motor voelt raar bij opstarten
FelixBr.
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 546

Gepost: 03 februari 2012 10:59 AM

sinds een tijdje heb ik gemerkt dat mijn xsara zijn pit (voor zover een 1.4 dat kan hebben) kwijt is. ik rijdt er enkel in het weekend mee en hij staat de hele week buiten. desondanks doet hij toch nog een 12 000 km op een jaar (iets meer dan toen mijn moeder er nog mee reed eigenlijk)

als ik hem zaterdagmorgend wil starten nadat hij 5 dagen heeft stilgestaan is het niet meer met de pit die hij vroeger had, hij start nog wel zonder problemen, maar het voelt anders. verder valt hij redelijk snel stil als je even niet op de toeren let en als je dan meteen weer wil starten, wat ie wel doet, is het echt kantje boordje.

sorry maar ik kan het echt niet anders beschrijven, ik ben niet thuis in technische dingetjes het is een 1.4 van ‘99.

iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Profiel  

JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1381

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 03 februari 2012 02:41 PM
  [ # 1 ]

Heb je dat gevoel dat dat nu het kouder en kouder wordt, erger is?
Mogelijk dat de capaciteit van de accu door de weeks toch tever terugloopt dan.

heb je wellicht toch ergens nog iets aanstaan (backup van de radio, ledje in de voedingskabel van de tomtom, ik roep maar iets) helpt over 5-6 dagen niet echt mee natuurlijk.

Profiel  

FelixBr.
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 546

Gepost: 03 februari 2012 03:12 PM
  [ # 2 ]

dat ga ik eens checken, maar denk van niet. batterij zou normaal gezien ook niet slecht mogen zijn want die is een jaar geleden vervangen dacht ik.

Profiel  

Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2777

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 03 februari 2012 04:25 PM
  [ # 3 ]

Bij lage temperaturen is de olie ook nog dikker. Alles draait dus minder soepel. De startmotor moet meer werken en de eerste minuten zal de motor wat ‘stijver’ aanvoelen.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook