






















Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik weet een CX diesel van 1976 te koop, maar is een 2,2 diesel wat voor een CX.
Ben geen hard rijder en de CX zal alleen voor recreatief gebruik dienen.














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
76, dus zonder diravi naar ik vermoed. Tja, 66 pk… in een auto van 1300 kg. Reken maar uit…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gelukkig ben je geen hardrijder.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)























Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik vind de charme van een vroege CX heel leuk en ja, ik weet dat een turbo d2 harder loopt.
Ik neem aan dat je er normaal 100/110 mee kan rijden zonder gehoor beschadiging op te lopen.
Maar de blokken zijn wel betrouwbaar? Hebben tandwiel distributie toch?






















Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
waterman schreef:76, dus zonder diravi naar ik vermoed. Tja, 66 pk… in een auto van 1300 kg. Reken maar uit…
Diravi kan wel op een 1976
Meten is weten , gissen is missen




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
wbogaerts schreef:waterman schreef:76, dus zonder diravi naar ik vermoed. Tja, 66 pk… in een auto van 1300 kg. Reken maar uit…
Diravi kan wel op een 1976
Kan wel maar niet standaard,denk bij deze uitvoering niet.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
citro-power schreef:Ik vind de charme van een vroege CX heel leuk en ja, ik weet dat een turbo d2 harder loopt.
Ik neem aan dat je er normaal 100/110 mee kan rijden zonder gehoor beschadiging op te lopen.Maar de blokken zijn wel betrouwbaar? Hebben tandwiel distributie toch?
Ach, betrouwbaar.. de zuigers zijn vrij matig, ze lekken veel en vaak olie en lopen ook wel erg snel warm. Stil? Nee, niet echt. Best comfortabel hoor, maar een 2500 rijdt écht veel beter. Vooral de 4 bak nekt de 2200.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste























Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Of er diravi op zi weet ik zo niet, de cx is van half’76.
De auto heeft orgineel rond de 50.000 gelopen maar lang stil gestaan.














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
50.000 km voor een diesel van 76… ik zou maar eens héél goed gaan kijken Lang stil staan vind geen enkele auto leuk, maar een CX al helemaal niet. Bezin je zelf goed. Het kan leuk zijn, maar het kan ontzettend tegenvallen. Grootste “probleem” is de brandstofpomp: deze kan niet tegen lang stilstaan zonder afgevuld te zijn met diesel namelijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het ligt denk ik ook aan de algemene staat van de CX en de vraagprijs.
Als de auto echt roestvrij is en zeer strak met nog een degelijk interieur dan is het eerder waard om de auto technisch op te knappen.
Als het over het algemeen een beetje een zielige auto is met veel werk dan moet je je afvragen of je je geld niet beter kan besteden in een beter basis. Wellicht een auto die de laatste jaren gewoon gereden heeft waar wat werk aan zit.























Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
De km stand is orgineel, dat weet ik 100%.De auto is roestvrij met perfect interieur.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik denk dat je hem zelf zal moeten proberen om te kijken of een 2200 jouw bevalt.
Mij viel een 2500 D Turbo 1 in elk geval al niet mee























Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Vond je die te traag??














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Is ie ook.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
als je een GTI T2 of een SM gewend bent,is elke diesel traag ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Onzin natuurlijk. Wat is gewend zijn… ik heb jaren in platte diesels gereden en veel aan die cx’en gewerkt. Alleen een turbo2 diesel is “snel”(vlot dus) een turbo1 rijdt lekker mee met het huidige verkeer, een 2500 diesel tja, dat kan net, maar een 2200 is wel serieus traag, vooral invoegen is niet fijn.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste