Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Je kunt nog proberen om de blauwe draad die je getrokken hebt, op de juiste plaats op de witte, 10-polige, stekker aan te sluiten. Zo weet je zeker dat je geen foutieve contacten maakt. Je moet hem dan aansluiten op pin 6.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Ik zou toch ook eens kijken of je die sensor kan testen met bijv. een multimeter, ik hoor eigenlijk nooit iets over kapotte meters en heb het zelf ook nog nooit meegemaakt (lompe acties uitgezonderd…). Ik denk dat je een aardige indicatie krijgt als je de weerstand meet tijdens het opwarmen van de motor tussen dat lipje waar je die blauwe draad op steekt en massa. De weerstand zou voorzover ik kan beredeneren moeten afnemen naarmate de motor warmer wordt. En als die weerstand vrij plotseling verspringt zou het zomaar kunnen dat je geen sensor hebt, maar een schakelaar.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Maar hij heeft én de originele, én een nieuwe gebruikt. Dat die allebei kapot zijn lijkt me een beetje stug.
Hilko16TZI schreef:Je kunt nog proberen om de blauwe draad die je getrokken hebt, op de juiste plaats op de witte, 10-polige, stekker aan te sluiten. Zo weet je zeker dat je geen foutieve contacten maakt. Je moet hem dan aansluiten op pin 6.
Dat ga ik zeker nog even proberen zodra ik er ff tijd voor heb,
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
winnetou schreef:Ik zou toch ook eens kijken of je die sensor kan testen met bijv. een multimeter, ik hoor eigenlijk nooit iets over kapotte meters en heb het zelf ook nog nooit meegemaakt (lompe acties uitgezonderd…). Ik denk dat je een aardige indicatie krijgt als je de weerstand meet tijdens het opwarmen van de motor tussen dat lipje waar je die blauwe draad op steekt en massa. De weerstand zou voorzover ik kan beredeneren moeten afnemen naarmate de motor warmer wordt. En als die weerstand vrij plotseling verspringt zou het zomaar kunnen dat je geen sensor hebt, maar een schakelaar.
Dit zal ik ook eens in de gaten houden, maar zou een schakelaar niet alleen moeten verspringen op t moment dat de motor werkelijk te heet word? Ofwel dan zou de temp. meter dus i geval van een schakelaar eigenlijk op nul moeten blijven. Want te heet word de motor niet
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Hilko16TZI schreef:Arjan75 schreef:Is
het mogelijk een losse temperatuurmeter in te bouwen in een bx die dat standaard niet heeft?Ja, dat is mogelijk. Zie het topic over het inbouwen van een GTi dashboard.
Ik hoef geen gti dashboard.
Zat meer te denken aan een losse temp meter. Die sensor op thermostaathuis zit er wel gewoon!
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
De meeste sensoren hebben bij 20C een weerstand van ongeveer 2200 ohm. Als het een thermocontact is, is de weerstand 0 of oneindig groot. Meet de weerstand eens met een multimeter? Wel op het goede bereik zetten 2000 of 20k.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Arjan75 schreef:Hilko16TZI schreef:Arjan75 schreef:Is
het mogelijk een losse temperatuurmeter in te bouwen in een bx die dat standaard niet heeft?Ja, dat is mogelijk. Zie het topic over het inbouwen van een GTi dashboard.
Ik hoef geen gti dashboard.
Zat meer te denken aan een losse temp meter. Die sensor op thermostaathuis zit er wel gewoon!
Misschien moet je dat topic even doorlezen.