22 van de 46
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
   
De “LaSix” van Wolfman Te koop
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 december 2012 01:17 PM
  [ # 316 ]

Is de gele draad geen massa schakeling? Wie naar een relais gaat?
En gaat indd via een relais schakeling.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 28 december 2012 01:32 PM
  [ # 317 ]

Ik zal het even door gaan meten.

Schakelt de schakelaar in de auto de massa of de spanning?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 28 december 2012 03:18 PM
  [ # 318 ]

Ik heb maar even een paar fotos geschoten want ik kom er echt niet uit.
Ook heb ik meer losse draden gevonden waarvan ik hoop dat iemand mij iets meer over kan vertellen.

helemaal links zie je een gele draad die aan het einde groen word. Dat is massa.
Net daarnaast is een gele draad waar spanning op staat zodra je het contact aanzet.
Daaronder een grijze draad waar ook spanning op komt zodra het contact aan gaat.

De grijze en gele draad met spanning zaten op de schakelaar voor de achteruitverwarming.
De draad die groen eindigt zat nergens aan vast.

verder zie je nog twee zwarte draden bij de schakelpook die zijn beide massa.
Deze zaten op de schakelaar van de airco.

De groene draad (mannetje) is van de airco. De gele draad (vrouwtje) ligt daar los. Het lijkt voor de hand te liggen dat die twee aangesloten moeten worden maar de gele is massa, dus geen spanning.


Een beetje in het midden van de motoruimte vond ik deze twee draden die niet aangesloten zijn. Geen idee waar deze voor zijn.


Onder het reserve wiel vond ik nog deze groene draad. Deze haalt het naar de airco en er staat constant spanning op. Als ik deze aansluit op de airco dan hoor ik hem klikken en werkt de airco. Maar deze draad is niet te schakelen. En het vreemde is wanneer ik deze aansluit gaan mijn stoplampen branden.

Ik weet dat het heel lastig is zo van een paar foto’s maar ik hoop dat iemand mij toch enige duidelijkheid kan verschaffen.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 december 2012 03:36 PM
  [ # 319 ]

Ik zal vanavond of morgen het grote boek eens pakken.
En kijken wat ik voor je doen kan.
Nu eerst bier drinken.
Links en rechts zitten ( bij de veer cilinders )
In ieder geval twee draden voor de remblok indicatie kun je die alvast uitsluiten.( twee aan ieder kant) denk foto drie)
En aan de airco schakelaar zitten twee zwarte draden( original)
.

VgF.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 28 december 2012 04:41 PM
  [ # 320 ]

Wat jij zegt klopt. Als ik de draden van foto 3 verbind gaat op het dashboard het rempedaal lampje branden.
Zou natuurlijk niet horen maar de functie van die draden is duidelijk.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 28 december 2012 04:57 PM
  [ # 321 ]

Die lange groene draad (op de laatste foto) van je stoplamp: manocontact in de diepte onder het reservewiel. Als die aan massa gelegd wordt (bijv door het manocontact van je hydraulieksysteem) gaat idd de stoplamp branden.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 28 december 2012 05:01 PM
  [ # 322 ]

En waar hoort hij dan aangesloten te zitten?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 28 december 2012 05:03 PM
  [ # 323 ]

Op het drukcontact van de veiligheidsklep, zit aan de onderkant van het subframe aan de linkerzijde.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 december 2012 11:33 PM
  [ # 324 ]

Hier het verloop van de draden.

Er gaat 1 draad vanaf je schakelaar,naar twee relais en drukregelaar airco.
Dit houdt dus in dat de draad zich in drieën splitst,( denk voor bij de koplamp)
De ene relais schakelde de fan voor de airco en de andere elektrische klep voor versneld stationeer toerental.
En de laatste van de drie is van de drukregelaar airco.
( deze alle drie zijn massa ,staat dus geen stroom op deze draad)
De ander zwarte draad gaar naar het thermocontact airconditioning en daarna gaat hij door naar de zekeringen kast (in het doosje van 6 zekeringen.)

Succes .

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 december 2012 11:54 PM
  [ # 325 ]
René Jongejan schreef:

Op het drukcontact van de veiligheidsklep, zit aan de onderkant van het subframe aan de linkerzijde.

Net onder je remservo
Ben je toch al weer 5 draden kwijt.
Welke blijven er over?
Graag kleur draad plus kleur stekker.
Kijken of ik je verder kan helpen.
Maar ben bang dat het al goed verkloot is qua kleuren en combies.
Voor de schakelaar achterruit verwarming moet het zijn die grijze draad met kleurloze stekken en de andere moet paars zijn althans de stekker.
En ga zo maar door.
Meten is weten.en anders zorgen dat je een copietje krijgt van het wphb en nieuws aanleggen.
Want ben bang dat het anders een zooitje is wordt.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 29 december 2012 12:03 AM
  [ # 326 ]

Wolfman… hoe komt het dat het daar onder die kap zo’n chaos is?! Slingerende draden waar plus opkomt, losse stekkers… je hebt zoals Frank zegt nog heel wat te doen.  Confused

En die draad op de veiligheidsklep moet sowieso altijd aangesloten zijn, anders weet je nooit of je LHM druk opeens wegvalt. Echt raar dat die zomaar los hing.

Heb je inmiddels wel een elektrisch schema van de situatie zoals het hoort?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 december 2012 12:04 AM
  [ # 327 ]

Shocked sodeju wat een zooitje!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 december 2012 12:11 AM
  [ # 328 ]
waterman schreef:

Shocked sodeju wat een zooitje!

Die Sjors toch Laughing

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 december 2012 12:12 AM
  [ # 329 ]
La Léo schreef:

Wolfman… hoe komt het dat het daar onder die kap zo’n chaos is?! Slingerende draden waar plus opkomt, losse stekkers… je hebt zoals Frank zegt nog heel wat te doen.  Confused

En die draad op de veiligheidsklep moet sowieso altijd aangesloten zijn, anders weet je nooit of je LHM druk opeens wegvalt. Echt raar dat die zomaar los hing.

Heb je inmiddels wel een elektrisch schema van de situatie zoals het hoort?

Bij mijn break is het net zo’n zooitje alleen ik snap het Laughing

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 29 december 2012 12:25 AM
  [ # 330 ]

Ja, maar jij hebt het zooitje zelf veroorzaakt en hij niet.
Dat maakt een groot verschil inderdaad. Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
22 van de 46
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook