuis in de BX opzoek gegaan naar achterstallig onderhoud, eerste wat me opviel waren de benzine leidingen rondom de carberateur, hier heb ik er drie moeten vervangen alvorens hij niet meer stonk naar benzine in het interieur, wat hij overigens niet deed tijdens de proefrit, hij ging stinken na hem helemaal vol gegooid te hebben met ron98 super plus benzine anyway, die slangetjes vervangen dus, toen viel het me op dat er na een paar dgen toch een drupje motor olie en LHM op de vloer lag. Aangezien ik nog weinig ervaring heb met hydrolisch systeem voor de gein even bij ons bij de Vogelaar in Barendrecht langsgereden, zijn hebben mij direct geholpen en vonden het ook leuk om te doen, ze hebben de 2 wartels op de middelste veerbol aangedraaid deze zaten los en hier lekte hij op, dit lijkt het probleem opgelost te hebben.
Olie druppel ben ik nog achter maar het lijkt aan de kant van het schutbord te lekken, kan daar niet goed zien wat er lekt, ik wel dat de olie zich verzameld op het blok als ik tussen de benzine pomp en bobine door kijk, daar blijft het een beetje staan in wat heokjes van het blok, maar het ziet eruit als minimaal olie verlies. hij doet het dus prima maar op het moment rij ik even niet met al die pekel.
Ik ben nu bezig het hele forum uit te pluizen en ik ben op zoek naar een mooie beige verlourse automatten. Binnenkort ga ik de vering spoelen omdat het flottertje bovenin blijft steken, verder veert de auto wel lekker soepel, dus dat lijk wel goed te zitten.
EN DAN NU DE FOTO’S
EN NOG 1 VAN DE L ‘EST, die overigens ook op wikipedia te zien is http://en.wikipedia.org/wiki/Citroën_BX
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gaaf zeg!
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Totaal aantal Berichten: 27896
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ziet er mooi uit
Ook de bodem niet te vergeten
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 19-11-2009
- C4 (2004-heden) 1.4i berline Image
Felice schreef:Welkom! Mooie km-stand. Hoe lang heeft ie stilgestaan?
Hij heeft 3 maanden bij de l’Est gestaan.
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Woow, wat een gave BX. Deze maagdelijke dame moet je zeker geen pekel laten ruiken!
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Mooi ding!
En succes met de klusjes, beige velours vloermatten moet wel te vinden zijn bij de diverse mattenwebshops.
Wat is dat gekke rode ding naast je accu eigenlijk?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gave BX…....!
Oja zou de olielek niet deze lek zijn:
Na dit kwam de onstekingshuis aan de beurt. Eerst aftekenen van de juiste plek daarna loshalen schoonmaken en de nieuwe O-ring erop zettten en terugzetten.
Vergeet niet de leidingwerk even te behandelen! Deze zijn ongecoat namelijk!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 19-11-2009
- C4 (2004-heden) 1.4i berline Image
GWHENDRIKS2 schreef:Gave BX…....!
Oja zou de olielek niet deze lek zijn:Na dit kwam de onstekingshuis aan de beurt. Eerst aftekenen van de juiste plek daarna loshalen schoonmaken en de nieuwe O-ring erop zettten en terugzetten.
Vergeet niet de leidingwerk even te behandelen! Deze zijn ongecoat namelijk!
Zou heel goed kunnen de olie ligt daar onder op het blok ongeveer. Ik ga morgen eens kijken weer.
Met leiding werk bedoel je de remleidingen, waar moet ik die dan mee behandelen?