25 van de 46
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
   
De “LaSix” van Wolfman Te koop
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 31 december 2012 01:00 AM
  [ # 361 ]

O ja wat ik nog vergeten was te melden is dat op de terugweg mijn kilometerteller het niet meer deed.
Zal wel niets bijzonders zijn want echt veel is er niet los gehaald. Eigenlijk niets…

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Gepost: 31 december 2012 01:11 AM
  [ # 362 ]

Behalve het reservewiel en laat daar nu net je kabel lopen! Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 31 december 2012 01:15 AM
  [ # 363 ]

Laughing

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 31 december 2012 01:24 AM
  [ # 364 ]

Nee reservewiel lag nog thuis.
Maar ik zal morgen de kabel wel even bekijken.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 31 december 2012 11:37 AM
  [ # 365 ]
bogaard77 schreef:

En daar was het bruine gevaarte! Al snel een oordeel over de ENORME janboel van elektriciteit . De blower is een originele serie 1 eerste type. De draden zijn echter naar buiten geleid waar ze origineel IN het kachelhuis zitten aangesloten.

Wolfman moet het kachelhuis nu gaan demonteren en de draden opnieuw volgens schema aansluiten. Daarna de airco werkend krijgen….

En daarbij zitten de polen ook nog verkeerd om aangesloten.
Op de handel van de kachelbediening staat 12 volt. Als ik nu de handle te veel naar links of rechts duw raakt hij de geleiding ernaast en heb ik kortsluiting. Vandaar dat mijn zekeringen er regelmatig uit vlogen.


En vraag aan de kenners met airco. Om de kachelmotor eruit te halen, moet er dan ook het een en ander van de airco los?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 december 2012 11:38 AM
  [ # 366 ]

Nee, niet dat ik mij kan herinneren.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 31 december 2012 12:34 PM
  [ # 367 ]

Zou ook onlogisch zijn omdat dan de gassen ontsnappen.

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 31 december 2012 12:39 PM
  [ # 368 ]

Is er wel iets logisch aan een cx? Laughing

Groetjes Harry

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 31 december 2012 01:03 PM
  [ # 369 ]
waterman schreef:

Nee, niet dat ik mij kan herinneren.

Maar bij jou moest het binnenste gedeelte toch ook los?
Om de draden bij de weerstanden aan te sluiten..


Dit ding zit binnenin het gedeelte wat in de auto zit.

 

Maar als je de blower er uit wil halen kan hij blijven zitten.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 31 december 2012 01:28 PM
  [ # 370 ]

Allemaal bedankt voor de antwoorden. Ik wilde vandaag al beginnen met het verwijderen van de unit maar ze zijn hier in de straat vreselijk bezig met vuurwerk. Helaas kan mijn hond hier slecht tegen en ik wil het beestje dan ook niet alleen binnen laten. Dus vandaag kan ik niets doen. Woensdag maar weer verder. Ik heb gelukkig nog de hele week vrij.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 januari 2013 01:18 PM
  [ # 371 ]

Het kachelhuis is eruit.
Zoals te verwachten zat hij niet met alle 4 de bouten vast dus viel het wel mee.
Maar het lijkt erop dat hij niet meer geheel compleet is.

Daar waar de bedrading uitkomt mis ik geloof ik een stuk.
En er is een flink stuk afgebroken maar dat lijm ik wel weer netjes vast.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 januari 2013 01:28 PM
  [ # 372 ]

Ik wil even wat extra zekerheid voordat ik straks weet alles goed terug kan plaatsen.

Die twee draden die samen zitten(bruine en zwarte die moeten straks op de kachelweerstand.
De andere twee blauw en zwart waar moeten die dan heen?

Blauw die begint als rood dus rood zal de originele kleur zijn moet naar de handel voor de kachelbediening maar waar gaat die zwarte dan heen?

En volgens het schema zit er helemaal geen zwarte draad aan de kachelmotor.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 januari 2013 01:32 PM
  [ # 373 ]

Kan ik de kachelweerstand er zonder probleem afschroeven nu?
Dit ivm het verhaal van Joris dat de draadjes er aan de achterkant afvallen?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 januari 2013 02:01 PM
  [ # 374 ]

Moet kunnen,weet alleen niet aan welke kant ze vast zitten.
Als je wilt mag je wel een foto posten over hoe en wat met die draadjes.
Snap het nog steed niet,waarom alles moet,en ik er gewoon vanaf de buiten bij kan.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 januari 2013 02:05 PM
  [ # 375 ]

Het afgebroken stuk heb ik er in geluimd en nog een keer met een soldeerbout de naden extra aanelkaar gesmolten.

Maar mis ik nu nog niet een stuk? Er blijft een groot open stuk zitten aan de zijkant.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
 
25 van de 46
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook