een maatje meer
leipewil
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 28-09-2010

Gepost: 09 februari 2012 01:32 AM

Fijne mede gs’sers,
Ik rij nu al weer een tijdje met veel plezier in een gspecial uit 1980. Aangekocht omdat we een kindje kregen en onze eend niet heel praktisch bleek in het veilig vast zetten van maxicosi’s en het te gelijkertijd vervoeren van kinderwagens, luiers en moeder. Maar we zijn in de tussentijd ook helemaal verknocht geraakt aan onze gs. Ondertussen is er ook een hond bij gekomen en een dezer dagen komt kindje nummer 2 te voorschijn als het goed is. Kortom, dat gaat lastig passen in de gs. Want dankzij het funky achterklep design kan er gewoon niet zoveel in. Bij deze dus de vraag of iemand nog een leuke gs-break weet voor niet al te veel geld. Ik heb naturlijk al wat rond gekeken op het hyperweb maar daar zie ik eigenlijk steeds dezelfde 2 auto’s. En die zijn heel mooi maar ook wel erg prijzig. Ik ben niet op zoek naar een auto in concourstaat maar gewoon een fijne gs voor dagelijks gebruik.
Dus mocht iemand uit jullie welingelichte kringen wat weten hooor ik het graag.
Bij voorbaat dank,
Jurgen

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 09 februari 2012 03:02 AM
  [ # 1 ]

Een break is natuurlijk een prachtige wagen maar de inhoud van de kofferbak is niet veel grote als een berline. Een GSA heeft het gemak van een 5de deur en is waarschijnlijk voordeliger dan een GS break. Bij een GS/A moet je altijd de best mogelijke kopen en dan krijg je voor het zelfde geld meer auto bij een GSA. Ander voordeel als dagelijks vervoer is dat de GSA verkrijgbaar is met 5 versnellingen en elektronische ontsteking wat het dagelijkse gebruik vergemakkelijkt.

Sterkte met je keuzes

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Gepost: 09 februari 2012 11:10 AM
  [ # 2 ]

Toevallig gisteren bij Vercauteren in Sint Niklaas (dat is wel te googlen) nog een GSA break zien staan met garageplaten er op. Belgische auto waarschijnlijk, maar wie weet is het wel interessant. In principe is dit een sloperij, maar auto’s die buiten het hek geparkeerd staan is over het algemeen handel.

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 09 februari 2012 11:51 AM
  [ # 3 ]
Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 februari 2012 12:23 PM
  [ # 4 ]

Da’s wel effe een stap terug hoor, van een gsa naar een gs..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 09 februari 2012 01:41 PM
  [ # 5 ]

Ik denk ook dat een ‘gewone’ GSA zou kunnen volstaan. Vooral vanwege de veel praktischere 5e deur en de verwijderbare hoedenplank. Een 1300 met vijfbak komt ook nog eens prima mee met het moderne verkeer.

De break is net wat praktischer bij het laden en lossen vanwege het gecombineerde voordeel van de laadvloer zonder opstaande rand van de GS en van de openslaande klep van de GSA.
De extra ruimte t.o.v. de gewone GSA zit in het feit dat je meer kunt stapelen omdat de achterruit steiler is. En je kunt, net als bij de GSA sedan, de achterbank neerklappen en de hoedenplank verwijderen. Feitelijk is de GSA-break 4cm korter dan de GSA-sedan maar dat merk je niet. De GS en GSA zijn bij de break-uitvoering qua inhoud identiek.

In de bijlage twee vergelijkingsplaatjes. GSA break naast GSA sedan.

Succes met de zoektocht!

Afbeelding Bijlagen
39.jpg41.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Gepost: 09 februari 2012 01:44 PM
  [ # 6 ]
waterman schreef:

Da’s wel effe een stap terug hoor, van een gsa naar een gs..

TS rijdt nu met een GSpecial Very Happy

Profiel  
 
vintage
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 15-04-2012

- C4 (2004-heden) CACTUS 1,6 HDI bvm
- Ami ami 6 berline
- GS/GSA GSA X3
- C4 (2004-heden) C4 HDI 1,6 manueel, shine, open dak
Gepost: 15 april 2012 07:01 PM
  [ # 7 ]

Hé,
de GSA break bij Vercauteren in Sint-Niklaas heb ik ook zien staan.
Het is geen ‘Belgisch’ exemplaar, maar hij komt uit Roemenië of Hongarije (weet ik niet meer)
Was te koop voor 750 euro.
Interieur is helemaal vergaan door de zon, ik heb geen idee of de auto nog wat waard is.

groeten

bart

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook