Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 15-08-2011
- DS 3 1.6 VTi 120pk so chic
Of misschien waren mijn verwachtingen te hoog en zit het tussen mijn oren
Kan zijn dat je ECU even van slag is doordat er nu in 1x meer lucht naar binnen komt en hij zich even moet aanpassen, opnieuw waardes moet gaan inleren.
Verder merk je geen fluit van het extra vermogen dat zo’n ding levert, met 1 of 2 PK extra mag je blij zijn Gasrespons zou inderdaad wat beter moeten zijn. Wacht het nog even af zou ik zeggen, misschien verbetert het nog.
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
merk je wel verschil in geluid?
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 15-08-2011
- DS 3 1.6 VTi 120pk so chic
nee absoluut niet.. miniem waarschijnlijk
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
jammer….
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 15-08-2011
- DS 3 1.6 VTi 120pk so chic
Mjah het zal wel iets doen he.. mrja kan niet veel verwachten als ik er ook geen hoop geld in investeer..
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Van dat Green inlegfilter merk je geen sikkepit. En 1 of 2 pk verschil maakt het evenmin met zo’n ‘ínlegvel’. Ook het geluid verandert niet. Als je dat laatste wil moet je een los sportfilter van Green of van bijvoorbeeld K&N monteren. Zoiets: . Dat zit dan ongeveer zo onder je motorkap . Dat geeft een aanmerkelijk ander geluid. Je hoort het blok dan echt de lucht aanzuigen. Maar, als je zo’n kit niet goed monteert krijg je wel dat andere geluid, maar van vermogenswinst zal geen sprake zijn. Integendeel. Als het filter te warme lucht aanzuigt span je het paard achter de wagen. Uberhaupt moet je van een ander filtersysteem qua vermogen niet al te veel verwachten. En ook al is de vermogenswinst 2 of misschien zelfs 3 pk, daar merk jij achter het stuur echt niks van hoor. Het zit vooral tussen je oren.
Wat Willibrord zegt klopt, een openluchtfilter maakt het geluid daarentegen wel, en door die herrie lijk je ook sneller te gaan
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 15-08-2011
- DS 3 1.6 VTi 120pk so chic
ja dat is waar, maar volgens mij is het dan weer te overdreven denk ik
misschien dat ik later er nog is op terug kom zo’n open luchtfilter te gebruiken..
Ik heb momenteel al wel verbetering ivm de koppeling ondervonden. Toch al een pluspunt
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011
- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Bij mijn C3 1.6 sensodrive had ik een openluchtfilter geplaatst om de dip in de luchttoevoer tussen de 1ste en 2de versnelling te verminderen.
auto viel motorisch zo ver terug dat er echt een vermogensdip zat.
verder zitten er weinig voordelen aan een open luchtfilter.
ja misschien wat mooier geluid, maar dat is ook weer smaak.
op zich vind ik het wel komisch. Er zijn meerdere onderzoeken uitgevoerd, ook top gear heeft er nog een leuk topic aan gewijd.
Er gaat ene paar miljard aan omzet om in de tuning scene. De auto’s gaan er echter geheel niet tot nauwelijks op voorruit qua vermogen. Ze pakken niet beter op, ze worden niet zuiniger of sneller… het maakt allemaal geen klap uit. Sterker nog, in veel gevallen dalen de cijfers. De bedragen echter die erin worden gestopt… das serieuze business.
Je hebt -uiteraard- helemaal gelijk.
Ach, boys will be boys, ook ik monteer deze week een ander luchtfilter.
Vroeger modificeerde ik de modelauto’s middels een zaag tot convertible, nu is het pielen aan een iets grotere schaal
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 15-08-2011
- DS 3 1.6 VTi 120pk so chic
NeufegliseThierry schreef:Vroeger modificeerde ik de modelauto’s middels een zaag tot convertible, nu is het pielen aan een iets grotere schaal
Probeer ‘t eens met de jouwe?
Vandaag mijne chromen sierstukken voor de mistlichten ophalen bij mijn dealer. Nog wat chrome erbij..
Ik vind het raar dat dit er niet standaard op zat? Hetzelfde met chrome rand rond de grill, zit er ook niet op
Heb je ook aan de sierlijst bij achterruit gedacht? Ziet er wel strak uit hoor!
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
@3s_ zit bij mijn e-hdi van oktober 2011 er wel allemaal op, is volgens mij nu allemaal standaard.