Aftappen brandstoffilter Hdi
martekie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 162

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Puretech 130
- Saxo 1.0i
Gepost: 25 februari 2012 03:05 PM

Hallo,

In het kader van “een leek maakt meer kapot dan je lief is” heb ik vanmorgen geprobeerd water af te tappen van het brandstoffilter van mijn Hdi.

Omdat er bij het opendraaien van de witte knop onderaan het filter geen enkele druppel water uitkwam (lijkt me vreemd na 40000 km) heb ik net zo lang doorgedraaid tot de hele witte plug uit het brandstoffilter kwam. Toen stroomde er flink wat vocht uit, maar dit leek me eerder pure dieselolie in plaats van water, het stonk behoorlijk. Bij elkaar was het ongeveer 150ml, toen heb ik niet langer gewacht en de plug er gauw weer ingedraaid.

Mijn vraag is of ik nu toch een deel van het water heb afgetapt(lijkt me logisch dat dit ook een beetje naar diesel stinkt)of dat er inderdaad pure diesel uitstroomde ???

groet Martekie

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 februari 2012 10:23 PM
  [ # 1 ]

Valt wel mee met dat water, de kwaliteit van de diesel is tegenwoordig beter dan vroeger.
En als je veel rijd en dus regelmatig tankt, krijgt het water nauwelijks de kans om zich op te hopen.

Het aftapkraantje is meer bedoeld om het filter af te tappen, zo word het geen knoeiboel als je het filter gaat vervangen.

Maar 40K met hetzelfde filter ???
Word dan hoog tijd voor een nieuw filter.

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7775

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 26 februari 2012 10:26 PM
  [ # 2 ]

Interval voor het dieselfilter van de HDi is mij mijn weten 60 duizend kilometer.. Zelf vervang ik ‘m elke 40k.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook