Hoi iedereen,
sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een saxo 2 met amper 30000 km
Toch heb ik last van enkele problemen, kunnen jullie me verder helpen ?
1 Is het mogelijk achteraf originele mistlichten te monteren ?
2 stationair draait ie niet zuiver, het toerental ( benzine ) gaat stationair lichtjes golven met een interval van een halve tot een hele seconde. je ziet wel amper de wijzer bewegen, dus meer dan 5O toeren zal ie wel niet schommelen.
3 Heeft de saxo bij de blazerknop een lampje ?
4 De richtingaanwijzers werken niet, ook niet als ik op de “noodknop” waarbij de 4 richtingaanwijzers zouden moeten draaien.
Dit is het voorlopig zo een beetje.
Iemand ideeën ?
Punt 2 is heel normaal bij een wagen die voor de Co netjes is afgesteld, hij past zichzelf heel de tijd aan om de zuiverste verbranding te hebben.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
1) mogelijk mits knopje bijplaatsten en regelementering ivm mistlichten e keur en alleen laten aangaan wanneer dimlicht aan is dan pas mistlamp aanlaten gaan met drukknopje makkelijk te doen met 2 relais en apart afzekeren natuurlijk.
2) Ik zpu de tank leegrijden dan benzinefilter preventief vervangen en dan tank terug volledig vullen.
3) Geen lampje.
4) lichten en blijven ze branden op of lichten ze niet op? blijven branden is ergens en defecte pinkerlamp. anders zijn er
2 mogelijkheden: zekering defect of pinkrelais defect. Hoor je iets klikken als je ze gebruikt? f4 10a is de zekering maar ik vermoed een defecte relais. Als je kaartleeslampje aangaat is deze nog goed.
bedankt voor de reacties !!
de richtingaanwijzers heb ik zelf kunnen repareren, het was gewoon de relais wat de geest gegeven had.
kan je me wel zeggen waar ik die schakelaar het beste bij kan plaatsen ?
in middenconsole naast de achterruitverwarming eventueel zon knopje op de sloop halen. Neem wel een relais voor de verlichting te schakelen