Totaal aantal Berichten: 51
- Berlingo 1.6 16v Multispace
Mijn Berlingo stond geparkeerd op parkeerterrien. Toen ik bij m’n auto kwam zag ik dat onderzijde van mijn linker ( bestuurderszijde) afgebroken was. Dader geen briefje achter gelaten….
Ben dus nu op zoek naar een nieuwe spiegel.
Welke moet ik bestellen bij Artaparts ?
deze?
?3796
is kapje met carrosseriekleur op de spiegel over te zetten ?
Ad
Ik heb ook de artaparts spiegels, passen perfect, kapje is over te zetten dacht ik.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 546
- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Standaard zitten er geen gaatjes in voor het kleurschildje.
Ik heb ‘m gewoon zwart gelaten. Niemand die het ziet..
Overigens was bij mij alleen het plastic omhulsel van de buitenspiegel kapot,
dus ik heb alleen het omhulsel overgezet en het originele frame laten zitten.
Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 290k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…
ik had onlangs een ongelukje ‘in m’n recht’ maar met vluchtmisdrijf van andere partij, nét in een bocht ter hoogte van een wegversmalling waar ikzelf voorrang had, mijnheer reed dubbel zo snel als ie mocht en het was donker dus geen kenteken kunnen onthouden, laat staan opschrijven… gevolg: linkerspiegel grandioos kapot, klonk als een kleine explosie… natuurlijk wou verzekering pas tussenkomen vanaf 500 euro schade, spiegel bleek “slechts” 250 euro te kosten… 250 euro?!?! voor een spiegel in koetswerk kleur?! is dit normaal?? (weet niet hoe dat bij jullie zit maar deze dealer is een erkende Belgische Citroëndealer)
ik heb gepast en ben zelf m’n stukken bij onafhankelijke garagisten gaan halen en alleen het ‘plaatje’ laten lakken bij Citroën. uiteraard was de lakprijs nog driemaal zo duur dan de tweedehands stukken die ik dan zelf heb gemonteerd, samen…
wat is de standaardprijs van zo’n spiegel normaal inclusief BTW? is dit echt zo duur?
ps: Berlingo Multispace BJ 2010
Nobody expects the Spanish Inquisition!
Totaal aantal Berichten: 51
- Berlingo 1.6 16v Multispace
spiegel compleet gevonden voor € 17,84
spiegel binnen 3 dagen na bestelling ontvangen en zit er al op
mijn gekleurde kapje kon ik overzetten
Ad
Totaal aantal Berichten: 19
- Berlingo Model II B9 1.6 VTI
- Berlingo Model I Fase II 1.6 HDI
Ik heb dezelfde spiegel gemonteerd. Toch wel een aanzienlijk kwaliteitsverschil tov het origineel. Bij hoge snelheden en slecht wegdek vibreert de spiegel aanzienlijk. Maar goed het prijsverschil met een origineel stuk is dan ook erg groot. Mss kan je toch beter eentje bij de sloop halen. Ik heb de verwarmde versie, de stekker zit goed weg in de deurholte. Je moet de deurkruk en bekleding thv de spiegel losmaken om erbij te kunnen.
Helaas heb ik het gekleurd kapje nog niet kunnen overzetten. Ik krijg het spiegelglas niet los om de onderliggende bouten los te draaien om bij de plastiek lipjes te komen. Iemand tips of een handleiding om het glas los te krijgen zonder te breken ?
Die spiegel komt anders uit hetzelfde fabriek als origineel, was goed te zien als je ze nauwkeurig vergelijkt, enkel de citroen gegevens staan er niet ingedrukt.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Mogelijk is het de wind die door de openingen van het nog ontbrekende afdekplaatje de spiegel doet trillen. Maar het het geheel is ook minder massief dan de originele spiegel die aldus een pak meer weegt en daardoor mogelijk stabieler is?
Het originele spiegelglas is nog intact en wil ik bewaren maar ik durf niets forceren om het te verwijderen en zo lang ontbreekt mijn afdekplaatje dus nog in de vervangspiegel MOet je iets lostrekken,vijzen of kan het enkel met bruut geweld?
Zo verwijder je het kleurplaatje van de buitenspiegel :
1. Trek de spiegel bovenaan zover mogelijk uit
2. Spuit een beetje teflon op de klempuntjes van de spiegel, ontkoppel ev. de verwarming
3. Steek een platte schroevendraaier achter de spiegel
4. Klik 2x met de schroevendraaier de spiegel bovenaan los (zie foto)
5. De spiegel klikt nu volledig los
6. 4 boutjes losdraaien
7. Verwijder het metalen frame
8. klik -voorzichtig- het kleurplaatje los
De Hagus buitenspiegel is geen aanrader.
Hij trilt teveel, vermoedelijk omdat het binnenwerk van plastic is ipv metaal bij het origineel.
Die had ik er ook opzitten, wel de veer op het scharnierdeel meer omhoog geduwd, trillen was dan voorbij.
Erg bedankt voor je tip Paso, heb hem nog eens helemaal gedemonteerd maar helaas geen veer gevonden. Mogelijk bestaan er verschillende versies? Zie gsmfoto’s.
De 3 bevestigingsvijzen heb ik extra vast gezet. Het is nu iets beter maar een stabiel beeld zou ik het niet durven noemen.
1e foto het deel wat nog op de auto zit, onderkant daarvan kun je plaatje uitwippen met schroevendraaier.
Dan zie je een borgplaat-veer zitten die ervoor zorgt dat het scharnierend deel niet te los zit, want dan flapperd de spiegel met elk steentje op de weg.
Dus dat borgplaatje gewoon beetje verder tikken.
Totaal aantal Berichten: 546
- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Is dat hele frame nu van plastic?
Bij mij is het van gegoten metaal, zamac heet dat geloof ik.
Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 290k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…