Salut,
Ik heb een Xsara Break Exclusive 2003 2.0 110 PK (da’s een hele mond vol zeg!) waarvan de aanjager van de kachel dolle dingen ging doen een tijdje geleden.
Naar aanwijzingen op dit forum heb ik deze hersteld met nieuwe transistoren. Bij inbouw deed hij echter niets met het contact aan. Daarna heb ik een nieuwe gekocht (120 euro) en ingebouwd.
Toen deed hij weer niets. Merde! Nadat ik echter de motor startte deed alles het weer prima. Misschien had ik dat met het herstelde exemplaar ook moeten doen en was ik al klaar geweest. Het kan dus zo maar zijn dat mijn gereviseerde exemplaar gewoon ook in orde is.
Nu heb ik dus een, als het goed is, goede gereviseerde kachelweerstand over. Als het goed is, omdat ik dus niet zeker weet of mijn reparatie succesvol is geweest.
Kortom, wie het eens proberen wil die mag. Als hij het doet ben je er goed mee (en is een flesje wijn een leuk gebaar natuurlijk, maar hoeft niet).
Beste vrienden,
Kan iemand mij vertellen welke coolpasta ik hiervoor moet gebruiken? Is coolpasta voor een processor van een pc ook goed?
Bedankt voor uw reactie.
Mvg,
Maneblusser
Totaal aantal Berichten: 820
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Als je goede coolpasta gebruikt is het prima. Ook een processor moet heel wat wattjes vermogen kwijt.
Domme vragen bestaan niet.
Beste vrienden,
Bedankt voor alle info.
Ik heb de 2 transistoren vervangen, vandaag alles netjes ingebouwd, contact aangezet, motor gestart en ja NIETS!! Heb de kachelmotor er terug tussenuit gehaald en rechtstreeks op de batterij getest zonder de kachelweerstand en de kachelmotor zelf werkt! Kan iemand mij helpen aub? Heb de defecte transistoren netjes uitgeboord, verwijderd, 2 nieuwe MJ11015 besteld, coolpasta gebruikt, netjes gesoldeerd, maar het heeft niet mogen baten
Alvast bedankt!