17 van de 46
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
   
De “LaSix” van Wolfman Te koop
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 14 mei 2012 02:50 PM
  [ # 241 ]

Gewoon even met je oude dynamo langs de dynamoboer en die laten reviseren. Dan weet je tenminste zeker dat alles goed is!

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 30 juni 2012 12:53 PM
  [ # 242 ]

Eindelijk weer eens tijd gehad voor Lasix.
De Thunderbird moest voor de APK en die had even voorrang. Maar die is nu weer voor twee jaar goedgekeurd!

Vanochtend dan de dynamo eruit gepeuterd. Wat kan je daar slecht bij zeg als je nog een aircopomp ernaast heb zitten.
Maar hij is eruit nu.
Heeft iemand toevallig nog een goede dynamo in de aanbieding?
Anders ga ik even schoppen op het Internet.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 30 juni 2012 06:47 PM
  [ # 243 ]

Nieuwe dynamo hoeft niet meer. Ik heb de oude uit elkaar gehaald en nieuwe lagers gekocht. Hij draait weer helemaal geruisloos nu en laat prima bij. Ik denk alleen dat mijn accu overleden is na een maand stilstaan. Hij staat nu wel aan de lader maar volgens mij gebeurd er niet veel.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 30 juni 2012 10:12 PM
  [ # 244 ]

ik zeg spanningsregelaar, zwarte kastje achter/naast de accu die van je eend past er ook in.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 01 juli 2012 02:13 AM
  [ # 245 ]

Nee die is goed. De dynamo laad prima nu. 14,3 volt als de motor met 2000 toeren draait. Maar na een een uur of 3 aan de lader en een ritje branden de lampjes niet eens vel als de auto uitgezet is en het contact weer aan. Ik denk echt dat de accu overleden is.
Maar morgen nog maar eens opladen.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Gepost: 01 juli 2012 10:10 AM
  [ # 246 ]
Wolfman schreef:

Maar na een een uur of 3 aan de lader en een ritje

Véél te kort voor een totaal lege accu die lang niets gedaan heeft.
Eerst minstens 24 uur doorladen om hem echt weer op peil te krijgen. Misschien nog wel een dagje. En als ‘ie het dan nog niet doet is ‘ie inderdaad dood.

Let op: wel de langzame laadstand gebruiken, indien er twee standen op je lader zitten.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 01 juli 2012 01:58 PM
  [ # 247 ]

Ok nou misschien is er nog hoop dan. Hij staat al weer 2 uur aan de lader.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 01 juli 2012 05:42 PM
  [ # 248 ]
geoarthc35 schreef:

ik zeg spanningsregelaar, zwarte kastje achter/naast de accu die van je eend past er ook in.

Spanningsregelaar zit trouwens in de dynamo, niet bij de accu.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 01 juli 2012 08:02 PM
  [ # 249 ]

oke wat dom van mij dat ik dat niet wist

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
Gepost: 01 juli 2012 09:01 PM
  [ # 250 ]

Dat is niet origineel dan.

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 juli 2012 04:53 PM
  [ # 251 ]

Links onder zie je de spanningregelaar in de dynamo.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25640
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 juli 2012 06:01 PM
  [ # 252 ]

Nee dat is dacht ik de diodebrug. regelaar moet in dat lege gat!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 juli 2012 06:08 PM
  [ # 253 ]
bogaard77 schreef:

Nee dat is dacht ik de diodebrug. regelaar moet in dat lege gat!

Yep .

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 juli 2012 06:10 PM
  [ # 254 ]

Sorry dubbel

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 juli 2012 06:16 PM
  [ # 255 ]

Surprisedops: oww ik dacht dat dat de regelaar was…. Dan heeft George toch gelijk. Ik ga eens naast de accu kijken.

Maar waarom komt er dan maar een stroomdraad van de dynamo af? Ik dacht dat er normaal een aantal gele uit kwamen die dus naar de spanningsregelaar gaan.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
 
17 van de 46
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook