O ja wat ik nog vergeten was te melden is dat op de terugweg mijn kilometerteller het niet meer deed.
Zal wel niets bijzonders zijn want echt veel is er niet los gehaald. Eigenlijk niets…
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Behalve het reservewiel en laat daar nu net je kabel lopen!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Nee reservewiel lag nog thuis.
Maar ik zal morgen de kabel wel even bekijken.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
bogaard77 schreef:En daar was het bruine gevaarte! Al snel een oordeel over de ENORME janboel van elektriciteit . De blower is een originele serie 1 eerste type. De draden zijn echter naar buiten geleid waar ze origineel IN het kachelhuis zitten aangesloten.
Wolfman moet het kachelhuis nu gaan demonteren en de draden opnieuw volgens schema aansluiten. Daarna de airco werkend krijgen….
En daarbij zitten de polen ook nog verkeerd om aangesloten.
Op de handel van de kachelbediening staat 12 volt. Als ik nu de handle te veel naar links of rechts duw raakt hij de geleiding ernaast en heb ik kortsluiting. Vandaar dat mijn zekeringen er regelmatig uit vlogen.
En vraag aan de kenners met airco. Om de kachelmotor eruit te halen, moet er dan ook het een en ander van de airco los?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, niet dat ik mij kan herinneren.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zou ook onlogisch zijn omdat dan de gassen ontsnappen.
Is er wel iets logisch aan een cx?
Groetjes Harry




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
waterman schreef:Nee, niet dat ik mij kan herinneren.
Maar bij jou moest het binnenste gedeelte toch ook los?
Om de draden bij de weerstanden aan te sluiten..
Dit ding zit binnenin het gedeelte wat in de auto zit.
Maar als je de blower er uit wil halen kan hij blijven zitten.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Allemaal bedankt voor de antwoorden. Ik wilde vandaag al beginnen met het verwijderen van de unit maar ze zijn hier in de straat vreselijk bezig met vuurwerk. Helaas kan mijn hond hier slecht tegen en ik wil het beestje dan ook niet alleen binnen laten. Dus vandaag kan ik niets doen. Woensdag maar weer verder. Ik heb gelukkig nog de hele week vrij.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Het kachelhuis is eruit.
Zoals te verwachten zat hij niet met alle 4 de bouten vast dus viel het wel mee.
Maar het lijkt erop dat hij niet meer geheel compleet is.
Daar waar de bedrading uitkomt mis ik geloof ik een stuk.
En er is een flink stuk afgebroken maar dat lijm ik wel weer netjes vast.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Ik wil even wat extra zekerheid voordat ik straks weet alles goed terug kan plaatsen.
Die twee draden die samen zitten(bruine en zwarte die moeten straks op de kachelweerstand.
De andere twee blauw en zwart waar moeten die dan heen?
Blauw die begint als rood dus rood zal de originele kleur zijn moet naar de handel voor de kachelbediening maar waar gaat die zwarte dan heen?
En volgens het schema zit er helemaal geen zwarte draad aan de kachelmotor.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Kan ik de kachelweerstand er zonder probleem afschroeven nu?
Dit ivm het verhaal van Joris dat de draadjes er aan de achterkant afvallen?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Moet kunnen,weet alleen niet aan welke kant ze vast zitten.
Als je wilt mag je wel een foto posten over hoe en wat met die draadjes.
Snap het nog steed niet,waarom alles moet,en ik er gewoon vanaf de buiten bij kan.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Het afgebroken stuk heb ik er in geluimd en nog een keer met een soldeerbout de naden extra aanelkaar gesmolten.
Maar mis ik nu nog niet een stuk? Er blijft een groot open stuk zitten aan de zijkant.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”