Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gerjan30 schreef:Daar heb ïk ook wel is aan gedacht. Kwaad opzet!
Kortom, fabricagefout twijfel je zelf ook aan, toch vind je dat Citroën moet betalen. Terwijl je vorige week al geld hebt gevangen van je verzekering. Gerjan, ik vind het geen sterk verhaal.
Hoe zit het nou?
Gr Martijn
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gerjan30 schreef:die heb ik ja volledig omnium
had vorige week geld gestort gekregen voor de volledige schade (lakschade en glasschade)maar het was een fabricage fout wat ze niet willen toegeven. een venster dat kapot springt terwijl je stilstaat en alleen bent op de weg? da is wel duidelijk denk ik dan en daarom is het een schande dat ik toch die 32O moet ophoesten, was ik nooit nog naar daar gegaan had ik ze ook nooit moeten betalen, nu ze de kan hadden om mijn auto in te houden kon ik niet anders dan betalen van het verzekeringsgeld.
mij gaat het om de verkoper zegt fabricage fout.. citroen brussel france zeggen niet!
Dus, je claimt de schade én bij de verzekeraar (die hem uitkeert) én je claimt garantie bij Citroën? Wat klopt er hier nou niet dan?
Als het garantie is, dan hoef je toch niets bij de verzekering te claimen? En als de verzekering vergoed, dan hoef je geen garantie te claimen.
Heb ik het mis als jij het volgende bedacht had: “ik claim bij de verzekeraar, vang het geld, en steek een deel van dat geld in mijn eigen zak omdat er toch sprake is van garantie”.
leg het nou eens uit dan?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Gerjan30 schreef:en daarom is het een schande dat ik toch die 32O moet ophoesten, ?
jij heb die niet opgehoest maar je verzekering..
dat je het raar vind dat de verkoper eerst zegt garantie en zich daarna terugtrekt is een ander verhaal..
maar ondertussen dat jij op antwoord wacht van citroen heb je toch al de verzekeringcenten mogen ontvangen…
de ruit springt vanzelf stuk terwijl mijn baby van 2maand oud vanachter zit. breng de auto binnen. dag erna klaar ze zeggen fabricage fout in het mechanisme in de deur er onbrak een stop systeem dat voorkomt dat de venster niet blijft omhoog geduwt worden. paar dagen later krijg ik een factuur in de bus van 32O euro. ik naar de verzekering en ze zeiden als ze zeggen dat het een fabricage fout is dan word die factuur niet betaald.
ik geef hun het factuur en voor mij einde verhaal. ondertussen onderhandelt de verzekering met citroen hasselt dan brussel en dan frankrijk.
ze zeggen dan ineens dat het door mijn eigen fout is gekomen na dat de venster stuk gegaan is dat ik nog bij de knopjes heb zitten spelen en vergoeden het niet! carglass en ik zelf hebben de zelfde mening dat de venster onder druk stuk gegaan is. auto was een week oud.
3weken terug na lang onderhandelen en bekvechten tussen verzekering en citroen heeft mijn verzekering besloten de schade op hun te nemen om mij als klant tevreden te stellen en dat bedrag bedroeg 15OOeuro.
eergistere breng ik hem binnen voor de remmen en krijg mijn auto niet terug! nu bleek achteraf na dat ik met de verzekering gebelt heb dat in het bedrag dat ze mij hebben uitgekeerd ook de venster inbegrepen was. maar ik wist daar niets van, ik had het factuur bij de verzekering achter gelaten en zij gingen het regelen. neen wat doen zij ze storten mij het bedrag maar betalen het factuur niet dus ik wist van niks toen ik gisteren mijn auto wou op halen.
als je gewoon is nadenkt. en een goede service in acht neemt, de auto was een week oud. 8 citroens al gekocht in die garage.
eerst wel toegeven het is een fout in de auto, daarna zeggen dat het geen fout is in de auto. en mij dan scheinheilig een factuur sturen.
ja ik was er niet tevreden mee kan ik u vertellen.
glas breuk valt niet onder garantie maar ik zweer op mijn zoontje dat de venster onder druk stuk gesprongen is maar zei zeggen je hebt nog met de knopjes zitte spelen van het venster mechanisme.
edit mod: onwelvoeglijke taal jegens de betreffende dealer verwijderd.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En als je nu echt netjes bent betaal je dus gewoon zonder zeuren met het ontvangen verzekeringsgeld de factuur van 320 euro van de garage, claim je de garantie nogmaals via Cit BELUX en mocht je die factuur van 320 euro alsnog door citroën gekrediteert krijgen dan zou je dus 320 euro aan de verzekeraar moeten terug storten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
weet je ,, het is nu achter de rug. en ben blij dat het in orde is. De remmen zijn nu ook in orde. hij staat nu ook terug in de garage maar wel voor de verlagings veren dus ben benieuwd hoe hij straks zal rijden.
(hij staat in een andere garage nu) een kleine citroen garage waar maar twee mensen werken. heb er veel meer vertrouwen in.
zo is het.,,
maar nog 1 ding..
en correct me if i am wrong…
dus de verzekering heeft na een discussie besloten het te betalen…
een verzekering betaald niet om jouw als klant tevreden te houden, die betalen omdat ze moeten..
klaar uit..
verzekeringen keren niet uit als er ook maar ergens iets is waardoor ze dat niet hoeven..
al zal jouw makelaar anders praten…
citroen heeft tov de verzekering kunnen aantonen dat het geen fabr fout was, omdat de verzekering betaald..
dus ik denk dat als er hier iemand een fout gemaakt heeft dit de medewerker van autogarden is geweest die voor zijn beurt gepraat heeft…
en carglass tja die zeggen alles wat je wil horen…
zolang jij maar bij hun komt…haahhahaha
achja ik hoop dat dit het laatste is en dat ik nu met een gerust hart kan rond rijden.
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Mooi, kunnen we dan nu ophouden met het openbaar afkammen van specifieke dealerbedrijven? Daarvoor is een speciaal klaag en pluimtopic ergens op dit forum, om te voorkomen dat Jan en alleman in eender welk topic zijn of haar al dan niet gefundeerde grieven blijft herhalen. En uitschelden doen we al helemaal niet, zelfs niet als we het halve woord wegbliepen met sterretjes. Ik houd nog even beraad met mijn collega’s, maar ik denk dat we de naam van de genoemde dealer in dit topic zullen verwijderen.
Edit: De naam van het dealerbedrijf uit dit topic verwijderd. Gelieve verder alleen nog ontopic verder te gaan. Dat was dus het slepende geluid bij het remmen, voor hen die net als ik de draad een beetje kwijt zijn geraakt.
Dank je! Het klagen over dealers, ook bij problemen die auto/dealer niet verwijtbaar zijn (zoals vogelpoep, vuil bij remmen e.d.) lijkt bij tijd en wijle wel tot volkssport verheven te zijn….
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 15-08-2011
- DS 3 1.6 VTi 120pk so chic
nvm
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011
- DS 3 E-HDI Airdream
ronama schreef:Frosty85 schreef:Retentie recht of niet, bij dit bedrijf is de klant kennelijk een nummertje en kijken ze er niet op 1 of minder.
.
eindelijk begrijp je hoe het ineen zit…
voor citroen geldt als je een goede dealer hebt mag je je zeer gelukkig prijzen…
maar dat geldt net zo goed voor andere merken..een vriend van mij reedt VW en ging kijken voor een nieuwe..
inruil??? onee meneer die verkoopt u maar zelf…
ja maar ik wil een nieuwe VW kopen, oo die VW verkoop ik toch wel of u hem nu koopt of iemand anders…daar stond ie in de showroom…
hij rijdt nu renooit…
ik kan mij gewoon voorstellen dat de hele auto brache ingesteld is op de leaserijder..
Zelfs de lease is niet altijd welkom.
De tapijtlegger die mijn huis onder handen heeft genomen wilde een vw crafter hebben voor zijn bedrijf. Hij kreeg een foldertje in zijn handen gedrukt bij de plaatselijke vw dealer en hem werd indirect medegedeeld liever op te zouten want ze verkopen er kennelijk liever een nieuwe polo of golf dan crafter.
De arrogantie ten top, nu rijd ie een sprinter. Mercedes wilde meneer wel fatsoenlijk te woord staan.
Gelukkig ben ik in goede handen bij mijn dealer vanwege de gelijke leeftijd van de verkoper. Hij denkt mee met de klant en dat waardeer ik ten zeerste.
het rem probleem is opgelost. dus iedereen gelukkig!
het remprobleem is terug.. het schuurt weer en auto schokt als hij warm is tijdens het remmen het stuurt trilt dan.
volgende vrijdag worden er nieuwe schijven gemonteerd zodat dit probleem opgelost geraakt. Er zou een schijf vooraan krom zijn.
ik vroeg aan de garagist hoe kan dit na 5OOO km? een nieuwe auto en al zo een probleem? hij antwoorde een slechte remschijf of het kan zelf ook gebeuren met een hete remschijf door een plas te rijden en dan te snel word afgekoelt daar kan hij ook krom van trekken. Raar verhaal maar kan wel volgen als je iets heets heel snel afkoelt dat dat niet gezond is. maar is zoiets niet bestand daar tegen? ik weet het niet. gelukkig is het onder garantie maar mocht toch niet te lang wachten want na 1O OOO km vergoeden ze het niet onder garantie!
Sta je vaak met je voet op de rem stil?
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather