28 van de 46
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
   
De “LaSix” van Wolfman Te koop
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 02 januari 2013 05:43 PM
  [ # 406 ]

Als deze aan de hendel zelf zit zal ie waarschijnlijk ergens aan massa moeten liggen om een gesloten stroomkring te maken.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 januari 2013 06:02 PM
  [ # 407 ]
Wolfman schreef:

De kachelmotor is goed dus ik hoef geen nieuwe.

Als ik je goed begrijp bogaard dan moet dit het schema zijn.
Het enige dat ik niet snap, waar is dan de rode draad van de keuze handel op aangesloten?

Aan de handle zit ook een draad die aan de onderste pin vast zit= aarde…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 januari 2013 06:10 PM
  [ # 408 ]

clap Yes!

Het werkt allemaal weer.
Ik heb nog net voordat het helemaal donker werd wat draadjes aan elkaar vast geknoopt en aangesloten zoals op het schema wat Boogaard zei.
Contact aan en jawel hoor. Ik heb weer drie standen op mijn ventilatie.

iedereen voorlopig heel erg bedankt.
Morgen het kachelhuis weer in elkaar zetten alle bedrading netjes vast maken en als dat allemaal werkt verder met de airco.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 02 januari 2013 06:47 PM
  [ # 409 ]

mooi man very good

en dankzij jouw weet nu iedereen hoe het zit met de ventilatie Smile

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 02 januari 2013 07:10 PM
  [ # 410 ]

Heel mooi.

Groetjes Harry

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 januari 2013 09:13 PM
  [ # 411 ]

Goed bezig!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 03 januari 2013 10:45 AM
  [ # 412 ]

Vandaag maar weer eens verder met het in elkaar zetten en monteren van het kachelhuis.
Of zou het verstandiger zijn met het oog meten en eventueel zaken opnieuw aanleggen om daarmee te wachten tot ook de airco werkt?

Moet het trouwens wel eerst ophouden met regenen.


Wat ook wel opvallend is, gisteren heb Ik LaSix in de hoogste stand gezet omdat het iets makkelijker werkt. En toen ik net naar buiten keek staat ze nog steeds hoog! In de normale stand ligt ze na een paar uurtjes weer op haar buik.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 januari 2013 10:50 AM
  [ # 413 ]

Zou eerst ook de airco werkend maken.
En dat ze blijft staan is normaal.
Op dit punt zijn de zuiger en cilinder nog helemaal goed,
Omdat de hoogste stand haast nooit gebruikt wordt

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 03 januari 2013 11:47 AM
  [ # 414 ]

Volgens het schema moet de plus van de kachelmotor aangesloten worden op een paarse draad die zich vertakt naar een rode.
Bij mij onder de motorkap liggen alleen gele draden. Op een ervan staat spanning als je het contact aanzet en de andere zijn massa.

Ik mis dus die paarse die naar rood vertakt.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 januari 2013 12:01 PM
  [ # 415 ]

Dat is niet zo heel erg. Ik zou de kachel terugplaatsen. Er zit daar niks van de airco dat je moet aanpassen mijns inziens..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 03 januari 2013 12:17 PM
  [ # 416 ]

Ik denk dat ik dat dan maar doe. Ik heb de kabels zo gemaakt dat ik ze uit het kachelhuis houd en daar nog los kan maken als het eventueel nodig is. En ik kan dan in ieder geval weer rijden. Ook wel prettig.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 03 januari 2013 01:27 PM
  [ # 417 ]

Kachelhuis zit er weer in.
Nu verder met de airco.

Waar moet ik beginnen met meten?
Als ik de airco inschakel moet er dan eerst spanning op de Pressure switch komen?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 03 januari 2013 01:44 PM
  [ # 418 ]

Ik heb ontdekt dat mijn “Fast idie electro-valve” altijd ingeschakeld is.
Als ik het slangetje eraf trek gaat de auto minder hard stationair lopen.

En als ik het schema goed begrijp moet hij het pas gaan doen zodra je de airco inschakelt.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 03 januari 2013 01:52 PM
  [ # 419 ]

Vergeet mijn vorige opmerking.
Dat potje de Fast idie electro-valve zuigt omdat er ook nog een ander slangetje in gaat wat zuigt. De Fast idie electro-valve doet dus niets.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 03 januari 2013 02:01 PM
  [ # 420 ]

Is de Regulating thermostat (nummer 4) dat ding wat binnen achter dat klepje naast je gaspedaal zit?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
 
28 van de 46
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook