




















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gewoon even met je oude dynamo langs de dynamoboer en die laten reviseren. Dan weet je tenminste zeker dat alles goed is!
Eindelijk weer eens tijd gehad voor Lasix.
De Thunderbird moest voor de APK en die had even voorrang. Maar die is nu weer voor twee jaar goedgekeurd!
Vanochtend dan de dynamo eruit gepeuterd. Wat kan je daar slecht bij zeg als je nog een aircopomp ernaast heb zitten.
Maar hij is eruit nu.
Heeft iemand toevallig nog een goede dynamo in de aanbieding?
Anders ga ik even schoppen op het Internet.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Nieuwe dynamo hoeft niet meer. Ik heb de oude uit elkaar gehaald en nieuwe lagers gekocht. Hij draait weer helemaal geruisloos nu en laat prima bij. Ik denk alleen dat mijn accu overleden is na een maand stilstaan. Hij staat nu wel aan de lader maar volgens mij gebeurd er niet veel.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
ik zeg spanningsregelaar, zwarte kastje achter/naast de accu die van je eend past er ook in.
Citroen c32 Hilton XLS
Nee die is goed. De dynamo laad prima nu. 14,3 volt als de motor met 2000 toeren draait. Maar na een een uur of 3 aan de lader en een ritje branden de lampjes niet eens vel als de auto uitgezet is en het contact weer aan. Ik denk echt dat de accu overleden is.
Maar morgen nog maar eens opladen.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Wolfman schreef:Maar na een een uur of 3 aan de lader en een ritje
Véél te kort voor een totaal lege accu die lang niets gedaan heeft.
Eerst minstens 24 uur doorladen om hem echt weer op peil te krijgen. Misschien nog wel een dagje. En als ‘ie het dan nog niet doet is ‘ie inderdaad dood.
Let op: wel de langzame laadstand gebruiken, indien er twee standen op je lader zitten.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Ok nou misschien is er nog hoop dan. Hij staat al weer 2 uur aan de lader.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
geoarthc35 schreef:ik zeg spanningsregelaar, zwarte kastje achter/naast de accu die van je eend past er ook in.
Spanningsregelaar zit trouwens in de dynamo, niet bij de accu.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
oke wat dom van mij dat ik dat niet wist
Citroen c32 Hilton XLS


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat is niet origineel dan.
Links onder zie je de spanningregelaar in de dynamo.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”












































Totaal aantal Berichten: 25640
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee dat is dacht ik de diodebrug. regelaar moet in dat lege gat!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
bogaard77 schreef:Nee dat is dacht ik de diodebrug. regelaar moet in dat lege gat!
Yep .
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Sorry dubbel
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
ops: oww ik dacht dat dat de regelaar was…. Dan heeft George toch gelijk. Ik ga eens naast de accu kijken.
Maar waarom komt er dan maar een stroomdraad van de dynamo af? Ik dacht dat er normaal een aantal gele uit kwamen die dus naar de spanningsregelaar gaan.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”