Thijs: garantie- en instructieboekje geeft wat anders aan dan jij aageeft: de 1.4 benzine motor moet ook om de 20.000 km de dealer zien.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Hoho niet wat ik aangeef he, wat Citroen aangeeft
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Thierry, verklaar de info-rapid van Citroën over de 1600 hdi-motoren waar in staat dat olie max 15k mag blijven zitten dan eens aub?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Info-wattes? Zonder dollen: er zit al een erratum in het garantie- en instructieboekje, als er nog 1 over heen gaat dan had ik wel een schrijven verwacht, nietwaar?
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
T(h)ijs schreef:Zie ook de PDF van Citroen die ik op de eerste pagina heb geplakt voor de onderhoudsintervallen. 2.0 benzine en 1.6HDi om de 20k binnen en overige benzinemotoren om de 30k.
die link doet het (niet) meer. Enig idee waar we dan moeten zoeken?
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
dit:
waterman schreef:richtlijnen van de constructeur ( info rapid van citroen) die strikt gevolgd dienen te worden: Dat genoemde zeefje moet je uit de bajonetaansluiting halen, verder oliezeef , bajonetbouten en toevoerleiding allemaal vervangen. Tevens de hele motor spoelen met Forté of gelijkaardige producten en het oliedebiet naar turbo meten. Hierna GOEDE olie gebruiken en na maximum 15.000 km vervangen met filter.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 15-08-2011
- DS 3 1.6 VTi 120pk so chic
T(h)ijs schreef:Zie ook de PDF van Citroen die ik op de eerste pagina heb geplakt voor de onderhoudsintervallen. 2.0 benzine en 1.6HDi om de 20k binnen en overige benzinemotoren om de 30k.
of benzine met zwaar gebruik (korte afstanden enz.) om het jaar, niet?
Het wordt steeds interessanter: eerst is de vraag of je 15.000 of 20.000 mag rijden afhankelijk vand e gebruiksomstandigheden, dit zou aan geven dat het altijd 20.000 hoort te zijn?
Leuke kwestie: ik heb in de financiele doorrekening van de auto rekening gehouden met vergelijk Seat Ibiza 30.000 interval en Citroen 20.000 interval. Op basis daarvan koop gesloten.
Als men nu wil dat ik 5.000 eerder kom, dan kost me dat in 4/5 jaar zo’n 5 beurten meer.
Als dat echt zo is dan heeft mijn dealer een probleem…. En niet alleen de mijne
Of Waterman gaat het alleen om de olie?
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Even link aangepast naar http://tinyurl.com/6prm4tb
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Dank je.
Ik zeg helder: 20.000 km it is!
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
NeufegliseThierry schreef:Info-wattes? Zonder dollen: er zit al een erratum in het garantie- en instructieboekje, als er nog 1 over heen gaat dan had ik wel een schrijven verwacht, nietwaar?
De link naar de onderhoudspakketten en -prijzen is mooi, maar daar wordt helemaal niet gesproken over verzwaard onderhoud terwijl dat wél in de onderhoudsboekjes staat. Op zich ook vreemd. Thierry: het erratum is me niet bekend, ik weet alleen van de instructie dat auto’s die meer dan 4000 km/maand rijden in de categorie ‘verzwaard’ zouden moeten lopen. Dat dat ondertussen herroepen zou zijn is mij niet bekend. En een Info-wattes is een fabrieksmededeling…
Gr Martijn
Ik zal toch niet de enige in NL zijn die een erratum (los vel met gecorrigeerde info) in zijn garantie- en instructieboekje heeft zitten?
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Lijkt me ook niet. Gewoon elke 20.000 naar de dealer.
het gaat hier puur om een extra oliewissel…
en niet om iets anders….
ik heb vandaag mijn dealer gevraagd, en die zei idd dat citroen de interval terug op 20k heeft gezet
voor de nieuwe 1.6 hdi…
maar zijn advies blijft 15k en dan ben ik vrij om te doen wat ik wil…
nou voor die extra olie wissel op 100000 km hou ik de 15k wel aan..
ik rij sinds 2005 met de 1.6 hdi 2x C5 en nu nog de C3P en de C4P
en gelukkig nooit probs met de turbo oid gehad…
maar wat mij verbaasd is wel, en let op ik wil niemand persoonlijk aanvallen..
als het om verfraaien van de auto gaat, velgen etc.. dan mag het geld kosten..
maar als men adviseert om per 100000 km een extra oliewissel te doen..
dan is het te duur….
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ronama schreef:maar wat mij verbaasd is wel, en let op ik wil niemand persoonlijk aanvallen..als het om verfraaien van de auto gaat, velgen etc.. dan mag het geld kosten..
maar als men adviseert om per 100000 km een extra oliewissel te doen..
dan is het te duur….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste