Klopt!
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
W_H schreef:RVSG schreef:Blijft die smering niet aan dan tijdens start stop? Lijkt me dat het systeem er op is gemaakt, kan het mis hebben maar
Scherp… Kan misschien zijn dat de pomp die zorgt voor olietoevoer richting de turbo blijft lopen en elektrisch is aangedreven? Net zoals de rembekrachtiging en stuurbekrachtiging het ook blijven doen?
Rembekrachtiging blijft het niet doen. Je kan een paar keer remmen maar dan slaat je motor toch echt weer aan.
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011
- DS 3 E-HDI Airdream
NeufegliseThierry schreef:Frosty85 schreef:Waarom zo tegen iemand samenspannen..
Als hij er olie van eigen merk in gooit Laat een ieder in zijn waarde, als iemand 60k per jaar rijd, zou ik ook een nieuwe kopen.
Waarom? Omdat onderdelen als een turbo bv de langste duur dan wel gehad heeft en dat soort onderdelen prijzig zijn.Turbo dan wel langste periode gehad? Wanneer je een auto ‘netjes’ berijdt zou je als het goed is nooit de turbo tegen mogen komen. Heb in totaal 3 diesels tot boven de 300.000 km gereden, nooit turboproblemen gehad.
Kwestei van goed onderhoud, wel kun je zoals eerder aangegeven door mij bij veel snelwegkilometers gerust de onderhoudsintervallen wat operekken. Ik doe dit overigens niet in de garantieperiode, dat spreekt voor zich
Precies JIJ haalt dat wellicht, maar als hij dan een 2dehands koopt zal dat waarschijnlijk een ex lease auto zijn. Zeker gezien de km stand die meneer rijd, lijkt me dat je dan wel een redelijk luxe auto wil rijden.
Nou worden die auto’s over t algemeen goed onderhouden, maar er zijn er ook die toch denken na zoveel tijd krijg ik toch een nieuwe dus wat kan mij de minuur wachten na rijden nou schelen. Overigens is 3 ton vast goed te doen, als je er maarzuinig op bent
Mijn buurman heeft een c crosser als lease bak, en die ragt het apparaat gewoon af. Maakt hem niets uit zoals ie zelf al zegt als het stuk gaat kost het hem toch niets. Maar als jij die auto overkoopt na 4 jaar, moet je maar afwachten wat je koopt. ik vind het zonde van het mooie hok
Paar dagen geleden mijn DS3 15000km kleine beurt laten doen bij mijn officiële dealer.
278 euro inc.
had het waarschijnlijk bij “Jan een piet"garage kunnen doen voor de helft.
Maar mijn Ds3 verdiend het beste dus maar ietsie meer geld neerleggen
Mijn DS3 heeft gister zijn 20k beurtje gehad. De dealer schrok er eigenlijk van dat het al zo snel zover was (oktober opgehaald), en met 1000 km per week raad hij toch wel aan om de 15k km te komen voor een beurt. Hij zou dan vallen in de ‘zware categorie’ onderhoud .
Nu is het een leaseauto dus het zal mij werkelijk aan m’n ***t roesten hoevaak ie moet maar heeft mijn dealer gelijk of wil ie euro’s loskloppen? Kan iemand (citroen monteur hier ofzo) dit beamen?
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Hij heeft gelijk. Auto’s met een 1.6 HDi die meer dan 4000 km/maand rijden vallen in verzwaard onderhoud en zouden iedere 15.000 km voor onderhoud moeten komen om aanspraak te kunnen blijven maken op de garantievoorwaarden.
Gr Martijn
Zo Martijn, lekker snel…Thanks! Dan moet ik me maar wat vaker bij de dealer gaan melden
Martijn de Ruijter schreef:Hij heeft gelijk. Auto’s met een 1.6 HDi die meer dan 4000 km/maand rijden vallen in verzwaard onderhoud en zouden iedere 15.000 km voor onderhoud moeten komen om aanspraak te kunnen blijven maken op de garantievoorwaarden.
Gr Martijn
Geen gelijk
In het garantie- en onderhoudsboekje zit als het goed is een zogeheten erratum (bij mij wel, productiedatum auto 23 juni 2011). In dit erratum (losse vervanging van pagina 10 uit het garantie- en onderhoudsboekje) is de volgende tekst komen te vervallen/doorgestreept: “motoren van het type 1.6 HDI 110 pk met een maandelijks aantal kilometers van 4.000 of meer”. Hiermee is dit niet langer een criterium voor “zware gebruiksomstandigheden”.
En dus kan iedereen met een 1.6 hdi of het nu een e-hdi is of niet met een gerust hart de 20.000 km/2 jaar aanhouden en niet de 15.000 km/1 jaar.
Wat wel een indicatie van zware gebruiksomstandigheden is: huis aan huis bezoek, veel korte ritten, langdurig gebruik in warme of juist zeer koude landen en gebruik van biodiesel.
Het moet toch ook niet gekker worden: juist wanneer je veel kilometers maakt doe je dat doorgaans op de autosnelweg en daar slijten de meeste onderdelen minder snel van dan juist het rijden van korte stukjes.
Laat je dus niks wijs maken door de dealert die je liever om de 15.000 km langs ziet komen
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Dealers willen geld verdienen, mensen, dus natuurlijk willen ze graag dat je na 15k komt in plaats van na 20k. Maar het zijn geen liefdadigheidsinstellingen. Service staat echt niet bovenaan de lijst.
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 05-01-2012
- DS 3 1.6 e-HDI 68kw Airdream So Chic
evhest schreef:Dealers willen geld verdienen, mensen, dus natuurlijk willen ze graag dat je na 15k komt in plaats van na 20k. Maar het zijn geen liefdadigheidsinstellingen. Service staat echt niet bovenaan de lijst.
Waarom moet ik dan bij 30.000?
Ik ga uit van een foutje, want mij dealer is vast wel uit op geld. Wou me geeneens een update gunnen van Myway behalve bij betaling van 175 euro.
3 januari 2012 DS3 in ontvangst
16 januari 2012 5.000KM
7 april 2012 10.000KM
7 juli 2012 20.000KM
19 februari 2013 50.000KM
13 augustus 2013 75.000KM
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Lekker generaliserende opmerkig weer evhest
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik snap mensen niet die denken dat hun dealer hun beste vriend is. Die dealer verdient geld. Aan jou. En dus kijkt ie er zakelijk naar. Dat veroordeel ik helemaal niet, het is zefs logisch.
Snakeye2209 schreef:Waarom moet ik dan bij 30.000?
Ik ga uit van een foutje,
Klopt: dat is een foutje, dus echt bij 20.000 naar binnen sturen. Volgens mij hebben de 1.6 benzine motoren 30.000 km als interval, bij mij zat bij oplevering ook een verkeerd kaartje in de auto met 30.000 km, dealer heeft dat ter plekke gecorrigeerd naar 20.000 km.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Je generaliseert wel evhest, want je zegt dat bij dealers service niet bovenaan hun lijstje staat.Ik ken dealers genoeg waar dat wel het geval is. De mijne bijvoorbeeld en dat is met zes vestigingen bepaald geen kleine jongen. Het is ook logisch dat service bovenaan prijkt, want als je een goede service verleent werf je klanten en blijven klanten terugkomen en kun je dus meer geld en geld blijven verdienen. En dat laatste draait het om, uiteraard, want het zijn geen filantropische instellingen. Bovendien zijn er nogal wat mensen die hun brood in zo’n garage verdienen, dus moet er geld binnenkomen.
Zie ook de PDF van Citroen die ik op de eerste pagina heb geplakt voor de onderhoudsintervallen. 2.0 benzine en 1.6HDi om de 20k binnen en overige benzinemotoren om de 30k.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!