Deur beschermstrips niet te vinden: laatste hoop..
M. Rooks
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 28 februari 2012 08:30 PM

Hallo allemaal,

Ik wend me als laatste tot jullie, want ben al een dik jaar op zoek naar beschermstrips voor de linkerzijkant van mijn saxo 1.4i bj1998. Het is de Exclusive versie(jaja..) maar de vorige eigenaar kon de ogen niet meer scherp stellen dus er zit een deukje hier en daar. Buiten dat rijdt deze Saxo(vzv. electr. stuurbekrachtiging) wel gewoon goed; ik wil em dus nog niet kwijt, maar juist wat mooier maken. Dat verdient ie..

Deze beschermstrip vind ik natuurlijk nooit in de carrosserie kleur, dus dat zal wel kunststof zwart worden. Ik heb al veel websites aangeschreven en ben langs diverse sloopbedrijven in Friesland e.o. geweest, maar helaas zonder resultaat.

Heeft iemand hier het juiste adres/onderdeel? Alvast bedankt voor de reacties.

Gegroet, een tevreden Saxo-rijder uit Friesland

Profiel  

K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1194

Gepost: 28 februari 2012 08:59 PM
  [ # 1 ]

Makkelijkste is een nieuwe bestellen   kost ca 20 euro in primer daarna even zelf spuiten in kleur (14 euro) vergeet de bijhorende klemtjes niet te bestellen.  ps zorg ervoor dat dat blank stukje metaal voor het wiel een antiroestbehandeling krijgt.

2de hands voor pvc onderdelen is moeilijk te vinden aan goede prijs en staat.

originele stootbar ref: 00008547C7   ik kan me voorstellen dat er imitatie te verkrijgen is even vragen bij een universeel schadebedrijf.

Profiel  

wim V8
> 1100 berichten
Totaal aantal Berichten: 1102

Gepost: 01 maart 2012 11:16 AM
  [ # 2 ]
K_saxo schreef:

ps zorg ervoor dat dat blank stukje metaal voor het wiel een antiroestbehandeling krijgt.

Roest?? In 1997 kocht ik een nieuwe partner(berlingo), na twee maanden had ik(door een ander zijn toedoen) ook zo’n plek en 4000,- gulden rijker Wink Dit zou ik ook gaan behandelen maar zag na een paar dagen(met regen) dat er nog géén vliegroest op de grote blank!metalen plek zat? Interresant! Even wachten nog…. 10 Jaar!! later zat op dit stukje blank metaal nog geen spatje roest, plek is nooit behandeld geweest en heeft 10 jaar volle pekel gehad,dus, wie het weet mag het zeggen???
Gr. Wim.

Profiel  

K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
Totaal aantal Berichten: 1194

Gepost: 01 maart 2012 07:42 PM
  [ # 3 ]

Ik heb ook ergens rechtsachter schade gehad waar de verf totaal mee is losgekomen en na een paar dagen had ik het begin van roestvorming. Wel is dat paneel +-3 cm uitgetrokken in de langsrichting.

Profiel  

M. Rooks
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 06 maart 2012 10:35 AM
  [ # 4 ]

Bedankt voor de reacties allemaal. Ik ga binnenkort maar even een universeel schadebedrijf met dat gegeven referentienummer opzadelen. Daarna moet ik maar eens een kosten/baten analyse loslaten op de ontstane lakschade Wink

Ik kruip nu met het volgende probleem onder de motorkap. Loopt niet mooi stationair, maar heb de info al van dit forum.

Nogmaals dank voor de reacties!

Profiel  

Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4959

Gepost: 06 maart 2012 10:41 AM
  [ # 5 ]

Je kan ook gewoon naar de dealer gaan voor dat nummer natuurlijk Smile

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook