2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Citroofreak’s CX 25 RD (tis geen vrachtwagen fotos)
citroofreak
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007

- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Gepost: 29 februari 2012 02:47 PM
  [ # 16 ]

Is het normaal dat ik tijdens mijn aaneengesloten rust als vrachtwagenchauffeur even een klein ommetje ga maken met m’n auto? Ik kan het gewoon niet laten…

Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 29 februari 2012 03:47 PM
  [ # 17 ]

Nee, da’s absoluut niet gezond… gelukkig zijn daar praatgroepen voor, citroen-forum.nl en de CX Club schijnen beiden een belangrijke rol te kunnen spelen bij het leren omgaan met dergelijke afwijkingen…

knuffel

Profiel  
 
citroofreak
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007

- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Gepost: 03 maart 2012 08:22 PM
  [ # 18 ]

Er staat nog een klusje op de stapel. De handremblokken. De klus ga ik zelf klaren waarschijnlijk bij Pasman voor de deur. Ik kan bij onduidelijkheden natuurlijk op ter plaatse zijnde technische kennis terugvallen maar liever begin ik zelf gewoon voorbereid aan zoiets. De handrem zit op de voorwielen toch? Zijn er dingen waar ik op moet letten? Ik schat het in als een peanutsklusje of zit ik er naast? Ik heb geen twee linkerhanden maar echt technisch ben ik ook niet. Maar ik wil wel graag zelf sleutelen aan mijn auto. Vandaar de vraag.

Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 03 maart 2012 09:18 PM
  [ # 19 ]

Tja het vervangen van die blokken stelt op zich niks voor maar dan het het afstellen hmz

dat is een lekker peilwerk, je moet namelijk 2 excentrische moeren in de juiste stand zetten zodat de blokken niet tegen de remschijf aanlopen als de handrem los staat de de handel van de handrem niet vertikaal staat als aangetrokken is.

Kortom een geduldig prutswerkje.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 maart 2012 09:20 PM
  [ # 20 ]

Als je eventjes in het werkplaatshandboek kijkt wijst het zichtzelf best wel goed. Ik neem aan dat je zo’n boekje hebt? Als dat niet zo is zou ik eens beginnen met de aanschaf van bv de vraagbaak. Niet het beste boekje, wel veel info voor de meeste onderhoudszaken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
citroofreak
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007

- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Gepost: 04 maart 2012 09:56 AM
  [ # 21 ]

En die vraagbaak is nog niet aanwezig. Ik zal mijn meissie eens lief aankijken of ik Bol.com van een technische handleiding af mag helpen.

Edit: is besteld.

Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.

Profiel  
 
citroofreak
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007

- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Gepost: 10 maart 2012 05:30 PM
  [ # 22 ]

Zow. Afgelopen week is de vraagbaak binnengekomen. Dus gister maar ff de handremblokken vervangen. Tenminste, dat was de bedoeling. De heer Pasman vloog als een bezetene onder mijn auto om het voor mij te doen. Ook Goofblikscha heeft weer een duit in het zakje gedaan door een vastzittend blokje los te tikken. Ik ben dus maar de bedrijfsafwas gaan doen…  hmmm
Ook nog ff een ashoesje laten vervangen. Deze was mooi gescheurd. Nu moet ie ook wel ongeveer APK-klaar zijn. Op de brug is niks schokkends tevoorschijn gekomen behalve dat de trekhaak aan één kant behoorlijke slijtage vertoond. Ik moest deze er voor de APK ff onderweg schroeven en dan moest het haast wel goed komen.

Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 10 maart 2012 09:28 PM
  [ # 23 ]

Jaa, bij te snel genomen drempels wil de trekhaak nog wel eens de grond raken Mr. Green  Daardoor is de buis een beetje doorgesleten…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 10 maart 2012 09:30 PM
  [ # 24 ]
GoofBlikscha schreef:

Jaa, bij te snel genomen drempels wil de trekhaak nog wel eens de grond raken Mr. Green  Daardoor is de buis een beetje doorgesleten…

Nu lag je nog, maar ik heb een keer bij mijn cx op die manier de tank lek gereden Wink

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 10 maart 2012 09:30 PM
  [ # 25 ]
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:
GoofBlikscha schreef:

Jaa, bij te snel genomen drempels wil de trekhaak nog wel eens de grond raken Mr. Green  Daardoor is de buis een beetje doorgesleten…

Nu lag je nog, maar ik heb een keer bij mijn cx op die manier de tank lek gereden Wink

-lach-

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 maart 2012 09:30 PM
  [ # 26 ]

Me too… 60 liter diesel op de weg. En dat laten opruimen was écht heel erg duur…..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Citrobenz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010

- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Gepost: 10 maart 2012 10:44 PM
  [ # 27 ]

Valt dat dan niet onder je verzekering?
Het is toch een schade?

Groeten van Henk uit Steenwijk.
doei

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 maart 2012 10:56 PM
  [ # 28 ]

Gelukkig wel, maar als die verzekering gaat zeuren (en dat deden ze aanvankelijk..) krijg je het wel even benauwd…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Citrobenz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010

- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Gepost: 10 maart 2012 11:00 PM
  [ # 29 ]

Ja dat kan ik me voorstellen.

Mooi dat ze het wel vergoed hebben.

Groeten van Henk uit Steenwijk.
doei

Profiel  
 
citroofreak
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007

- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Gepost: 11 maart 2012 09:24 AM
  [ # 30 ]

Ai. Dat is wel iets om rekening mee te houden. Niet té hard over de drempels.

Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook