![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 7
- C4 (2004-heden) coupe 1.6 vtr+ automaat
mijn c4 coupe 1.6 vts+ heeft ineens allemaal gekke kuren,
hij heeft nog maar 55000 gelopen en nu al oliedruk problemen en airco problemen,
ik kreeg de melding motoroliedruk te laag, dus heb de auto gelijk aan de kant gezet en naar profile tyrecenter laten brengen,
verder heb ik het probleem dat de klimaatcontrol alleen maar aan de bestuurders kant werkt, dus niet aan de bijrijders kant, als ik beide op 18 graden zet dan is het links cool en rechts een sauna,
ook al zet ik hem op LO dan nog is het niet te houden in de auto, de roosters worden zo warm, is gewoon niet normaal.
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_7745.jpg)
Totaal aantal Berichten: 296
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
MARIANOC4 schreef:verder heb ik het probleem dat de climaatcontrol
oliedruk: check je oliepeil eens en kijk of deze niet schuimt/zandachtig aanvoelt. Indien dit het geval is olie en filter vervangen. Indien olie glad gewoon juiste olie bijvullen. Voor de juiste olie even in het boekje kijken. In noodgeval is eender welke motorolie goed wel daarna volledig (laten) vervangen samen met de filter.
In iedergeval niet blijven rijden totdat het oliedrukprobleem is opgelost.
Je wil immers geen (laten) nokkenas vervangen.
Tip vervang je motorolie ieder jaar /30 000 km samen met de filter. (eerst bereikt) Dit gaat de levensduur van de motor verhogen.
Totaal aantal Berichten: 194
- C4 (2004-heden) 1.6 VTR Coupe
C4yourself schreef:MARIANOC4 schreef:verder heb ik het probleem dat de climaatcontrol
dat wilde ik inderdaad net zeggen C4 Yourself…