Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Mijn GTi begon steeds beroerder te lopen en met name te bokken bij weinig gas.
Vandaag even een nieuwe rotor, verdelerkap en nieuwe bougies erin. Daarna ook nog even gekeken of alles wel helemaal goed zat. Door wat quick start te sproeien op de luchtslang aansluitingen begon hij stationair ineens harder te lopen. Misse boel. Blijkt er een scheurtje in het rubber te zitten. Door de slangklem iets te verzetten is het stukken beter. Maargoed, even opzoek naar een nieuwe dus.
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Je bedoeld die hele dikke slang die ik aanwijs op de foto hieronder? Die heb ik nog wel liggen, PB maar bij interesse.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Exact, die is het. Ik PB je even.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ah, ik had je ook al een e-mail gestuurd dat ik er een heb. Ik hoor ‘t wel mocht het nog nodig zijn.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Ik heb niks ontvangen Vermond. Apart. IIg bedankt voor je aanbod. Ik probeer het even te regelen met Timo.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Zo, eindelijk even tijd gevonden om de nieuwe luchtslang erin te klussen. Vermond had de slang liggen. De oude was dus redelijk gaar, en zelfs naar binnen geslagen en vervolgens vastgesnoerd met de slangenklem. De nieuwe zit er nu in, en hij loopt weer mooi. Een stuk minder zoekerig op stationair.
Binnenkort maar eens die octopus vervangen want het ziet er allemaal wat antiek uit.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Dit weekend weer flink wat km’s erbij gezet, en meteen maar even de spons erover gehaald. Toch wel een flink rottende rand van een portier gespot, dus daar moet ik binnenkort even iets aan doen.
Ik zoek eigenlijk nog 2 wieldoppen, iemand die me daaraan kan helpen?
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Ik reed vanavond iets te gretig weg bij een stoplicht. Dat resulteerde in een kortstondig slippend voorwiel, en knal en vervolgens geen aandrijving meer. Ik kon nog wel schakelen en het koppelingspedaal had nog wel weerstand. Ik ben afgesleept door de Anwb. Is dit een kwestie van een nieuwe koppeling erin klussen, of is er meer mis?
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Even een nachtje nagedacht en ik verdenk nu een aandrijfas. Het lijkt me stug dat de spiebanen van de prise as eraf zijn, dus er is nog wel actie tot aan het differentieel. Dan zou het kunnen dat de as eruit is gelopen, aan bak of wielzijde, en dat de andere as daardoor niet meer wordt aangedreven. Klinkt dat aannemelijk?
Dat klinkt niet al te best. Je motor loopt nog goed en je kunt nog schakelen? Differentieel stuk?
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Ja motor draait gewoon, schakelen lukt ook, ontkoppelen ook. Zit de linker as van een bx met een clipje vast in de bak? Dus zo’n open ringetje aan het eind van de as, zoals ik bij m’n cx heb gezien?
Totaal aantal Berichten: 43298
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, met een clipje om de as.
Auto even met de wielen van de grond zetten, in de versnelling, van de handrem. Dan één wiel draaien en kijken of het andere wiel in tegen gestelde richting draait. Dan in de versnelling laten staan, met een slaafje ieder één wiel pakken en beiden de zelfde kant op draaien. Als dat niet gaat, dwz als je daardoor de motor gaat verdraaien is alles ok. Gaat dat niet en heb je geen enkele weerstand dan even kijken of de as goed in de bak zit. Zitten de assen goed in de bak dan is je diff stuk. Dat komt héél soms voor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Dankje, helder. Dat ga ik even testen een dezer dagen.
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
ik denk gewoon je koppeling er tussen vandaan
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik gok op een kapotte homokineet.
Eveneens ben ik tevens ook.