bij mijn vorige auto waren de standaard veren helemaal recht als ik ze er onder uit had gehaald. maja het is normaal zeg jij
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ze hebben onder spanning gezeten, het ligt aan de constructie van het onderstel hoe ze er dan vanonder komen lijkt me. Dat er wat roestplekken op zijn lijkt me niet zo vreemd na alle pekel van afgelopen winter. Vergeet niet dat die veren constant bewegen, zoveel rek houdt geen enkele laklaag vol zonder te barsten.
dat kan wel kloppen maar kijk eens op pagina 6 naar de nieuwe veren en dan de standaard dan zie je duidelijk het kwailteits verschil.
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Er staat alleen een foto van de nieuwe veren, dus daar valt niets te vergelijken. Ik betwijfel ook of je het kwaliteitsverschil kunt zien als je dingen nieuw uit de doos gaat vergelijken met spullen die een paar maanden in winterweer en pekel onder een auto hebben gezeten. Maakt ook niet uit, jij bent blij met je verlaagde auto, is het dan belangrijk om te kunnen bewijzen dat Citroen slecht spul zou verkopen ofzo? Ik vind dat nogal een rare kronkel eigenlijk…
Met alle respect Gerjan,
Maar als je er de ballen verstand van hebt, wil je dan a.j.b. stoppen met opruiende mailtjes?
Heb zojuist foto van jou vergeleken met die van ongebruikte (originele) set en dat ziet er -nagenoeg- hetzelfde uit.
Ja, tuurlijk zijn ze gebruikt, maar de vorm (taps toelopen) is hetzelfde als nieuw.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
ik ben geen garagist of wat dan ook ik mag toch informatie opvragen hier?
edit mod: we blijven wel gewoon vriendelijk
Iedereen die enige ervaring heeft met verlagen met alleen verlagingsveren weet dat het eigenlijk alleen puur voor de looks is.
Met verlagingsveren monteer je feitelijk kortere veren op dempers die voor langere dempers ontworpen zijn. Dit merk je vooral op een snelweg met wat heuvels/verzakkingen in het wegdek of het afrijden van een dempel. Waar je veer/dempercombinatie dat eerst comfortabel voor je afving en je vrijwel direct stopt met deinen, zorgt je kortere stugge veer ervoor dat je erg blijft nadeinen. Vooral je neus stuitert erg op en neer op je stugge veren, omdat die stugge/sterkere veer na indeinen je neus weer hard de lucht induwt, veel harder dan je originele veren dat doen.
Verder, je schokdemper is door het monteren van kortere veren al een heel stuk ‘ingeduwd’ waardoor hij eigenlijk continu onder druk staat. Je keerringen gaan veel eerder lek, je hele onderstel werkt buiten de fabriek-af opgegeven toleranties en je wiellagers slijten met een factor 4.
Nu rijdt het op vlakke wegen en bochten prima en vaak zelfs strakker dan auto’s zonder verlaging, maar let alsjeblieft op in snelle bochten met een verhoging in de weg. Als je namelijk de bocht neemt met een gangetje of 120 en van de verhoging afrijdt, zakt je auto in, maar door die stugge vering duwt hij de neus weer enorm snel omhoog waardoor je voorkant heel licht wordt en je grip op je voorwielen verliest. Dat wil je echt niet met 120 in een bocht. Ik heb meerdere eigenaren van Golfjes en Civics gesproken op het Transferium in Leiden die hierdoor op zoek konden naar een nieuwe auto.
Een betere en veiligere combi is dan veren met bijbehorende dempers van bijvoorbeeld Koni.
Begrijp me niet verkeerd, het ziet er erg mooi uit, mooier dan met standaard veren en iedereen moet vooral doen wat hij zelf wil, maar beter en veiliger dan origineel is deze combi nooit vanwege bovengenoemde punten.
Oja en niet stiekem je auto in een goot zetten om hem nog lager bij de grond te laten lijken he
Als de orginele schokdempers versleten zijn dan komt er een volledige Kit onder. en die goot maakt het idd nog wat lager. handig toch
Wat W_H terrecht opmerkt is dat het eigenlijk een combi moet zijn. verlagingsveren met dempers die daarvoor ontworpen zijn.
Verlagingsveren met dempers die daar niet voor ontworpen zijn geven een erg onvoorspelbaar weggedrag. Ze doen het dan weer wel erg goed op een parkeerplaats…. tis maar waar je voor kiest. Kosten zullen de overweging vaak maken, maar soms kun je beter even doorsparen als je het graag wilt en iets goeds kopen…
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
En als ik heel eerlijk ben vind ik het niet nodig een DS3 te verlagen. Ik vind verlaagde DS’jes er zelfs wat ‘moegestreden’ uitzien, een beetje ‘door de veren gezakt’ vooral voor. Over het algemeen vind ik verlaagde auto’s mooier worden, maar een DS3 dus niet. Hetzelfde gold voor de C2 VTS die ik heb gehad. Hoefde ook niet lager op het asfalt. Daarentegen vroeg m’n Saxo VTS om een professionele verlaging.
Maar, als je het zelf mooi vind, vooral doen. Hoewel het verhaal van W_H klopt als een bus en veiligheid is natuurlijk alles waard….
das dan weer persoonlijke smaak enzo, daar valt moeilijk over te twisten. Ik ben wel van mening dat als je dit wilt/gaat doen, doe het dan op de juiste manier en niet op de goedkope petjes methode. Die hele wagen lijd eronder als een verlaging niet correct word gedaan.
Ik heb een keer toegegeven aan het verlagingssyndroom. Dat was met een zx. Daar zijn toen Eibachs en gele koni’s rondom onder gekomen. Dat stond goed maar reed ook perfect.
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 15-08-2011
- DS 3 1.6 VTi 120pk so chic
et voila, de paneelfilter is aangekomen http://lightbox.com/photo/QbEN5ol
vanavond installeren, hopelijk zonder problemen!
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 15-08-2011
- DS 3 1.6 VTi 120pk so chic
kan het dat zo’n filter niet direct effect heeft? het lijkt net of hij terughoudender is (is dat een woord, terughoudender )
pk’s gaan natuurlijk niet vermeerderen, maar ik dacht dat de gas wat beter zou reageren..
Apart, doel van een ander (sport) luchtfilter is nu juist dat het vermogen en koppel iets toenemen.
Dus als jij niks merkt of juist het tegenovergestelde zou je denken dat het filter niet OK is/niet juist geinstalleerd is.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 15-08-2011
- DS 3 1.6 VTi 120pk so chic
deze heb ik net geinstalleerd, en echt fout kan je het niet doen…