4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
hydrauliekpomp
Jeroen28
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 15-11-2004

- Xsara Break
Gepost: 10 maart 2012 10:37 PM
  [ # 46 ]

nou we het er toch over hebben, mijn pomp ratelt en dat doet hij volgens mij al zolang als ik de auto heb. Echt een krrrrrrr geluid. Met motorkap dicht hoor je er niks van. Volgens mij hoort dat eigenlijk niet, of komt dat vaker voor?

xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 10 maart 2012 11:33 PM
  [ # 47 ]

Mijn pomp ratelt ook, maar wel hoorbaar met klep dicht. Bij mij niet continu, allen als de pomp belast draait. Gaat al een tijd (2 jaar) goed, heeft ook voldoende opbrengst (met diravi). Voor de zekerheid heb ik wel een andere pomp achter de hand.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Berco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 16-04-2011

Gepost: 09 mei 2012 01:28 AM
  [ # 48 ]

Helaas heeft de motor van de XM het begeven na 278000 km. Kosten voor reparatie zijn mij te duur.
Na 1 jaar genoten te hebben van de voortreffelijke rijeigenschappen van deze automobiel met enige emotie afscheid genomen. Jammer, jammer, jammer.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 09 mei 2012 10:08 AM
  [ # 49 ]

Wat is ‘begeven’ ?

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Berco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 16-04-2011

Gepost: 09 mei 2012 04:47 PM
  [ # 50 ]

De motor had geen compressie meer, startte dus niet meer (heel erg moeizaam) continu afslaan, weinig trekkracht. Op de laatste rit van +/- 150 km bijna 1 liter olie spoorloos.
Waarschijnlijk versleten zuigers/zuigerveren.
Ik ben geen techneut, maar begreep dat het blok dan gereviseerd moet worden wat een aardig kostenplaatje met zich meebrengt.

Gr.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 09 mei 2012 05:29 PM
  [ # 51 ]

een 2e hands 16v blokje doet niet meer dan 200 euro. Als je zorgt dat je een wok-dinertje kan regelen dan zijn er vast wel wat mensen bereid jou een middagje te helpen om die motor erin te heisen Smile

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 10 mei 2012 02:29 PM
  [ # 52 ]

Juist! XM’s weggooien gebeurt toch al te vaak.

Van mij mag je een motorlift lenen.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
marxandjacx
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 04-02-2007

- XM Break 2.0i Turbo C.T AUT. LPG G3
- XM 2.0 16v aut SX
Gepost: 10 mei 2012 06:39 PM
  [ # 53 ]

ik heb nog wel een 16v blokje liggen, maar er voor 100 euro uitgehaald worden

Soms is het beter, om te vragen om vergiffenis, dan toestemming. (Oud-Zeeuwse wijsheid)

Profiel  
 
Berco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 16-04-2011

Gepost: 11 mei 2012 05:07 PM
  [ # 54 ]

Dank jullie voor de reacties en aanbiedingen tot helpen.
Maar ik ben aan het twijfelen om voor een kleiner model te gaan.
Misschien een Saxo 1.4 of 1.6 vtr of een Xsara vtr. Moet er nog eens diep over nadenken.
Maar als het aan mij ligt blijft het een citroen, groot of klein.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 11 mei 2012 05:44 PM
  [ # 55 ]

Al ga je in een C1 rijden, als je er maar voor zorgt dat die XM niet naar de sloop gaat.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 mei 2012 08:27 PM
  [ # 56 ]

Nou Berco, zo te lezen gaat JanSr jouw xm redden!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Berco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 16-04-2011

Gepost: 12 mei 2012 12:18 AM
  [ # 57 ]

phoe, ik begin een zwaar schuld gevoel te krijgen. Dat wordt weer een nachtje wakker liggen en nadenken!!
Want ook mij gaat het aan het hart. Had de auto vorig jaar gekocht om mee op vakantie te gaan, maar ik vond het zo’n fijne auto dat ik haar gehouden heb.
Ik ben best wel handig maar heb totaal geen kaas gegeten van autotechniek, geen gereedschap(buiten een hamer en een schroevendraaier) en geen ruimte om de XM binnen te zetten. Volgens de informatie die ik heb ingewonnen gaat reparatie of vervangen van het motorblok zo’n 2000 a 2500 euro’s kosten en dat is mij echt te veel, zeker op dit moment nadat wij dit jaar behoorlijk hebben geïnvesteerd in het opzetten van een gezinshuis (waarin wij inmiddels een aantal pleegkinderen hebben opgenomen)en dan moet je toch prioriteiten stellen. Als er forumleden zijn die ideeën hebben om op een voor mij doenlijke manier de XM op de weg te houden hoor ik dat graag.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 14 mei 2012 08:16 PM
  [ # 58 ]

Het ziet er naar uit dat we een gecombineerde actie op touw moeten zetten.

Wat ik wil leveren:
Plek (033) en catering voor uit-en inbouw en de inzet van het benodigde gereedschap. Laten we het ruim nemen, twee dagen.

marxandjacx schreef:

ik heb nog wel een 16v blokje liggen, maar er voor 100 euro uitgehaald worden

En als iemand zich sterk maakt om dat blokje hier te krijgen.


Dan hebben we weer een XM gered.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10330
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 14 mei 2012 08:27 PM
  [ # 59 ]

Bravo voor dit initiatief!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Berco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 16-04-2011

Gepost: 14 mei 2012 11:35 PM
  [ # 60 ]

hallo JanSR

Ik lees met open mond jouw bericht, dit kom je tegenwoordig niet veel meer tegen zo’n initiatief.
Het blokje eruit halen zal mij niet zo goed afgaan, maar voor transport van het blok kan ik natuurlijk wel zorgen. Alleen de XM dan naar plaats van bestemming te krijgen zal een groter probleem worden, maar ook dat zal wel lukken denk (hoop) ik. En verder zal ik mijn steentje wel bij kunnen dragen.  Ik zie dit met spanning tegemoet….....

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook