21 van de 46
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
   
De “LaSix” van Wolfman Te koop
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 december 2012 01:21 PM
  [ # 301 ]

Hoi Bogaard,

Je bedoeld de stekkertjes aan de achterkant van de kachelweerstand?
dit:

Hoe kom ik bij de achterkant ervan? Want ik heb geen idee zo van de foto waar deze zich bevind.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Gepost: 25 december 2012 01:26 PM
  [ # 302 ]

In het schutbord, achter de blower.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 december 2012 01:41 PM
  [ # 303 ]

Maar om bij de achterkant, de draadjes, te komen. Moet je daarvoor de blower uitbouwen of kan je daar juist weer vanaf de binnenkant bij?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 25 december 2012 03:29 PM
  [ # 304 ]

Reserve wiel eruit, kleine dekseltje eraf(twee kleine boutjes 6 of 7), stekker los, grotere deksel van de foto eraf.
Dan kun je het zien.
De deksel er weer op is een heel gekloot maar het kan wel.

Succes

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43339
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 december 2012 04:07 PM
  [ # 305 ]

Dit is een oud model Erik, dat werkt anders.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 25 december 2012 04:52 PM
  [ # 306 ]

Hou er wel rekening mee dat die blower in LA Six verre van origineel meer is, er is e.e.a overgezet uit een later type blower en een aparte aarde draad getrokken, dit omdat er toentertijd geen vroege serie 1 blower te vinden was.Het sleepcontact functioneerde toen redelijk in verschillende snelheden.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 26 december 2012 02:36 PM
  [ # 307 ]

Klopt waterman, niet aan gedacht Surprisedops:

Hoe dat bij die oude zit weet ik niet

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 27 december 2012 02:10 PM
  [ # 308 ]

Ik had voor vandaag een afspraak staan bij de airco boer.
Het systeem is omgebouwd naar het huidige systeem. Was nog Freon. Airco systeem is afgeperst en gecontroleerd en is lekvrij.
Nu weer opnieuw aansluiten. V snaren er weer omheen en elektrisch aansluiten.

Over dat laatste heb ik een vraag.
George, weet jij nog welke voeding daar heen liep? Ik heb een aantal stekkertjes die niet aangesloten zijn maar welke is van de airco?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 27 december 2012 03:24 PM
  [ # 309 ]

Phoe Paul daar vraag je me wat, het zijn iig “oude” kabels dat weet ik wel, maar daar schiet je nu niet veel mee op denk ik.

Ik zal eens diep in mijn geheugen spitten.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 27 december 2012 05:43 PM
  [ # 310 ]
Wolfman schreef:

Over dat laatste heb ik een vraag.
George, weet jij nog welke voeding daar heen liep? Ik heb een aantal stekkertjes die niet aangesloten zijn maar welke is van de airco?

Een foto zou zijn geheugen kunnen opfrissen cheese

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 27 december 2012 07:08 PM
  [ # 311 ]

Ja rakel het maar op, had het net allemaal verwerkt.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
Gepost: 27 december 2012 07:18 PM
  [ # 312 ]
Wolfman schreef:

George, weet jij nog welke voeding daar heen liep? Ik heb een aantal stekkertjes die niet aangesloten zijn maar welke is van de airco?

Meestal (maar zou zomaar kunnen dat je nix aan deze tip hebt) is dit maar één draadje, in elk geval op de Sanden-pomp. Altijd een rood draadje met een enkel stekkertje, dat rechtstreeks op de pomp zit aangesloten.
Maar als dit nog zo’n York bootanker is, zou het kunnen dat het geheel anders is.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 december 2012 07:34 PM
  [ # 313 ]

Klopt is maar 1 draad naar de pomp ook bij de oude York pomp..
Maar er word/worden toch ook nog relais geschakeld ?

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 27 december 2012 08:45 PM
  [ # 314 ]

Ik zal eens zoeken ik geloof dat ik ook nog een schema heb van dat ding.
En dan gewoon nieuwe bedrading maken en dan moet het goed gaan.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 28 december 2012 01:11 PM
  [ # 315 ]

De draad naar de pomp is makkelijk te vinden. Is id. maar 1 draad. Als ik daar direct via de accu spanning op zet hoor ik de airco pomp inschakelen.
Maar de schakeldraad naar die aansluiting kan ik niet vinden. Vlak in de buurt ligt een gele draad loos met de juiste aansluiting. Hij zit ook zo mooi in de buurt dat deze het haast wel moet zijn. Alleen staat er nooit geen spanning op. Geen enkele schakelaar in de auto zorgt dat er spanning op die draad komt. Ik moet nu dus uitzoeken waar deze voor is.

Verder nog een vraag, want als ik een nieuwe draad moet trekken wil het gelijk goed doen natuurlijk. Moet de airco pomp via een relais geschakeld worden?
En hoort er nog een controle lampje te gaan branden bij ingeschakelde airco?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
 
21 van de 46
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook