



























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Van je airco?
Of die dunne wie erachter zit?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Nee die zwarte slang net onder de bout en boven die van de airco zichtbaar.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
bogaard77 schreef:Als de contacthoek verloopt, verloopt je tijdstip ook…
![]()
Je hoeft alleen de dwell te stellen en dan staat je tijdstip ook weer zoals eerst!!!
Eh, het tijdstip stel je toch door de verdeler te draaien?





























Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ja, maar als de afstand van de puntjes minder wordt doordat het fibernokje slijt wordt tegelijkertijd het ontstekingstijdstip later. Als de puntjes dan weer goed staan klopt het tijdstip automatisch ook weer (bij benadering dan).
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Duidelijk. Ik bedoelde dus dat het niet vaak nodig is de verdeler te verdraaien, omdat die normaal gezien niet verloopt. Dat blijft dus staan.
Juist, daarom loopt LaSix ineens netjes met nieuwe contactpuntjes. De oude waren kuisversleten en dus stond de ontsteking niet meer helemaal goed.
Ik merkte dat door af en toe een plofje uit de uitlaat en tijdens het rijden hiel hij soms licht in. Dat is nu helemaal weg.
Maar zodra ik mijn stroboscoop weer heb ga ik de ontsteking toch een keer controleren. Kijken of hij echt helemaal goed staat en ook omdat ik het gewoon leuk vind.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Ik heb een vraag over de leiding die ik net wat ingekort heb.
het gaat om de leiding naar de HD pomp. Op de foto de meest rechtse die uit het voorraad vat komt.
Dit is volgens mij geen hoge drukleiding? Want er stond geen druk op toen ik hem los haalde.
Ik heb hem trouwens losgehaald zonder de ontlast schroef los te draaien.
Ik kan dat kreng niet eens vinden!
Ik weet dat hij ergens beneden zit bij je linker voorwiel maar door die airco pomp kan ik er niet bij en niets zien. En omdat de wagen in de laagste stand moet staan kan ik er ook van onderen niet bij. (niet dat je dat wilt natuurlijk want ze flikkert gelijk op haar buik)
Typisch Citroen weer….
Maar terug naar de vraag. Dit is geen hogedruk leiding?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
nee is aanzuigleiding
en vanaf je pomp gaat hij naar HD regelaar,en daar zit ook je ontlast schroef
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ok bedankt. Ik wil de leiding liefst vervangen want als hij onderaan al een scheurtje begint te vertonen zal de rest ook wel niet meer zo fris zijn. Maar nu ik zeker weet dat het geen hogedruk leiding is durf ik er nog wel even mee door te rijden totdat ik een andere gekocht heb.
Overigens wilde ik een timen hoe lang het duurt voordat ik de HD pomp hoorde klikken.
Ik heb het na 5 en een halve minuut maar opgegeven. Weet je hoe lang dat duurt als je naast je wagen staat te kijken hoe de secondes wegtikken.
Maar is dit niet extreem lang? Of hoort dit gewoon als je hydrauliek in orde is?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als je de auto hoog zet en de veercylinders zijn goed, kan je de ontlast gewoon losdraaien. Maar omdat het de aanzuig is, hoeft dat niet. Gewoon vervangen door een nieuwe. Je kan hem voor de zekerheid volgieten voor je hem op het vat aansluit.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja 5 minuten is extreem goed!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ontlastschroef zit aan de drukregelaar vast. Zul jij lastig bij kunnen wegens die enorme aircopomp en al die slangen daar. ‘t Is een duidelijke ‘bout’ in maat 12 (steeksleutel).
Tip: check alsjeblieft ook even de retourleiding van de drukregelaar (do zogenoemde treiterslang), want dát is dus wel een hogedrukleiding en je wilt niet dat die onderweg scheurt!!! Die is ook heel vaak slecht (scheurt altijd net voorbij de verdikking), dus dat zal bij die van jou zeker niet beter zijn.
Frank maakt vast wel even een fotootje voor je waar die zit!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Hoi Paul,
Hij zit op de zelfde manier als vroeger bij je Ds.
Bij mijn Xm zit ie ook weer ongeveer hetzelfde en het is nog steeds sleuteltje 12
Leuk om te lezen dat je weer met een grote Citroen bezig bent.
Groeten Peter.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Tip: de ontlastschroef slechts een slag losdraaien. Nooit helemaal, want anders springt er een veertje en een kogeltje uit en die vind je nooit meer terug. Verder, als je de aanvoerslang vervangt moet je toch de ontlastschroef losdraaien zodat de pomp eerst alle lucht kan wegwerken uit de nieuwe slang. Daarna vastdraaien en dan merk je dat de pomp druk gaat opbouwen.
Die 5 minuten, was dat in de rijstand?












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De treiterslang is geen hogedrukleiding. er wordt wel vrijwel drukloos een heleboel LHM door gepompt!
Als je alleen de aanvoerslang vervangt in de hoogste stand is de regelaar al afgeslagen en zal alle lucht er zo uitgepompt worden!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>