Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Ik overweeg een aanschaf van een C5 uit pak ‘m beet 2002/2004. Nu staan er een heleboel te koop, maar nu vraag ik me af of de uitrusting aan te passen is? Ik zag namelijk een C5 met nav. systeem (dus met groot display in het dashboard) maar er zit een normale af fabriek radio in. Is daar ook een radio met telefoonfunctie in te bouwen en te programmeren? Ik neem aan dat ik dan ook een andere antenne met telefoonantennekabel nodig zal hebben?
Dat zelfde geldt eigenlijk ook voor evt. cruise control. Je kunt in de com2000 een schakelaar monteren, maar is deze ook herkenbaar te maken in de BSI? (vanuitgaande dat er een electronisch gasklephuis op zit, en koppelingsschakelaar)Ik meende ooit gehoord te hebben dat in de eerste serie C5 dit te configureren is. Maar ik weet het niet zeker.
Weet iemand hier het antwoord op?
Hoi,
ik neem aan dat je bedoelt dat je een C5 met een VDO navigatie hebt gezien maar met een conventionele RD3 radio er bij. Dat kan omdat dat navi type een aparte unit heeft (in het dashboardkastje, onafhankelijk van de radio (ze delen alleen het display.)
In principe is het wel te doen deze rd3 te swappen voor het toenmalige model telefoon / radio, de RT2. Die moet je dan wel eerst vinden want zoveel zijn er niet (was nog een extra optie). Hiervoor heb je nodig:
Geen antenne (de extra aansluiting ligt er al)
maar wel:
plafonnier met microfoontjes (essentieel)
COm2000: stuurstengel met RT2 bediening (al werkt het mogelijk ook al wel met de RD2 bediening omdat feitelijk alleen de opdruk verschilt)
Niet zo ingewikkeld dus , de unit is stekker en pin compatibel (muv de microfoon aansluiting die je moet toevoegen op 1 van de stekkers), je moet wel even na inbouw na de dealer om de anti diefstal beveiliging op de RT2 eruit te halen (chassisnummer telecoderen).
Echter, realiseer je wel dat de RT2 van het tijdperk / nivo Nokia 5110 is. Dus single band (GSM900) only, full size sim etc. Sowieso alleen bruikbaar op de KPN en vodafone netwerken dus. Het ziet er echter wel leuk uit.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Bedankt voor je reactie. Nu is het nog even kijken wat voor C5 op mijn pad gaat komen….
Wanneer ik er een heb zal ik mijn ervaringen hier delen!
hallo jay jay ik zelf heb een c5 2.0hdi met daar standaard in de radio met navigatie en telefoon functie de radio is van het type RT3 en heeft een aparte sim kaart deze werkt bij mij op t-mobile en tevens op BEn KPN VODAFONE en de rest van de profiders.
Mijn Dame is uit 2004 dus ook daar zijn er met ingeboude navigatie en werkt nog steeds super
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Ondertussen mag ik mij sinds afgelopen zaterdag eigenaar noemen van een mooie berline uit 2004! De advertentie staat nog op Marktplaats: http://link.marktplaats.nl/547337557 voor de foto’s
Qua navigatie ga ik mijn oude VDO systeem inbouwen, en telefoon zit er in middels een Bluetooth carkit. Het navigatie scherm bouw ik in middels een steun speciaal voor de C5, die in plaats van de linker van de middelste ventilatieroosters komt. Dus wordt vervolgd!
Arjan Kelder, daar komt mijn eerste Citroen vandaan
Was bij Ruesink in onderhoud. Prima auto en voor weinig geld.
Overweeg ook de aanschaf van een C5 eerste generatie (bouwjaar 2003/2004). Hoeveel onderhandelingsruimte heb je bij de aanschaf? Staan er veel te koop, waaronder een paar die al sinds okt/november bij een garage te koop staan. Hoe graag willen ze zo’n auto kwijt?
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
2003/4 is geen ruk waard dus veel ruimte zal er niet zijn ....
Grote auto’s willen ze wel graag vanaf
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Voor zo’n vroeg type moet je niet meer betalen dan 1500 Daarvoor staan er al zat mooie te koop!
2001 en 2002 zitten ongeveer gratis bij een pak vla. Ik zoek op 2003/2004 omdat dan (las ik ergens) de meeste electronische kinderziektes wel zijn verholpen.
Kom ze tegen uit 2003/2004 met alle opties, rond de 155.000 km voor 2.500 a 3.500 euro. Sommigen staan dan al vanaf okt/nov 2012. Ik krijg 500 inruil voor mijn Xantia uit 1998 met 255.000 kms op de teller (dealer onderhouden).
Overweeg deze (http://link.marktplaats.nl/654102262) bijv. Marktplaatsadvertentie heeft er al poos opgestaan en is verlopen nu dus weer nieuw geplaatst. Daaruit blijkt wel hoe weinig vraag is er is omdat zo’n advertentie er toch wel een paar weken opstaat.
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Ziet er netjes uit ...
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Heb er naast gestaan. Toen ik in de buurt was er even langsgereden (garage was gesloten). Buitenkant en binnenkant ziet deze er uit als nieuw. Maar ja, dat was mn Xantia ook 6 jaar geleden. Verbazingwekkend hoe snel het een chipszak wordt door al die krappe parkeerplekken overal.
Dat is geen alle opties hoor, maar wel een lekker complete difference2. Wil je alles hebben zul je voor een exclusive moeten gaan. De enige manier om xenon lampen te krijgen. Daarnaast zijn er nog opties als leer en navi en pack hifi.
Hoe ouder hoe geodkoper dat soort opties erbij te krijgen zijn. Helaas is reparatie van dat soort dingen even duur als toen het nieuw was
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
Mmm… je maakt me bang hoor.
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Tja, het is gewoon niet anders. Xenonlampen gaan een keer stuk en als je pech hebt kost dat veel geld… hoe meer er op zit, hoe meer er stuk KAN gaan en helaas zijn elektronische onderdelen duur.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zo verliep m’n proefrit met C5 vanmiddag.