Totaal aantal Berichten: 43285
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
knight-rider schreef:
Maar over die 15.000 heb ik nog nooit iets gehoord.
Daar is gewoon een “info-rapide” over verstuurd aan de dealers.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Dan zal dat de reden wel zijn, ik ben nog nooit met de C4 bij een Citroën dealer geweest.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 09-01-2012
- (Grand) C4 Picasso Business Lounge
Volgens mijn ouderhoudsboekje moet je met zwaar verbruik (ja ik rij 50.000km op jaarbasis) elke 15.000km op onderhoud gaan, heb je om het zo maar te zeggen gewoon verkeer rond de kerktoren mag je dit tot 20.000km uitstellen.
(‘k heb mijn C4 nieuw sedert 6december 2011)
dat bedoel ik…
rondjes om de kerktoren mag je in de catergorie zwaar gebruik zetten…
elke dag 150 km snelweg… is een ander verhaal…
maar zoals reeds gezegd.. iedereen doet wat ie zelf wil..
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Zag ook ergens een quote over de Berlingo. Daar zit volgens mij andere software in (75 of 90pk). Dus kan me voorstellen dat je hiermee (ik denk lagere turbodruk) wel 20K kan halen.
Domme vragen bestaan niet.
rond de kerktoren is idd zwaar gebruik.
korte afstanden zijn zoizo zwaarder werken voor een motor dan snelweg.
koude motor rijden isdat.
en ik zie niet echt een reden,om toch maar die 20 k te willen halen hoor.
dit kan eindeloze discutie zijn,maar ik zou dat risico niet willen nemen met een turbo.(ik doe zelf om 15 k ten laatste en heb een benzine variant,en veel snelweg)
ik zou het zo zeggen korte afstanden,stad rijders 15 k en enkel snelwegen (rijden met warme motor) kan wel tot 20 k
groetjes
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 30-05-2011
- C4 (2004-heden) e-HDi 110 Airdream EGS Ligne Business
Op het dashboard zie je toch een teller? Die van mij geeft na 15.500km aan dat over 4.500 km een beurt nodig is. Dan ga je toch niet eerder?
Als dat tegen de kosten op zou wegen zou de leasemij het ook wel aangeven. Geld weggooien dus als je het mij vraagt om eerder een beurt te doen dan de fabriek aangeeft.
zoals al vaak gezegt is,is het ieders keuze ,geen probleem.
maar dit probleem hoor ik in mijn opleiding richting automechanieka ook,en hoor toch liever 15 k dan 20 k.
maar er moet ergens een richtlijn getrokken worden he maar dat gaat dan echt wel om de max
en ik zeg niet dat waneer je geen zware lasten op je motor gooit je geen 20 k kan doen he.
ik ga eerder van het senario ,zwaar gebruik (stad verkeer,vaak rijden met koude motor,oid) dan is 15 k echt wel aangeraden.
zeker met de nieuwe mentaliteit dat mensen gaan tanken op diverse pompstations (veelal waar het goedkoopst is) en dan als toppunt nog eens hun tank leeg rijden en pas tanken waneer het lampje gaat branden.
zeker voor zo een mensen zou ik zeggen ga zeker om 15 k en al zeker met een turbo
goedkope (meestal geen merkpompen) zijn niet zo bezig met het onderhoud van hun pompen waardoor je al veel meer vuiligheid,
heb dan bvb bij merken als total,q8,shell,texaco,esso (daar wordt er wel veel aandacht aan besteed)
en ik zuig dit niet uit mijn duim,ik heb iemand stage weten lopen bij 1 vd deze merken.
dan heb je nog de leegrijders van hun tenk,vuil zit onderaan de tank,waneer je deze leeg rijd,trek je dus ook vuiligheid mee naar binnen,die ook in je olie terrecht komt.
mijn conclusie zou zijn,doet je wagen geen zware arbeid,rij je enkel met een warme motor,tank je goede benzine oid dan kan prima 20 k al doe ik zelf ook dit allemaal en toch gaat ze er tenlaatste op 15 k af.
Totaal aantal Berichten: 1889
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
gisteren bij dealer geweest controle koelvloeistof (te laag) en gevraagd aan mekanieker van onderhoud 15of 20000km voorkeur 15000km
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Ik zal mijne binnenkort eens binnen moeten doen denk ik.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
vtske schreef:en gevraagd aan mekanieker van onderhoud 15of 20000km voorkeur 15000km
Dealer zou nog het liefst elke 5000km olie verversen e.d.
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
een dealer die echt met zijn job bezig is en eerlijkheid in het vaandel draagt zal zulke opmerkingen zeker niet uitspreken.
ik heb nog nooit een dealer 5 k horen zeggen voor onderhoud hoor
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Ik heb een klein vraagje dat hier wel een beetje thuis hoort.
Hoe moet ik nu weer juist de onderhoudsinterval van mijn C4 resetten?
Had het in het boekje gelezen, maar ben ondertussen dat boekje kwijt geraakt.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Totaal aantal Berichten: 1889
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
knight-rider schreef:Ik heb een klein vraagje dat hier wel een beetje thuis hoort.
Hoe moet ik nu weer juist de onderhoudsinterval van mijn C4 resetten?
Had het in het boekje gelezen, maar ben ondertussen dat boekje kwijt geraakt.
Zo een klein boekje is dat toch niet om zo maar te verliezen en je kan dit toch opvragen via de site van citroen kan je op computer scherm aflezen zo heb ikdat gedaan als mijn wagen in bestelling was
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Ja, heb dat ergens gelegd en vind het momenteel niet meer terug.
Normaal gezien laat ik dat gewoon in de auto liggen, maar had het uit de auto gehaald om iets op te zoeken en dan ergens verloren gelegd.
Nu ja, zal het wel terug vinden, maar wou gewoon weten hoe het juist moet gedaan worden, weet nog dat het iets met de resetknop van de “TRIP-teller” (dagteller) te maken heeft.
En het gaat over het vorige model C4 (de mijne is van 2007), en bij mijn weten is dat niet meer op de site te vinden?
Ik Had het digitale boekje van de vorige C4 op mijn laptop staan, maar die kan ik niet meer opstarten (softwareprobleem)
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)