Nou dit stelde gelukkig niet voor.
Even het “hoedje” van het dashboard losgemaakt en je kan bij de achterkant van je teller. Ik zag al direct dat de kabel er helemaal af was.
Via de motorruimte de kabel weer door het gat gestoken (was wel even pielen, ik moest eerst helemaal met mijn hoofd in de motorruimte om te kijken wat voor richting de kabel heen moest).
10 minuten later zat alles weer vast en ik zie weer hoe hard ik rij.
Net even een proefritje gemaakt. Ik wilde alleen maar even een blokje om om te kijken of alles werkt en blijft werken. Maar dan ga je toch weer een half uur op weg als alles lekker werkt.
het blijven zeer fijne auto’s om in te rijden.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mooi dat het weer goed is.
Ben benieuwd wat de volgende storing is
Succes
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
(gecensureerd gevloek) Tijdens de proefrit van vanochtend kwam ik er achter dat hij niet op benzine liep. Na een blik onder de motorkap zag ik direct dat het draadje van de benzine afsluiter af was gevallen. Het draadje hing naar beneden naast mijn kachelhuis. Ik dus met mijn hand tussen al de draadjes door het draadje gepakt en toen ik mijn hand terug trok bleef ik achter het draadje op de weerstanden hangen.
Gevolg, ik trok dus het draadje van de weerstand af.
Net dus weer de kachelunit eraf moeten halen om het draadje weer op de weerstand te schuiven.
Lekker in de zeikregen allemaal. Inmiddels ben ik expert kachelunit verwijderaar!
Maar ben al het gesleutel nu even goed zat. Ik weet het is hobby, maar als er nu snel weer at kapot gaat rijd ik hem de plomp in!
Zo moest het even van me af schrijven…..nu gaat het wel weer.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik zou zeggen zoek maar vast een watertje
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Waar heb ik ooit gelezen:
Success is not final, failure is not fatal,: it is the courage to continue that counts
CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.
Bedankt dat jij mij daar even aan herinnerd. Dat is inderdaad mijn motto. Maar na een week sleutelen denken klaar te zijn en dan weer door zoeits een halve middag buiten in de regen zeiknat en verkleumd was ik het even vergeten.
Maar inderdaad, ik heb weer de moet om verder te gaan.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Wolfman schreef:Inmiddels ben ik expert kachelunit verwijderaar!
mooi breng ik hem naar jouw toe als ik hier problemen mee heb
maar wel lekker prut voor je, ik ben blij dat ik alleen ‘s zomers rij ‘s winters nooit gezeik, natte kleren koude handen en weet ik wat voor ellende, en zit die kabels dan ff met een paar tyraps vast zodat ze niet weer losgaan.
Mark
CX 2000 pallas ‘78





























Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Wolfman schreef:Bedankt dat jij mij daar even aan herinnerd. Dat is inderdaad mijn motto. Maar na een week sleutelen denken klaar te zijn en dan weer door zoeits een halve middag buiten in de regen zeiknat en verkleumd was ik het even vergeten.
Maar inderdaad, ik heb weer de moet om verder te gaan.
Kun je die stekkertjes niet wat meer aanknijpen zodat ze strakker zitten? Tip: mouwen omhoog als je “de diepte” in moet.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
En dan je armen open halen…..
(kan me nog wat foto’s herinneren in het café....)





























Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat vind ik nog altijd minder erg dan stekkertjes waar je bijna niet meer bij kan….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wolfman schreef:
(gecensureerd gevloek) Tijdens de proefrit van vanochtend kwam ik er achter dat hij niet op benzine liep. Na een blik onder de motorkap zag ik direct dat het draadje van de benzine afsluiter af was gevallen. Het draadje hing naar beneden naast mijn kachelhuis. Ik dus met mijn hand tussen al de draadjes door het draadje gepakt en toen ik mijn hand terug trok bleef ik achter het draadje op de weerstanden hangen.
Gevolg, ik trok dus het draadje van de weerstand af.
Net dus weer de kachelunit eraf moeten halen om het draadje weer op de weerstand te schuiven.
Lekker in de zeikregen allemaal. Inmiddels ben ik expert kachelunit verwijderaar!Maar ben al het gesleutel nu even goed zat. Ik weet het is hobby, maar als er nu snel weer at kapot gaat rijd ik hem de plomp in!
Zo moest het even van me af schrijven…..nu gaat het wel weer.
[weet het beter modus]
Maak de draden dan ook even aande binnenkant van het kachelhuis zodat je ze r niet af kan trekken!!
[weet het beter modus uit]
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ja achteraf gezien heb je gelijk. Maar ik dacht het is handig dat ik het een en ander buitenaf door kan meten als het niet werkt.
Maar ok aldoende leert men.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Wolfman schreef:Na een blik onder de motorkap zag ik direct dat het draadje van de benzine afsluiter af was gevallen.
Da’s ook niet de eerste keer dat er een draadje van de LPG installatie (of van welke installatie dan ook) aan het muiten slaat op die auto!
Wolfman, even uit de grond van mijn autohart: Misschien een idee dat je eens op een zonnige (!) middag onder de kap duikt om in één keer alle draden van deugdelijke stekkers te voorzien en te zorgen dat ze netjes zijn weggewerkt en je nergens achter kunt blijven hangen?
(eigenlijk een beetje wat Marc, Jantje + Joris zeggen, maar ik noem dat geen [weet het beter modus] maar gewoon gezond verstand.)
Je doet jezelf er alleen een plezier mee, want op deze manier blijf je prullen aan dat ding en natuurlijk is dat altijd als het zeikt van de regen. Maar het zijn eigenlijk gewoon ‘onnodige’ reparaties die alleen ergernis opwekken.
En ik ga me dit keer eens niet verontschuldigen dat ik betweterig overkom, want ik wil nu gewoon eens een volle pagina kunnen lezen in dit topic zonder jouw gemopper op zaken die je al wist of kon constateren toen je de motorkap van die sixsixsix voor het eerst opentrok.
En die dan toch steevast worden afgesloten met een vergoelijkend “oh wat is de CX toch een fijne wagen.”
Dus houd moed want de aanhouder wint!!
Léo
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Ja ja ja, je hebt helemaal gelijk. Maar zoals je zelf al schrijft, op een zonnige middag. nou die hebben we heel lang niet gehad. Ja zonnig en min 5, maar dat is ook niet fijn sleutelen.
Er komt een dag dat ik alles eens grondig aanpak. Maar dan wel minimaal 20 graden en droog. Dat er nu eens wat stuk gaat is niet erg, dat hoort bij een oldtimer die je dagelijks gebruikt.
Een andere kwestie is natuurlijk ook de financiën. Ik heb behoorlijk wat onkosten gehad de laatste maanden. Jouw tip om gelijk alles om te bouwen naar een serie 2 had ik heel graag uitgevoerd. Maar helaas moet ik alles minimaal doen.
En zelf vind ik dat ik het nog aardig red zover.
Met regelmatig (halve) reparaties blijf ik toch de hele winter dagelijks rijden.
En klagen zit nu eenmaal in mijn bloed. Kan er niets aan doen.
Maar daarentegen blijf ik ook blij en positief. Ik blijf genieten van LaSix en ben blij met elke kilometer die ik er in rij.
Thuis hoef ik er niet meer over te praten van wat ik allemaal mee maak met LaSix. Er is totaal geen interesse.
Daarom ben ik blij met dit forum. Kan het lekker van me afschrijven en kankeren op die gare CX, om daarna gelijk weer toe te geven dat het toch een heerlijke wagen is.
Het is net een vrouw, kan niet met maar ook niet zonder….
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hear hear!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>