Hoi Bogaard,
Je bedoeld de stekkertjes aan de achterkant van de kachelweerstand?
dit:
Hoe kom ik bij de achterkant ervan? Want ik heb geen idee zo van de foto waar deze zich bevind.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
In het schutbord, achter de blower.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Maar om bij de achterkant, de draadjes, te komen. Moet je daarvoor de blower uitbouwen of kan je daar juist weer vanaf de binnenkant bij?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Reserve wiel eruit, kleine dekseltje eraf(twee kleine boutjes 6 of 7), stekker los, grotere deksel van de foto eraf.
Dan kun je het zien.
De deksel er weer op is een heel gekloot maar het kan wel.
Succes
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v














































Totaal aantal Berichten: 43339
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dit is een oud model Erik, dat werkt anders.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Hou er wel rekening mee dat die blower in LA Six verre van origineel meer is, er is e.e.a overgezet uit een later type blower en een aparte aarde draad getrokken, dit omdat er toentertijd geen vroege serie 1 blower te vinden was.Het sleepcontact functioneerde toen redelijk in verschillende snelheden.
Citroen c32 Hilton XLS
Klopt waterman, niet aan gedacht ops:
Hoe dat bij die oude zit weet ik niet
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Ik had voor vandaag een afspraak staan bij de airco boer.
Het systeem is omgebouwd naar het huidige systeem. Was nog Freon. Airco systeem is afgeperst en gecontroleerd en is lekvrij.
Nu weer opnieuw aansluiten. V snaren er weer omheen en elektrisch aansluiten.
Over dat laatste heb ik een vraag.
George, weet jij nog welke voeding daar heen liep? Ik heb een aantal stekkertjes die niet aangesloten zijn maar welke is van de airco?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Phoe Paul daar vraag je me wat, het zijn iig “oude” kabels dat weet ik wel, maar daar schiet je nu niet veel mee op denk ik.
Ik zal eens diep in mijn geheugen spitten.
Citroen c32 Hilton XLS





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Wolfman schreef:Over dat laatste heb ik een vraag.
George, weet jij nog welke voeding daar heen liep? Ik heb een aantal stekkertjes die niet aangesloten zijn maar welke is van de airco?
Een foto zou zijn geheugen kunnen opfrissen





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Ja rakel het maar op, had het net allemaal verwerkt.
Citroen c32 Hilton XLS






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Wolfman schreef:
George, weet jij nog welke voeding daar heen liep? Ik heb een aantal stekkertjes die niet aangesloten zijn maar welke is van de airco?
Meestal (maar zou zomaar kunnen dat je nix aan deze tip hebt) is dit maar één draadje, in elk geval op de Sanden-pomp. Altijd een rood draadje met een enkel stekkertje, dat rechtstreeks op de pomp zit aangesloten.
Maar als dit nog zo’n York bootanker is, zou het kunnen dat het geheel anders is.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Klopt is maar 1 draad naar de pomp ook bij de oude York pomp..
Maar er word/worden toch ook nog relais geschakeld ?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Ik zal eens zoeken ik geloof dat ik ook nog een schema heb van dat ding.
En dan gewoon nieuwe bedrading maken en dan moet het goed gaan.
Citroen c32 Hilton XLS
De draad naar de pomp is makkelijk te vinden. Is id. maar 1 draad. Als ik daar direct via de accu spanning op zet hoor ik de airco pomp inschakelen.
Maar de schakeldraad naar die aansluiting kan ik niet vinden. Vlak in de buurt ligt een gele draad loos met de juiste aansluiting. Hij zit ook zo mooi in de buurt dat deze het haast wel moet zijn. Alleen staat er nooit geen spanning op. Geen enkele schakelaar in de auto zorgt dat er spanning op die draad komt. Ik moet nu dus uitzoeken waar deze voor is.
Verder nog een vraag, want als ik een nieuwe draad moet trekken wil het gelijk goed doen natuurlijk. Moet de airco pomp via een relais geschakeld worden?
En hoort er nog een controle lampje te gaan branden bij ingeschakelde airco?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”