blue dolphin schreef:@arien
heb je “betere” xenon geplaatst of heb je xenon geplaatst ipv de standaard bollen.
of lees ik het nu verkeerd.
je hebt Xenon voor 50 euro en voor 200 euro (of ietsje minder in de ‘winteraanbieding’).
Ik heb ‘t laatste gekocht. Pilot Xenon (2 jr garantie op de ballast) was 193,- euro, Einzelmann (3 jr gar.) was in de aanbieding -in Almere- voor 179,-. Allebei met Pilot stadslichtleds inclusief.
3s_ heb jij al je luchtfilter aangeschaft?
Vrijdag ben ik benieuwd hoeveel het verschil zal zijn met de pro kit verlagings veren van eibach, hopelijk niet te hard en super strakke wegligging nog weekje wachten. geduld is een schone zaak maar als je op iets zit te wachten dan kan het soms lang duren.
Totaal aantal Berichten: 357
- DS 3 E-HDI Airdream
Arian schreef:blue dolphin schreef:@arien
heb je “betere” xenon geplaatst of heb je xenon geplaatst ipv de standaard bollen.
of lees ik het nu verkeerd.je hebt Xenon voor 50 euro en voor 200 euro (of ietsje minder in de ‘winteraanbieding’).
Ik heb ‘t laatste gekocht. Pilot Xenon (2 jr garantie op de ballast) was 193,- euro, Einzelmann (3 jr gar.) was in de aanbieding -in Almere- voor 179,-. Allebei met Pilot stadslichtleds inclusief.
Dit hangt af van het soort setje wat je koopt.
Echter op de site van Pilot zelf, bied het merk ook H7, zoals in de DS3, aan vanaf 179 euro.
Ik wilde toen een setje bij automaterialen Slager halen, en die probeerde mij hetzelfde setje als op de site voor 210 aan te smeren. Nadat ik hen op dat prijsverschil wees, kreeg ik de set alsnog voor t bedrag waar Pilot het voor aanbied. Goed rondkijken loont.
Over Xenon heb ik pas iets heel interessants geleerd.
Je hebt H7 setjes, en je hebt H7R setjes.
De R setjes zijn speciaal voor reflectorlampen ontwikkeld. De gewone H7 setjes zijn eigenlijk voor projectorlampen.
Een gewone H7 set is niet ontworpen voor in een reflector lamp (zoals onze ds3 heeft), maar voor projectorlampen.
Hierdoor krijg je meer strooilicht wat verblindend werkt voor je tegenligger.
Een R-set heeft extra afscherming om de lamp waardoor strooilicht naar de onderste helft van de reflector wordt tegengehouden. Resultaat is een veel strakker lichtbeeld en dus geen storende lampen voor tegenliggers!
Hier een foto ter verduidelijking:
Totaal aantal Berichten: 252
- DS 3 ds3 e-hdi so chic
- 2CV 2CV6 Club
is dat gewoon erin pluggen en klaar of moet je nog allerlei aanpassingen doorvoeren.
groeten
victor
de zonneband is geplaatst. ziet er nice uit vind ik wel
vrijdag de pro kit eronder en dan begint het er al op te lijken
Totaal aantal Berichten: 446
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
Xsara Coupe schreef:Over Xenon heb ik pas iets heel interessants geleerd.
Je hebt H7 setjes, en je hebt H7R setjes.
Heb toevallig vandaar een H7R 4300k setje in de C4 geplaatst , zal vanavond eens kijken hoe t lichtbeeld is . Wat ik zo zag verblinde het idd niet .
Totaal aantal Berichten: 96
- DS 3 1.6 VTi 120pk so chic
Gerjan30 schreef:3s_ heb jij al je luchtfilter aangeschaft?
Nee nog niet.. ik ga wachten tot na de meeting, zodat ik daar wat uitleg/advies kan vragen.
Hoogstwaarschijnlijk wordt het toch die Green Storm filter..
green is mij toen ik mijn saxo had paar jaar geleden aangeraden geweest dat die het beste werkt op een citroen. ik zou hem gewoon kopen trust me
Zonneband betekend wel dat je sensor het moeilijk gaat krijgen met regen en licht?
denk het niet.. vroeg me dat ook al af maar als je goed kijkt dan zie je aan de ruitenwissers zwarte bolletjes op de ruit en denk dat dat de sensors zijn. en die van het licht denk ik niet dat die op het venster zit. kweet het niet eigenlijk denk je dat het problemen gaat op leveren? denk het niet maar het kan.
Zowel de lichtsensor als de regensensor zit aan de andere kant van de spiegel, waar nu de zwarte band overheen zit. Ik zou het even aankijken.