Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 30-04-2011
- DS 3 ds3 e-hdi so chic
- 2CV 2CV6 Club
Hoi,
Heeft iemand ervaring met het achteraf inbouwen van leren bekleding. de huidige (stoffen bekleding) is al aan het slijten ( 40.000 km op de teller na 10 mnd). dealer is nu aan het overleggen met citroen nl over reparatie maar ik overweeg om leer in te laten bouwen.
Weet nog niet wat het kost bij citroen maar wil wel graag weten of iemand ervaring en mogelijk ook inbouwbedrijven kan adviseren.
alvast bedankt
victor
Welke stoelbekleding heb je? Ben wel benieuwd wat de importeur te zeggen heeft..
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 30-04-2011
- DS 3 ds3 e-hdi so chic
- 2CV 2CV6 Club
Bekleding is maille rayados. flankstuk is al flink aan het rafelen….geen premium dus. verder uitermate tevreden over de DS3
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het is maar net wat je verwacht bij een auto van maar 20k.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 30-04-2011
- DS 3 ds3 e-hdi so chic
- 2CV 2CV6 Club
wat een merkwaardige reactie van een moderator….. zal wel aan mij liggen…. aub geen kritiek leveren op de dubble chevron.
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hoezo? We mogen zo kritisch zijn als we willen, jij ook. Kijk, alle waar naar zijn geld. Premium en premium zijn 2 dingen. Bij een auto van 20k moet je een ander verwachtingspatroon hebben als bij een premium bmw of benz van 40k. Zo zit het gewoon!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Tja, ik ben het wel met Victor eens. Een auto van dik 20 mille mag toch ook een goede kwaliteit leveren?
Dus dan zouden alle auto’s van 20 mille en minder wel van inferieure kwaliteit (mogen) zijn en een auto van boven de 40 mille is dan automatisch van fantastische kwaliteit? Lijkt mij dus niet..
Je mag toch echt verwachten dat de autobekleding langer meegaat dan 40000 km.
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 30-04-2011
- DS 3 ds3 e-hdi so chic
- 2CV 2CV6 Club
terug naar het topic, a.u.b. de vraag was of iemand ervaring heeft met het achteraf inbouwen van een lederen interieur.
victor
Bij mijn vorige auto (Seat Ibiza 2010) heb ik leer in laten bouwen uitgaande van de standaard stoffen stoelen. Kostte me slechts 995,—werd via dealer verzorgd. Zie
http://www.autoweek.nl/autoreview/29092/seat-ibiza-st-12-tdi-ecomotive-style
voor een foto. Ik was hier uitermate tevreden over, kan e.v.t. wel bij dealer navragen welke leer inbouwe dit was.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 30-04-2011
- DS 3 ds3 e-hdi so chic
- 2CV 2CV6 Club
Dank je wel voor je reactie, laat inderdaad maar even weten waar dat was.
groeten victor
Ps. ik denk aan zwart leren interieur met witte rand op de naden.
Doe ik.
Overigens ook nog reactie aan ‘t adres van de moderator: ik vind het best OK dat jullie reageren tegen het soms wat opruiende toontje van auteurs die meteen jan en alleman erbij halen wanneer er iets niet deugt.
Echter, reactie van Victor vond ik neutraal van toon, hij vraagt enkel naar andere ervaringen. Daarbij: heb meerdere Citroens gereden, ook uit de ‘niet-premium’ periode en daar was de stoelbekleding na 200.000 km en mijn corpulente lijft (vaak 110+) geen enkel probleem.
Stof die raffelt voor de 150.000 km heeft dus niks met premium of niet te maken, dan is er iets aan de hand. Of de stof deugt niet of Victor draagt spijkerbroeken met scherpe knopen en ritsen
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
victor1964 schreef:....geen premium dus…
Niet echt neutraal toch?
Kijk, natuurlijk moet bekleding meer dan 40k meegaan. Dat staat buiten enige twijfel vast. Maar om dan gelijk te gaan roepen dat iets “niet premium is” schiet mensen in het verkeerde keelgat!
Goed, terug on-topic.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Waterman, Waterman, toch.
Ik heb inmens respect voor de moderatoren, dus ook jou. Maar wanneer je een opmerkings als “geen premium” aangrijpt om te reageren, nou nou.
Bekleding die nu al rafelt is geen premium, ook geen toonbeeld van ‘gewone’ kwaliteit.
Dus wat Victor stelt klopt: geen premium. Nogmaals, hij deed dat in neutrale bewoordingen, begon niet meteen Franse auto’s af te kraken zoals je elders op ‘t dorum wel eens ziet gebeuren.
Wat betreft je “terug op topic”: dat had niet gehoeven als jij er in de eerste plaats niet meteen tussengesprongen was….
Hoop dat je je een volgende keer wat beter kunt beheersen. Nogmaals: respect voor wat jij en je collega doen, maar je kunt ook te ver gaan en dat is wat volgens mij hier gebeurde.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kijk, nu hebben we een gezonde discusssie. Dank voor de woorden aan het adres van de mods. Probleem hier is dat Citroën de Ds3 als “premium” merk in de markt heeft gezet terwijl de kwaliteit van de auto’s eigenlijk “gewoon” is. Dat “premium” moeten we dus vooral op het vlak van design, rijeigenschappen en uitrusting zien. Die 3 zaken staan duidelijk op een hoger plan als bij de “normale” modellen.
Dan als laatste: een mod is ook een mens met zijn of haar eigen meningen. Die kan en mag een mod ook gewoon ventileren zonder gelijk te moeten worden aangesproken als “dat mag een mod niet zeggen”.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Okido, terug naar de inhoud!
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat het laten bekleden betreft heb ik inhoudelijk nog wel een tip voor de TS.
Let bij het kiezen van het leer goed op de kwaliteit. Goed (duurzaam) leer is duur, en vele autobekleders die voor relatief lage bedragen sets aanbieden gebruiken kwalitatief minder goed leer. Te dun en niet kleurvast. Het is dus belangrijk dat je kiest voor dik leer wat goed slijtvast is. Dat herken je snel genoeg als je het kan bekijken en er aan kan voelen. Vooral instapstukken (zijkanten) moeten goed sterk én kleurvast zijn.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste