kilometerteller geeft teveel aan
ad-lonn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21

Gepost: 06 februari 2012 10:56 PM

beste forumleden,

een poosje geleden heb ik een xsara 1.8 2001 aangeschaft. echt een prima karretje!
maar een week geleden gebeurde me het volgende;

ik stond bij de mcdrive te wachten op m’n bestelling en had de motor uitgezet omdat het wat lang duurde
toen ik weer wilde starten ging de startmotor maar heel langzaam rond
het duurde een 20-tal seconden voordat de auto uiteidelijk moeizaam wilde starten en tijdens het starten sloegen de km-teller en toerenteller als een gek uit (een aantal keren tot max. en terug)

nu heeft ie dat nog steeds wel af en toe (moeilijk starten met als een gek uitslaande meters), maar wat sowieso blijft is dat tijdens het rijden de km-teller ongeveer 30-40 km/h te veel aangeeft

ik heb het vermoeden dat er ergens een slechte massa verbinding is maar hrb het nog niet kunnen vinden

iemand enig idee waar ik moet zoeken?

alvast heel erg bedankt!!

Profiel  

Gepost: 07 februari 2012 10:42 AM
  [ # 1 ]

Probeer de zoekfunctie even Ad, ik ben deze vraag al eens eerder tegen gekomen op het forum.

Profiel  

alex1602
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29

Gepost: 08 februari 2012 01:56 PM
  [ # 2 ]

Ik heb hier (http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/215413/) een soort gelijke situatie alleen dan exponentieel te weinig dus zeg maar hoe harder je rijd hoe groter het verschil.

Ik heb overigens wel al gezocht maar nog niks kunnen vinden wat het kan zijn anders dan hetgeen wat ik al vervangen heb.

Profiel  

ad-lonn
< 100 berichten
Rank

Gepost: 08 februari 2012 05:19 PM
  [ # 3 ]

bij mij is het probleem inmiddels verergerd.
het verschil in aantal km/h is toegenomen tot 70 en de toerenteller die het eerst wel nog deed werkt inmiddels ook niet meer goed

heb de accu een aantal uren los gehad om te CPU te resetten maar dat heeft ook niet geholpen

zal binnenkort de CPU eens laten uitlezen om te zien of dat meer duidelijkheid oplevert

Profiel  

Johein
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 54

- DS 3 racing 235 pk
Gepost: 09 februari 2012 12:00 AM
  [ # 4 ]

Toevallig geen GPS aangesloten, eentje waar de Speedpuls gebruikt is.
Ooit zelf een probleem mee gehad, was een kortsluiting in de GPS en doet dan ook rare dingen.

Profiel  

K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1194

Gepost: 09 februari 2012 05:47 PM
  [ # 5 ]

ik weet niet dat er ook een kroonsteentje gebruikt wordt in een xsara maar als ie er inzit is deze vermoedelijk “op”.

Profiel  

erwiin
< 100 berichten
Rank

Gepost: 10 februari 2012 01:19 AM
  [ # 6 ]

Ik heb zelfde probleem, sinds de accu keer leeg is geweest..

Heb hier thuis een compleet nieuwe sneldheidsmeter etc liggen, even wachten tot het mooi weer is en dan aansluiten, en hopen dat die het wel doet..

Juist,, uhm ja ?!

Profiel  

dedoper
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23

Gepost: 21 februari 2012 02:34 AM
  [ # 7 ]

Ik had ook een soort gelijk probleem.
Accu los en alleen de toerenteller deed het nog.
Via de accupool een reset gedaan. Toen had ik alleen een km-teller, toerenteller zat onder het pennetje.
Verschillende keren de reset gedaan, ook de reset met de accu een uurtje los.
Maar steeds, of de km-teller of de toerenteller zat onder het pennetje. Nooit beide.
Tot het ineens, jaaa. beide tellers werkte weer.
Maar de vreugde was van korte duur. De km-teller gaf 20 km te weinig aan. en na nog een reset. 40 km te weinig.

Ik had hier ergens gelezen dat dan ook een of ander tandwieltjes toestand achter het tellertje kapot kon zijn.
Dus ik het hele meterhuis uit elkaar gehaald maar er zit bij mij niet zo’n tandwiel gebeuren.
er zitten 4 de zelfde metertjes (themperatuur, snelheid, toeren en brandstof) in die een bepaalt variabel stroomje krijgen en daarmee de waarde afgeven.
Metertjes omgewisselt etc. van alles geprobeerd maar de km-teller bleef 40 km te weinig aan geven.
Toen heb ik met de hand de wijzer zelf rechtom gedraait tot hij onder het pennetje zet en bij de toerenteller niet.
Toen een reset gedaan. Toen werkte hij weer maar 15 km te veel.
Ik ben toen gaan rijden en heb onder het rijden voorzichtig de wijzer losgehaald en de wijzer terug gestopt op de snelheid die de gps aangaf.
Alles weer netjes ingebouwt en het werkt weer perfect.
120 op de teller. 118 op de gps. dat is toch netjes.

Profiel  

Flapdrol
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 423

- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Gepost: 22 februari 2012 12:38 AM
  [ # 8 ]

Vervelend probleem dit…

Profiel  

alex1602
< 100 berichten
Rank

Gepost: 20 juni 2012 11:11 PM
  [ # 9 ]

dat is mijn topic idd wat je daar aanhaald ik heb bij de garage de snelheidsmeter laten vervangen en me klok laten vervangen. bij mij lag het uiteindelijk aan iets in de computer

me oude klok heb ik nog en heb ik ter reparatie toen opgestuurd alleen bleek er niks mis mee te zijn voor niks dus 250 euro aan uitgegeven net als bij de snelheidssensor.

de klok heb ik evt nog wel te koop ik kan er nu zelf niks meer mee maar vindt het zonde hem weg te gooien is toch 250 euro geweest (exclusief controle) als je interesse heb moet je maar even contact opnemen
van de controle heb ik ook een bon.

gr alex

Profiel  

Flapdrol
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 21 juni 2012 09:44 AM
  [ # 10 ]

Hoe hebben ze dat opgelost bij de computer dan?

Profiel  

alex1602
< 100 berichten
Rank

Gepost: 21 juni 2012 10:28 AM
  [ # 11 ]

Nou na veel manuren in de garage was die nog niet gemaakt.

Toen deed me auto het niet meer dus ik wegenwacht erbij gehaald bleek de benzone op te zijn klok stond nog op een kwart dus hij zegt zal daar ook is naar kijken
Haalt de plus pool van de accu telt tot 10 zet het er weer op start de auto, alle wijzers gaan rond en terug en alles deed het weer :/

Profiel  

Flapdrol
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 22 juni 2012 08:15 AM
  [ # 12 ]

Hmm ik heb al meerdere malen de accupool eraf gehaald, maar steeds geeft ie weer wat anders aan. Misschien nog maar een paar keer proberen..

Profiel  

JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1381

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 22 juni 2012 08:38 AM
  [ # 13 ]

Zet je de auto op kontakt en haal je dan de accu los, of haal je hem van contact af, sleutel uit het slot en dan accu even los?

Jaren geleden zat bij mij de toerenteller ook ‘verkeerd om’, maar ik meen, dat ik dat loshalen ‘op kontakt’ gedaan heb… Maar ik weet het niet zeker meer.

Bij onderhoud haal ik zowiezo altijd de accu pas los als het van kontakt is.

Gelukkig hier geen ellende met de snelheidsmeter.

Profiel  

Flapdrol
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 22 juni 2012 08:45 PM
  [ # 14 ]

Heb beide geprobeerd, maar de laatste keer heb ik zo’n 3x achterelkaar de auto op contact gehad en dan de accupool even los. Vervolgens weer contact maken, maar het kwam gewoon niet goed. Eerst gaf hij altijd 20 km te hard aan dan in werkelijkheid, nu geeft hij 30 km te weinig aan. Erg frustrerend..

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook