25trd schreef:Hmm, ik heb nog nooit een serie 2 gehad van voor maart ‘87 en heb de uitvoering zoals topicstarter heeft dus ook nog nooit in het echt gezien!
Ik hoop dat je deze aangesloten krijgt!
De pinbezetting is dezelfde. Je kan het relais dus vanachter de stekker aansluiten. Vervolgens volhangen met tyraps, zodat ie hopelijk altijd contact maakt. De stekker klemt namelijk niet echt op de pin aansluiting.
Gekozen voor de eenvoudige oplossing.
De twee schakeldraden opgezocht in het midden console en
aangesloten op relais van de AB, werkt goed.
Te moeilijk gedacht…...
leuk om te weten;
In het scharnierpunt van mijn cx zijn bij de deur een paar draden stuk gegaan. Door gerommel met de draden tijdens de reparatie, is intussen weer goed, is de centrale deurvergrendelingsunit overbelast geraakt. In die unit(foto) zit een veiligheid ingebouwd. Een weerstand met daarop gesoldeerd een verende metalen strip. Bij overbelasting wordt het soldeer zo heet dat de veer losschiet en het systeem permanent uit geschakeld wordt. Na het vast solderen werkte alles weer.
Dus mocht je deurvergrendeling het niet meer doen. kijk daar ook eens naar.

Totaal aantal Berichten: 7586
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Misschien off topic - maar misschien ook niet. Bij mij werkt het centraal oopenen met de sleutel niet, maar alleen met de aftermarket afstandsbediening. Zit dat in de afstandsbediening of moet ik in de deur zelf zijn?
Bij beide deuren?.
De centrale deurvergrendeling, aangestuurd door de AB, kan de motoren om de deur te vergrendelen blijkbaar wel goed aansturen.
Het lijkt meer op een breuk in de schakeldraden. Kan heel goed in het scharnierpunt zitten.
Doen de elektrische ramen het nog, indien aanwezig?

Totaal aantal Berichten: 7586
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Op de afstandsbediening werkt ‘t goed, open en dicht. Maar op de sleutel dus niet. Enne - ja, alle vier de ramen gaan open en dicht. En alle speakers klinken. Na deze vragen geloof ik dat ik gewoon in de deur naar iets mechanisch moet zoeken. Toch bedankt.

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
break23m schreef:Op de afstandsbediening werkt ‘t goed, open en dicht. Maar op de sleutel dus niet. Enne - ja, alle vier de ramen gaan open en dicht. En alle speakers klinken. Na deze vragen geloof ik dat ik gewoon in de deur naar iets mechanisch moet zoeken. Toch bedankt.
Denk dat het heveltje dat achter op je cilinder zit,los zit
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
folkert8 schreef:Gekozen voor de eenvoudige oplossing.
De twee schakeldraden opgezocht in het midden console en
aangesloten op relais van de AB, werkt goed.
Te moeilijk gedacht…...
Kun je misschien aangeven wat de geschakelde draden zijn? De bewuste nummers staan op het kastje!
Thanks!
Beetje druk in het vooronder!
vanaf links gezien draadje 5 (geel) en 7 (groen).
1(groen) gebruikt voor de plus en de 2 (bruin) voor de min die via het relais de schakeldraden 5 en 7 voed.
De unit achterin is voor de elektronische oliepeilmeter, ligt los omdat deze of de sensor zelf het niet doet.
Heeft iemand nog een unit of sensor te ruil voor een paar harde deuren.